Даний ресурс (презентація) призначений для проведення уроку з теми "Діаграми" в 6 класі за підручником Мерзляка А. Г., Полонського В. Б., Якіра М. С. Урок засвоєння нових знань
1. Як називають заштриховану фігуру?2. У якому з випадків а–г зображено півколо?3. Визначте градусну міру заштрихованого сектора у випадку б.абвг
Номер слайду 8
З рисунка видно, яку частину поверхні Землі займає суходіл — материки і острови, а яку — вода, тобто моря й океани.
Номер слайду 9
Діаграма. Слово «діаграма» грецького походження і означає «малюнок»Діаграма – це символічний малюнок, який наочно ілюструє співвідношення між значеннями величин
Номер слайду 10
Види діаграм
Номер слайду 11
Види діаграм
Номер слайду 12
Види діаграм
Номер слайду 13
Усно№ 784; 786; 789
Номер слайду 14
Приклад 1. Людина спить 𝟏𝟑доби, не спить 𝟐𝟑доби. Побудуйтекруговудіаграму за цимиданими. 𝟑𝟔𝟎о : 3= 𝟏𝟐𝟎о— градусна міра кута сектора, щовідповідаєчастинідоби, протягомякоїлюдина спить. Побудуємо кут 120° із центром у точці O
Номер слайду 15
120°О
Номер слайду 16
Приклад 2. Дев’ять із 27 учнів класу розв’язали завдання високого рівня, 15 учнів — достатнього рівня, троє учнів — середнього. Зобразіть навчальні досягнення учнів. цього класу за допомогою кругової діаграми.
Номер слайду 17
Насамперед визначимо, яку частинувсіхучнівстановлятьті, що одержали вищий бал за розв’язаннязавданьвисокогорівня: 𝟗𝟐𝟕, або 𝟏𝟑 ; достатньогорівня — 𝟏𝟓𝟐𝟕, або 𝟓𝟗; середньогорівня— 𝟑𝟐𝟕або 𝟏𝟗 .
Номер слайду 18
Нехай круг зображує число всіхучнівкласу. Розділимойого на сектори, щовідповідають дробам 𝟏𝟑 ; 𝟓𝟗 і 𝟏𝟗 . Тобто, маємосектори з кутами, міриякихвідповідностановлять120°, 200°і 40°
Номер слайду 19
Тепер за допомогою транспортира побудуємо два сектори, міри кутів яких дорівнюють 120° і 40°. Кут третього сектора має дорівнювати 200°. Отже, одержимо кругову діаграму розподілу успішності учнів.
Номер слайду 20
9153
Номер слайду 21
У деяких випадках для наочності зручніше подати інформацію у вигляді стовпчастних діаграм. Наприклад, якщо хочуть показати, як із часом змінюється певна величина.
Номер слайду 22
Щоб побудувати стовпчасту діаграму, треба вибрати масштаб, а потім зобразити необхідні величини прямокутниками з однаковими основами, висота яких — відповідні значення даної величини, вираженох в обраному масштабі.
Номер слайду 23
Приклад 1. Людина спить 𝟏𝟑доби, не спить 𝟐𝟑доби. Побудуйтекруговудіаграму за цимиданими. 24 : 3 = 8 (год) — протягом цього часу людина спить; 24 – 8 = 16 (год) — протягом цього часу людина не спить.
Номер слайду 24
Побудуємо стовпчасту діаграму, висота стовпчиків на якій дорівнюватиме 8 і 16
Номер слайду 25
Приклад 2. Дев’ять із 27 учнів класу розв’язали завдання високого рівня, 15 учнів — достатнього рівня, троє учнів — середнього. Зобразіть навчальні досягнення учнів. цього класу за допомогою кругової діаграми.
Номер слайду 26
Номер слайду 27
Домашнє завдання Опрацювати § 27 Розв’язати: У шостих класах навчається 72 учні. Із них 20 займаються у спортивних секціях, 28 — у предметних гуртках, 9 відвідують музичну школу, 5 займаються танцями, а ще 10 осіб захоплюються читанням художньої літератури. Побудуйте стовпчасту та кругову діаграми за наведеними даними.