Тема: «Як допомогти Їжачку-Стресовичку»
(психологічна підтримка та дії у надзвичайних ситуаціях під час воєнного стану)
Мета: Сприяти визначенню та усвідомленню факторів, що впливають на психічне здоров’я; формувати у здобувачів освіти знання, вміння, навички, спрямовані на збереження, зміцнення і розвиток ментального здоров’я.
Розвивати спостережливість, увагу, самостійність, логічне мислення, творчі здібності, соціальну активність.
Виховувати відповідальне ставлення до здоров’я; почуття особистої відповідальності;формувати інформаційну компетентність здобувачів освіти.
Хід уроку
І.Організація класу.
ІІ. Основна частина.
1.Мотивація навчальної діяльності.
-Дітки, подивіться, хто завітав до нас на урок! Це ж Їжачок-Стресовичок (На екрані з’являється зображення сумного їжачка)!Який же він колючий, мабуть нікого не хоче до себе підпускати! Злиться або наляканий? Як ви гадаєте , який настрій зараз у Стресовичка?( учні висловлюють свої припущення).
-Згодна з вами. Їжачок може бути наляканим, стривоженим, просто невиспаним через нічні тривоги, емоційно виснаженим та сумним.
2.Повідомлення теми та завдань уроку.
-Сьогодні на уроці ми допоможемо Їжачкові! Навчимо Стресовичка долати пригнічений стан і справлятися зі своїми тривогами.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Розповідь учителя про стресовий стан.
-Нинішня ситуація в країні, воєнний стан, постійне перебування у вирі інформації, дистанційне навчання, почуття невідомості – усе це посилює нашу тривожність. Звичайно, є події, які ми контролюємо і живемо без напруги. Але нині більшість подій є неясними для нас. Ми втрачаємо контроль, спокій, напружуємося, нервуємося, втрачаємо рівновагу. Саме цей період, коли з'являється нове, і ми до нього ще не адаптувалися, називається стресовим.
4.Перегляд відео «Безпека дітей під час війни»
5. Практична складова. Виконання вправ на «заземлення».
- Стадія тривоги. Це найперша стадія, що виникає з появою подразника, що викликає стрес. Наявність такого подразника викликає ряд фізіологічних змін: у людини частішає дихання, трохи піднімається тиск, підвищується пульс. Змінюються і психічні функції: вся увага концентрується на подразнику. Давайте познайомимо Стресовичка з вправами, які допоможуть швидко подолати тривогу та відчуття страху.
Вправа 1. «Привіт, пальчику, як ти живеш?» (Учні торкаються кожного пальчика однієї руки, ніби вітаючись. Потім руки поміняти).
Вправа 2. «Могутні бегемотики» (Учні тупочуть так сильно, як бегемотики, які хочуть прогнати хижаків).
Вправа 3. «Метелик».
- Встаньте і схрестіть долоні на грудях. Зачепіться великими пальцями так, щоб вони нагадували метелика. Тепер ритмічно постукуйте долонями по грудях – лівою, правою, лівою…Через внутрішні вібрації ви почуєте звуки, ніби гучне серцебиття. Це вас заспокоїть. Продовжуйте вправу, доки не відчуєте, що дихання вирівнялося (Учні повторюють за вчителем)
6.Фізкультхвилинка. Руханка «Пес Патрончик» для гарного настрою.
-Що ж, давайте покажемо Їжачку, як зняти напруження і трішечки порухаємося
7. А зараз пограємо в ігри
1.Гра « Музейна статуя»
Правила гри: Діти збираються в одній кімнаті під назвою «музей». Одна дитина стає ведучим, виходить із кімнати, рахує до двадцяти й повертається.
У цей час гравці приймають різні пози й завмирають, як музейні статуї. Входить ведучий, оглядає музейні експонати й поводиться так, як турист.
«Статуї» намагаються змінити своє положення непомітно для ведучого. Якщо ведучий зауважує рух «статуї», вона оживає і стає туристом.
Продовжуйте гру, доки не залишиться одна «статуя». Гравець-«статуя», який залишився останнім, стає ведучим у наступному раунді.
-Правила гри: усі шикуються в колону і кладуть руку на плечі або пояс того хто стоїть попереду. Той, хто стоїть першим – голова дракона, останній – його хвіст. Далі починається найвеселіше. Голова дракона починає полювати за своїм хвостом. Ті гравці, хто ближче до хвоста, можуть всіляко допомагати йому «втікти» від голови, спритно тікаючи всім хвостом. Однак в спробах схопити хвостик і втекти від мисливця важливо, щоб колона не розсипалася і «дракон» не розвалився.
Так що тримайся, голова! Нас не так-то просто зловити.
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
1.Заключне слово вчителя.
-Діти, подивіться, Їжачок вже посміхається!(З’являється зображення посміхненого їжачка). То ж і ви частіше посміхайтеся! Посмішка завжди висловлює позитивні емоції: щастя, радість, веселощі .Співайте від радості і танцюйте. І відразу буде все добре, а як же інакше. Будьте здорові!
-А зараз розмалюємо Їжачка – Стресовичка вже із гарним настроєм.