Лекція- роз’яснення: «Діяльність СП в межах інклюзивного класу та індивідуально з дітьми з ООП»Підготувала: соціальний педагог Харківського ліцею 107 ХМР ХО – Юріна Дар’я Дмитрівна. Харків 2021
Номер слайду 2
Дайте відповідь на запитання будь-яким зручним для Вас способом:: «Чи є у Вашому навчальному закладі діти з ООП?». Встановлення зв’язку
Номер слайду 3
Закон України “Про освіту”: Кожна дитина України має право на отримання освіти в тій формі, яка відповідає її розвитку.“Доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою...”“Рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей...”
Номер слайду 4
Інклюзивна освіта: завдання соціального педагога. У листі Міністерства освіти і науки, молоді і спорту №1/9-1 від 02.01.2013 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання» визначено основні завдання соціального педагога щодо організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі Постанова КМУ від 15.09.2021 N 957 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти”
Номер слайду 5
Пункт 4 в редакції Постанови КМУ N 588від 09.08.2017 Керівник загальноосвітнього навчального закладу на підставі заяви батьків або законних представників дитини з особливими освітніми потребами, висновку ІРЦ та за підтримки відповідного органу управління освітою організовує клас з інклюзивним навчанням, створює необхідну матеріально-технічну та навчально-методичну базу, здійснює добір відповідних педагогічних працівників тощо. Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах
Номер слайду 6
Інклюзивно-ресурсний центрІнклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти.https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/545-2017-п#Text
Номер слайду 7
Види інклюзіїПорушення зору. Порушення слуху. Порушення інтелекту. Мовленнєве порушення. Порушення опорно-рухового апарату. Складна структура порушень*Емоційно-вольові порушення, аутизм
Номер слайду 8
Перегляд мультфільмуhttps://www.youtube.com/watch?v=Usswy1kusf. M“Аутизм може робити вражаючі речі”
Номер слайду 9
Чек-лист мультфільмів про особливих людей
Номер слайду 10
Переваги спільного навчання{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}Для дітей з особливими освітніми потребами. Для інших дітей. Для педагогів. Для батьків. Для батьків інших дітей. Потрібно заповнити таблицю
Номер слайду 11
Особливості реалізації функцій соціального педагога у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Діагностика. Консультування. Профілактичні та просвітницькі заходи. Соціально-педагогічний супровід. Соціально-педагогічний патронаж
Номер слайду 12
Ресурсна кімнатанаказом Міністерства освіти і науки України 23 квітня 2018 року № 414 Про типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти Фото з інтернету
Номер слайду 13
Практичне завдання. Педагогічна задача. Задача1. У звичайному класі навчається дівчина-підліток з ООП. Опікун дівчини звертається до соціально-психологічної служби за допомогою: дівчинка перестала хотіти ходити до школи через те, що вона дуже малого зросту (наслідки захворювання), а також важко засвоює навчальний матеріал через інтелектуальні порушення. Відносини з однокласниками не погані, але друзів нема. Дівчинка захоплюється виготовленням поробок власними руками. Розробіть власний алгоритм дій.
Номер слайду 14
Задача2*. В інклюзивному класі навчається хлопчик з інтелектуальними порушеннями. Соціально-психологічною службою було проведено соціометричне дослідження серед дітей цього класу, щоб дізнатися, як сприймають однокласники свого товариша, чи з’явився комунікативний зв’язок. Майже ніхто з дітей не написав прізвища цієї дитини у «позитивному» виборі, але й у «негативному» його зовсім не було. У «негативному» виборі лідером стала зовсім інша дитина з класу (як згодом пояснили діти, вона завжди порушує дисципліну та ображає їх). Які висновки можна з цього зробити? Які заходи слід провести? Практичне завдання. Педагогічна задача.
Номер слайду 15
Практичне завдання. Педагогічна задача. Задача3. У першому класі навчається дитина з ООП (порушення слуху та зору). Мама дівчинки звертається до адміністрації за допомогою: “донька не встигає за програмою”. Хоче замість фізичної культури записати її на додаткові заняття з математики та української мови, а також залишатися додатково після уроків. Дівчинка дуже кмітлива, швидко навчилась читати по губам, має друзів у класі. Яка насправді проблема цієї сім’ї? Алгоритм дій.
Номер слайду 16
“Як встановити контакт з дитиною з ООП”Праймінг. Спілкування через дзеркало....не лише текстову частину, але і яскраві картинки, фотографії, схеми....дитина цікавиться птахами або звірятками – отже, у візуальних матеріалах треба використовувати саме ці ілюстрації....надавати інформацію в такій формі, яка пускає в дію органи чуття, що найбільш розвинені в цієї дитини....надавати такій дитині змогу обирати методику виконання завдання. Спостереження.
Рефлексія(намалюйте/обведіть на аркуші свою долоню)1. М – мої надбання2. Б – близькість до мети3. С – самопочуття4. В – взаємодія5. В – важливо ще дізнатися про...