Робота розкриває історію виникнення соціальних мереж, теми, які цікаві дітям і підліткам та вплив на формування світогляду учнів, вчить виявляти маніпулювання свідомістю
Діти та соціальні мережіСпеціально для батьківських зборів18 жовтня 2019 року
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Чи знаєте Ви, що таке «соціальні мережі»?
Номер слайду 4
Історія Виникнення соціальних мереж1995 р. - перший інтернет-сайт clasmater.com 1997 р. – сайт Six. Degrees.com. З 2001 р. – сайти з технологією Коло друзів. Ця форма соціальних мереж широко використовується у віртуальних спільнотах.
Номер слайду 5
Наразі існує більше 200 сайтів з можливостями організації соціальних мереж. Популярність цих сайтів постійно зростає. У 2005 році було більше переглядів сторінок сайту My. Space, ніж сайту Google. В 2004 році була створена найбільша на сьогоднішній день соціальна мережа у світі Facebook.
Номер слайду 6
Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 7
Позитивні і негативні сторони соціальних мереж
Номер слайду 8
Основні позитиви соціальних мереж:можливість спілкування з друзями на відстані, швидку та дешеву комунікацію, оперативний обмін інформацією, можливість завжди бути в центрі подій, нові знайомства тощо.
Номер слайду 9
Основні негативи соціальних мереж :психологічна залежність,марна трата часу, шкода для здоров’я, заміна реального спілкування віртуальним, псування зору,інтелектуальна деградація та інші.
Номер слайду 10
Висновок: Соціальні мережі – достатньо суперечливі. Знаходимо в них багато як плюсів, так і мінусів. Користуватися чи не користуватися?.. Вибір за кожним!
Номер слайду 11
Трохи статистики1. Більше половини людей у світі молодше 30 років мають свої акаунти у соціальних мережах.2. Facebook перевершив Google за обсягом щотижневого трафіку США.3. Кожна 10 подружня пара США познайомилася через соціальні мережі.4. Щоб отримати півмільйона користувачів, радіо знадобилося 40 років, телебаченню – 13 років, мережі інтернет 4 роки, facebook зібрав 200 млн. менше 1 року.
Номер слайду 12
5. Якби facebook був країною, він був би 3 країною за кількістю населення.6. Більше половини інтернет-трафіку Великої Британії належить fecebook.7. Якби людина отримувала $ 1 за кожну статтю, розміщену в «Вікіпедії», вона би заробляла $ 156,23 за годину.8. Найбільш читабельними Twitter-авторами є Ештон Катчер (Ashton Kutcher), Еллен Де. Дженерес (Ellen De. Generes) і Брітні Спірс (Britney Spears). Кількість передплатників, що читає їхні блоги в Twitter, перевищує чисельність населення Австрії.
Номер слайду 13
Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 14
Чи можуть наші діти бути осторонь всього цього?..
Номер слайду 15
Побоювання № 1 Спілкуючись у соціальних мережах, дитина може легко стати жертвою шахраїв та педофілів. Як діяти? Не залякуючи дитину, розказати їй, що спілкуючись у соціальних мережах. У жодному разі не можна:вказувати у профілі користувача свою справжню адресу і номер телефону, номер школи, розповсюджувати інформацію про рівень сімейного достатку, місце і графік роботи батьків;додавати у друзі і запрошувати дружити людей, яких не знаєш особисто;завищувати свій вік;виставляти відверті фото (особисто це стосується дівчаток);погоджуватись на реальну зустріч з людьми, яких знаєш лише віртуально.
Номер слайду 16
Побоювання № 2 Спілкуючись у соціальних мережах тривалий час, діти втрачають здатність до реального спілкування. Як діяти?дати дитині змогу більше спілкуватися зі своїми ровесниками у реальному житті. Дозволити їй запрошувати однокласників додому (не лише на день народження). Відпускати дитину в гості;запропонувати дитині відвідувати ті місця, де вона зможе реалізувати свої таланти і знайти нових друзів (гуртки, спортивні секції, влітку – табори відпочинку);якщо дитина занадто скута, замкнена, а це здебільшого є комунікаційним бар’єром, проконсультуватися у психолога.
Номер слайду 17
Побоювання № 3 Потрапивши у соціальну мережу, дитина відмежовується від батьків, перестає підтримувати з ними відносини. Як діяти?Частіше цікавитись мережевим життям дитини, проте робити це обережно і делікатно. Не контролювати її кожен крок, не дозволяти собі таємно переглядати повідомлення і контакти: навіть дитина має право на свій особистий простір. Попросити дитину налаштувати Вам аккаунт у соціальній мережі. Нехай вона навчить Вас “закачувати” музику, відео, тощо. Організувати з дитиною спільний Інтернет проект. Наприклад, оформити сімейне генеалогічне дерево…Додати дитину у друзі.
Номер слайду 18
Побоювання № 4 Діти спільно виконують домашні завдання. Це погано позначиться на їхній успішності. Як діяти?Не вживати ніяких заходів, якщо у дитини нормальна успішність у школі. Спробувати спільно з учителем або шкільним психологом з’ясувати причини проблем з успішністю, якщо такі все ж таки є, обговорити шляхи їх подолання.
Номер слайду 19
Побоювання № 5 У соціальних мережах більшість підлітків – неосвічені. Спілкуючись комп’ютерним сленгом, дитина перестає говорити нормальною мовою. Як діяти?Сприймати ситуацію з гумором. Попросити дитину перекласти українською мовою написане “олбанською” повідомлення. Скласти глосарій “олбанської мови”. Пояснити правила правопису. Не варто боятися за чистоту української мови в окремо взятій сім’ї. Не списувати все на вплив соціальних мереж. Обов’язково обговорити ці моменти з учителем української мови. Проконсультуватися у кваліфікованого логопеда.
Номер слайду 20
2017
Номер слайду 21
Джерела: Матеріали журналу «Заступник директора», жовтень 2019.