Сьогодні на уроці ми будемо говорити про вічних прекрасних супутників людського життя. Відгадайте загадку. Яскраві пелюстки І запах пречудовий. І хочеться усім Побачити їх знову.
Номер слайду 3
***Що найчарівніше буває,Що може душу розбудити?Скажіть мені, хто відгадає?Ви правильно назвали – квіти. Вони, як усмішка привітна, Як дотик сонечка, як казка,Червона, жовта чи блакитнаІ в кожній з них - тепло і ласка. Любов і ніжність струменіє,Чарівність, неповторне диво.І кожна квітка серце гріє,Щоб на землі жилось щасливо. Н. Красоткіна. З чим порівнює автор квіти?- Що відображається в кожній квітці?
Номер слайду 4
Прочитайте вислів: «Квіти – посмішка природи». Як ви розумієте цей вислів? - Квіти є окрасою життя. Вони вражають нас найтоншими пахощами, милують кольорами. На душі стає весело, радісно, коли ми їх бачимо. Милуючись квіточкою, мимоволі посміхаєшся, радієш її красі.
Номер слайду 5
Хвилинка-цікавинка. Квіти - вічні і прекрасні супутники нашого життя. А чому вони такі яскраві і барвисті? Справа в тому, що для утворення насіння і плоду квітів потрібний пилок з іншої квітки. Пилок переноситься за допомогою вітру, дощу, комах. Вітер дме сам по собі, дощ іде, коли йому заманеться, а от комах якось треба умовити сісти на одну квітку, потім на іншу. От квіти і змагаються між собою в пахучості та чарівності.
Номер слайду 6
А гостею нашою сьогодні буде квітка, у якої: Наче сонце, серединка,Пелюстків біла хустинка. Знає бджілка і мурашка,Що звуть квіточку… На високому гінкому стебельці росте лугова та польова цариця – ромашка. Її голівка, наче маленьке жовте сонечко з біленькими промінчиками. Листячко наче зелене мереживо. Яка чудова квітка ромашка! Я чула, як ромашка небесам Читала вірші. Боже, що за диво!У білих пелюстках туга коса. Мені приємно щоку холодила. М. Овдієнко
Номер слайду 7
Сьогодні на уроці ми познайомимося з легендою, яка розповість нам, звідки прийшла до нас ця непроста квітка – ромашка. Фізкультхвилинка. Повіяв сильний-сильний вітер (Рухи руками над головою). І нахилив додолу квіти. (Нахили тулуба вліво, вправо). Квіти нахиляються, у росі вмиваються. (Нахиляємось вниз, імітуємо вмивання). Сонечко виглянуло, квіточки підняло. (Підводимось). Бджоли над квітками літають – кружляють, (Імітуємо рух крил). А діти тихенько за парти сідають.
Номер слайду 8
Ромашка За легендою, ромашки – це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномів. Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і комахи, і бджоли, і мурахи. Тільки добрий гномик не боїться дощу. Він зриває парасольку-ромашку та йде степом. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками з її ніжних пелюсток, а гном залишається сухим і веселим навіть під найсильнішим дощем. Раніше ромашку демонстрували глядачам як дивовижну і рідкісну рослину далекої Америки. В Україні вона з’явилася випадково. Зерно пшениці, засмічене насінням ромашки, везли в мішках. У них виявилися дірки, і дрібне насіннячко цих квітів розсипалося по залізничному полотну. А невдовзі американська ромашка розсіялася вздовж колії, укривши землю м’яким, кучерявим, запашним килимом.
Номер слайду 9
Словникова робота. Цівка – тонкий струмінь води або якої-небудь рідини. Безперервний потік сипкої речовини. Демонструвати – виставляти предмет з метою привернути чиюсь увагу. Публічний показ чого-небудь. Дивовижна – яка не має рівних, подібних собі, надзвичайна, дуже гарна, чудова, чарівна. Залізничне полотно – дорога з рейковою колією, призначена для пересування потягів.
Номер слайду 10
Складання плану Ромашка За легендою, ромашки – це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномів. Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і комахи, і бджоли, і мурахи. Тільки добрий гномик не боїться дощу. Він зриває парасоль-ку-ромашку та йде степом. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками з її ніжних пелюсток, а гном залишається сухим і веселим навіть під найсильні-шим дощем. Раніше ромашку демонстрували глядачам як дивовижну і рідкісну рослину далекої Америки. В Україні вона з’явилася випадково. Зерно пшениці, засмічене насінням ромашки, везли в мішках. У них виявилися дірки, і дрібне насіннячко цих квітів розсипалося по залізничному полотну. А невдовзі американська ромашка розсіялася вздовж колії, укривши землю м’яким, кучерявим, запашним килимом. План Ромашки – парасольки гномів. Гномик не боїться дощу. Рідкісна рослина Америки. Подорож ромашки до України.
Номер слайду 11
Словникова робота. Пригадайте, які синоніми використовує автор у тексті до слова ромашка, щоб використати їх у переказах з метою уникнення повторів того самого слова. (Квітка, маленька парасолька, рослина). Який в степу дощ? (прохолодний літній)Пригадайте слова, якими автор передав рух краплинок. (дзвінко падають, збігають цівками). Який у тексті гном? (степовий, добрий, сухий, веселий)Як раніше демонстрували глядачам ромашку? (як дивовижну і рідкісну рослину далекої Америки)Якими словами автор описав появу ромашки на нашій землі. (Розсіялася вздовж колії, укрила землю м’яким, кучерявим, запашним килимом).
Номер слайду 12
- Зверніть увагу, як пишуться такі слова:легенда, не просто, степових, заховається, парасолька-ромашка, не боїться, дзвінко, пелюстки, залишається, демонструвати, Америка, з’явилася, засмічене, насіннячко, розсипалося, невдовзі, розсіялася, вздовж, м’яким, кучерявим.
Номер слайду 13
Ромашка За легендою, ромашки – це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномів. Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і комахи, і бджоли, і мурахи. Тільки добрий гномик не боїться дощу. Він зриває парасольку-ромашку та йде степом. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками з її ніжних пелюсток, а гном залишається сухим і веселим навіть під найсильнішим дощем. Раніше ромашку демонстрували глядачам як дивовижну і рідкісну рослину далекої Америки. В Україні вона з’явилася випадково. Зерно пшениці, засмічене насінням ромашки, везли в мішках. У них виявилися дірки, і дрібне насіннячко цих квітів розсипалося по залізничному полотну. А невдовзі американська ромашка розсіялася вздовж колії, укривши землю м’яким, кучерявим, запашним килимом.
Номер слайду 14
Переказ. Ромашка. План 1. Ромашки – парасольки гномів. 2. Гномик не боїться дощу.3. Рідкісна рослина Америки.4. Подорож ромашки до України. Завдання: Перекажи текст за планом спочатку усно, потім запиши на чернетці. Позначай абзацами його частини. Не забувай користуватись матеріалами словникової роботи. Уникай повторів, замінюй слова синонімами, епітетами.