Мета:
поглибити знання про групи слів за сферою вживання;
виробити навички знаходити слова певних груп у текстах;
навчити правильно і доречно використовувати у мовленні стилістично забарвлені слова;
розвивати культуру мовлення
Мета уроку:поглибити знання про групи слів за сферою вживання;виробити навички знаходити слова певних груп у текстах;навчити правильно і доречно використовувати у мовленні стилістично забарвлені слова; розвивати культуру мовлення
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Легінь ішов широким плаєм та грав на флоярі. Парубок ішов стежиною та грав на сопілці
Номер слайду 6
Д. Білоус “Чудесні барви”Які чудесні барви у нашій рідній мові, які відтінки різні від Сейму аж по Сян!У Києві говорять інакше, ніж у Львові, - і чорногуз, і бусол, лелека і боцян…Так, наче називаєш різновиди лелек ти,а це лиш різні назви, синонімічний ряд. А є ще риси мови, що звуться діалекти:це говори місцеві на дещо інший лад. На Київщині (в Літках) взуття зовуть обувка,а огірок звичайний в Чернігові – гурок,а кошик на Поліссі (в Іванкові) – кошівка,і назви, і вимова різняться що не крок. Раз якось на базарі професор із столицізаговорив із дідом, що ягоди привіз:- То, значить, на Поліссі вродили полуниці?Я бачу, ви з-над Снові, із хутора Рогіз. Дід витріщає очі – і як це може бути?- То ви з Рогозу родом? Мо’, інженер? Поет?- Та ні, я просто знаю, як де говорять люди:прислухуюсь до мови – і в цьому весь секрет.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Проблемне питання. Чи сумісні поняття “культура мовлення “ і “просторічні слова”?
Номер слайду 12
Драстуйте, мене звати Сашко. Звиняйте, чи не могли б ви об’яснить мені, що значить моя фамілія? А фамілія моя Бондар. Дякую Вам, до побачення. Робота з текстом