Сучасний урок. Яким йому бути?

Про матеріал
Основна суперечність розвитку системи освіти – невідповідність старих методів навчання, виховання і розвитку учнів новим умовам життя.
Перегляд файлу

                     Сучасний урок. Яким йому бути?

Сучасний урок – це ефективний урок, де активізована розумова діяльність учнів, де вчитель постійно  вдосконалює відомі методи роботи, шукає засоби, які б сприяли глибокому засвоєнню програмового матеріалу.

    В умовах сьогодення урок зазнає значних змін. Пов’язано це, передусім, з переходом на особистісно-зорієнтоване навчання, головним принципом якого є «визнання, усвідомлення індивідуальності учня, його самоцінності, неповторності як людини, його розвитку не як колективного суб’єкта, а, насамперед, як індивіда з неповторним суб’єктивним досвідом. Основна суперечність розвитку системи освіти – невідповідність старих методів навчання, виховання і розвитку учнів новим умовам життя.

  Учень є суб’єктом навчання ( а не об’єктом, як це було раніше), а вчитель виступає не лише носієм знань, а й помічником учня у його становленні як особистості. Отже, мета сучасного уроку – відкриття неповторного «Я» кожної дитини, створення умов для її самореалізації. Успішному розв’язанню таких завдань сприяють нетрадиційні, інтерактивні форми організації навчально-виховної діяльності учнів Адже незвичайне, нове збуджує прагнення до пізнання, активізує розумову діяльність, викликає захоплення. Відчуття новизни – один з великих стимулів у навчанні учнів.

    Слово «інтерактив» прийшло до нас з англійської від слова «interact», де «inter» —взаємний! «act» —діяти. Таким чином, інтерактивний — здатний до взаємодії, діалогу.

   Нестандартні уроки вимагають ґрунтовної підготовки, врахування різних факторів, зокрема рівня сформованості умінь і навичок школярів, їх вікових особливостей та інтересів. На таких уроках учень – центральна фігура, активний учасник групи, консультант і т.д. Завдання ж учителя полягає не тільки у визначенні теми, обсягу навчального матеріалу і форм його опрацювання, а й у чіткій мотивації навчально-виховного процесу на уроці, забезпеченні демократичного стилю спілкування, атмосфери творчого пошуку, успіху кожної дитини.

Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів. Це співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці), де і учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання, розуміють, що вони роблять, рефлексують з приводу того, що вони знають, вміють і здійснюють. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Воно ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером дитячого колективу.

Інтерактивна взаємодія виключає як домінування одного учасника навчального процесу над іншими, так і однієї думки над іншою. Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення.

    Інтерактивне навчання дозволяє різко збільшити процент засвоєння матеріалу, оскільки впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю (дії, практику).

   Такі уроки потребують великої підготовки, але результат того вартий. Учні люблять новинки, на таких уроках вони активні, а творчість вчителя збуджує в них бажання випробовувати й власні сили в творчій діяльності.

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
10 січня 2022
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку