Лекція-роз'яснення: «Діяльність СП в межах інклюзивного класу та індивідуально з дітьми з ООП»
Інклюзивна освіта: завдання соціального педагога. У листі Міністерства освіти і науки, молоді і спорту №1/9-1 від 02.01.2013 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання» визначено основні завдання соціального педагога щодо організації інклюзивного навчання у загальноосвітньому навчальному закладі Постанова КМУ від 15.09.2021 N 957 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти”
Пункт 4 в редакції Постанови КМУ N 588від 09.08.2017 Керівник загальноосвітнього навчального закладу на підставі заяви батьків або законних представників дитини з особливими освітніми потребами, висновку ІРЦ та за підтримки відповідного органу управління освітою організовує клас з інклюзивним навчанням, створює необхідну матеріально-технічну та навчально-методичну базу, здійснює добір відповідних педагогічних працівників тощо. Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах
Практичне завдання. Педагогічна задача. Задача1. У звичайному класі навчається дівчина-підліток з ООП. Опікун дівчини звертається до соціально-психологічної служби за допомогою: дівчинка перестала хотіти ходити до школи через те, що вона дуже малого зросту (наслідки захворювання), а також важко засвоює навчальний матеріал через інтелектуальні порушення. Відносини з однокласниками не погані, але друзів нема. Дівчинка захоплюється виготовленням поробок власними руками. Розробіть власний алгоритм дій.
Задача2*. В інклюзивному класі навчається хлопчик з інтелектуальними порушеннями. Соціально-психологічною службою було проведено соціометричне дослідження серед дітей цього класу, щоб дізнатися, як сприймають однокласники свого товариша, чи з’явився комунікативний зв’язок. Майже ніхто з дітей не написав прізвища цієї дитини у «позитивному» виборі, але й у «негативному» його зовсім не було. У «негативному» виборі лідером стала зовсім інша дитина з класу (як згодом пояснили діти, вона завжди порушує дисципліну та ображає їх). Які висновки можна з цього зробити? Які заходи слід провести? Практичне завдання. Педагогічна задача.
Практичне завдання. Педагогічна задача. Задача3. У першому класі навчається дитина з ООП (порушення слуху та зору). Мама дівчинки звертається до адміністрації за допомогою: “донька не встигає за програмою”. Хоче замість фізичної культури записати її на додаткові заняття з математики та української мови, а також залишатися додатково після уроків. Дівчинка дуже кмітлива, швидко навчилась читати по губам, має друзів у класі. Яка насправді проблема цієї сім’ї? Алгоритм дій.
“Як встановити контакт з дитиною з ООП”Праймінг. Спілкування через дзеркало....не лише текстову частину, але і яскраві картинки, фотографії, схеми....дитина цікавиться птахами або звірятками – отже, у візуальних матеріалах треба використовувати саме ці ілюстрації....надавати інформацію в такій формі, яка пускає в дію органи чуття, що найбільш розвинені в цієї дитини....надавати такій дитині змогу обирати методику виконання завдання. Спостереження.
Рекомендації:http://www.ussf.kiev.ua/ieeditions/22/http://dano.dp.ua/attachments/article/1061/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8 F%20%D1%96%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0%20%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%BB%D1%8 E%D0%B7%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20-%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA.pdfhttps://mon.gov.ua/storage/app/media/inkluzyvne-navchannya/posibniki/inklyuziyavnz.pdfhttps://mon.gov.ua/storage/app/media/inkluzyvne-navchannya/posibniki/Inclusive_study_Sep17.pdf