Презентація "Діагностувальні роботи. Письмовий переказ"

Про матеріал
Презентація містить матеріали для проведення діагностувальної роботи "Письмовий переказ" з учнями 4 класу з ообливими освітніми потребами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Діагностувальна робота. Письмовий переказ.

Номер слайду 2

Сьогодні на уроці ми будемо говорити про вічних прекрасних супутників людського життя. Відгадайте загадку. Яскраві пелюстки І запах пречудовий. І хочеться усім Побачити їх знову.

Номер слайду 3

***Що найчарівніше буває,Що може душу розбудити?Скажіть мені, хто відгадає?Ви правильно назвали – квіти. Вони, як усмішка привітна, Як дотик сонечка, як казка,Червона, жовта чи блакитнаІ в кожній з них - тепло і ласка. Любов і ніжність струменіє,Чарівність, неповторне диво.І кожна квітка серце гріє,Щоб на землі жилось щасливо. Н. Красоткіна. З чим порівнює автор квіти?- Що відображається в кожній квітці?

Номер слайду 4

Прочитайте вислів: «Квіти – посмішка природи». Як ви розумієте цей вислів? - Квіти є окрасою життя. Вони вражають нас найтоншими пахощами, милують кольорами. На душі стає весело, радісно, коли ми їх бачимо. Милуючись квіточкою, мимоволі посміхаєшся, радієш її красі.

Номер слайду 5

Хвилинка-цікавинка. Квіти - вічні і прекрасні супутники нашого життя. А чому вони такі яскраві і барвисті? Справа в тому, що для утворення насіння і плоду квітів потрібний пилок з іншої квітки. Пилок переноситься за допомогою вітру, дощу, комах. Вітер дме сам по собі, дощ іде, коли йому заманеться, а от комах якось треба умовити сісти на одну квітку, потім на іншу. От квіти і змагаються між собою в пахучості та чарівності.

Номер слайду 6

А гостею нашою сьогодні буде квітка, у якої: Наче сонце, серединка,Пелюстків біла хустинка. Знає бджілка і мурашка,Що звуть квіточку… На високому гінкому стебельці росте лугова та польова цариця – ромашка. Її голівка, наче маленьке жовте сонечко з біленькими промінчиками. Листячко наче зелене мереживо. Яка чудова квітка ромашка! Я чула, як ромашка небесам Читала вірші. Боже, що за диво!У білих пелюстках туга коса. Мені приємно щоку холодила. М. Овдієнко

Номер слайду 7

Сьогодні на уроці ми познайомимося з легендою, яка розповість нам, звідки прийшла до нас ця непроста квітка – ромашка. Фізкультхвилинка. Повіяв сильний-сильний вітер (Рухи руками над головою). І нахилив додолу квіти. (Нахили тулуба вліво, вправо). Квіти нахиляються, у росі вмиваються. (Нахиляємось вниз, імітуємо вмивання). Сонечко виглянуло, квіточки підняло. (Підводимось). Бджоли над квітками літають – кружляють, (Імітуємо рух крил). А діти тихенько за парти сідають.

Номер слайду 8

Ромашка За легендою, ромашки – це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномів. Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і комахи, і бджоли, і мурахи. Тільки добрий гномик не боїться дощу. Він зриває парасольку-ромашку та йде степом. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками з її ніжних пелюсток, а гном залишається сухим і веселим навіть під найсильнішим дощем. Раніше ромашку демонстрували глядачам як дивовижну і рідкісну рослину далекої Америки. В Україні вона з’явилася випадково. Зерно пшениці, засмічене насінням ромашки, везли в мішках. У них виявилися дірки, і дрібне насіннячко цих квітів розсипалося по залізничному полотну. А невдовзі американська ромашка розсіялася вздовж колії, укривши землю м’яким, кучерявим, запашним килимом.

Номер слайду 9

Словникова робота. Цівка – тонкий струмінь води або якої-небудь рідини. Безперервний потік сипкої речовини. Демонструвати – виставляти предмет з метою привернути чиюсь увагу. Публічний показ чого-небудь. Дивовижна – яка не має рівних, подібних собі, надзвичайна, дуже гарна, чудова, чарівна. Залізничне полотно – дорога з рейковою колією, призначена для пересування потягів.

Номер слайду 10

Складання плану Ромашка За легендою, ромашки – це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномів. Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і комахи, і бджоли, і мурахи. Тільки добрий гномик не боїться дощу. Він зриває парасоль-ку-ромашку та йде степом. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками з її ніжних пелюсток, а гном залишається сухим і веселим навіть під найсильні-шим дощем. Раніше ромашку демонстрували глядачам як дивовижну і рідкісну рослину далекої Америки. В Україні вона з’явилася випадково. Зерно пшениці, засмічене насінням ромашки, везли в мішках. У них виявилися дірки, і дрібне насіннячко цих квітів розсипалося по залізничному полотну. А невдовзі американська ромашка розсіялася вздовж колії, укривши землю м’яким, кучерявим, запашним килимом. План Ромашки – парасольки гномів. Гномик не боїться дощу. Рідкісна рослина Америки. Подорож ромашки до України.

Номер слайду 11

Словникова робота. Пригадайте, які синоніми використовує автор у тексті до слова ромашка, щоб використати їх у переказах з метою уникнення повторів того самого слова. (Квітка, маленька парасолька, рослина). Який в степу дощ? (прохолодний літній)Пригадайте слова, якими автор передав рух краплинок. (дзвінко падають, збігають цівками). Який у тексті гном? (степовий, добрий, сухий, веселий)Як раніше демонстрували глядачам ромашку? (як дивовижну і рідкісну рослину далекої Америки)Якими словами автор описав появу ромашки на нашій землі. (Розсіялася вздовж колії, укрила землю м’яким, кучерявим, запашним килимом).

Номер слайду 12

-          Зверніть увагу, як пишуться такі слова:легенда, не просто, степових, заховається, парасолька-ромашка, не боїться, дзвінко, пелюстки, залишається, демонструвати, Америка, з’явилася, засмічене, насіннячко, розсипалося, невдовзі, розсіялася, вздовж, м’яким, кучерявим.

Номер слайду 13

Ромашка За легендою, ромашки – це не просто квіти, це маленькі парасольки степових гномів. Почнеться в степу прохолодний літній дощ, заховається все живе: і комахи, і бджоли, і мурахи. Тільки добрий гномик не боїться дощу. Він зриває парасольку-ромашку та йде степом. Дзвінко падають краплі на квітку, збігають цівками з її ніжних пелюсток, а гном залишається сухим і веселим навіть під найсильнішим дощем. Раніше ромашку демонстрували глядачам як дивовижну і рідкісну рослину далекої Америки. В Україні вона з’явилася випадково. Зерно пшениці, засмічене насінням ромашки, везли в мішках. У них виявилися дірки, і дрібне насіннячко цих квітів розсипалося по залізничному полотну. А невдовзі американська ромашка розсіялася вздовж колії, укривши землю м’яким, кучерявим, запашним килимом.

Номер слайду 14

Переказ. Ромашка. План 1. Ромашки – парасольки гномів. 2. Гномик не боїться дощу.3. Рідкісна рослина Америки.4. Подорож ромашки до України. Завдання: Перекажи текст за планом спочатку усно, потім запиши на чернетці. Позначай абзацами його частини. Не забувай користуватись матеріалами словникової роботи. Уникай повторів, замінюй слова синонімами, епітетами.

Номер слайду 15

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скаржинець Оксана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
16 серпня 2023
Переглядів
1380
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку