Презентація "Дійові особи в казках"

Про матеріал
Презентація з української літератури стане в пригоді як під час очного навчання, так і дистанційного. Містить різні методи та прийоми для аналізу українських народних казок "Заєць та їжак" і "Цар Лев".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПСИХОЛОГІЧНА ХВИЛИНКА «СМАЙЛИК»Чудовий настрій!Гарний настрій, але хотілось би кращого. Без настрою…

Номер слайду 2

Алегоричний зміст казок про звірів. Дійові особи в казках

Номер слайду 3

СЬОГОДНІ НА УРОЦІ МИ: Поглибимо знання про різновиди казок та їхню побудову;навчимося аналізувати їх;удосконалимо вміння визначати вид казки, її структуру, розвивати комунікативні навички.

Номер слайду 4

Актуалізація опорних знань. Що таке казка?Як казки з’являються на світ? Хто може бути казковим героєм? Наведіть приклади.

Номер слайду 5

Про тварин. ПобутовіФантастичні

Номер слайду 6

Героїв якої казки ми бачимо?«Як їжак і заєць бігали наввипередки»

Номер слайду 7

Робота над змістом

Номер слайду 8

Кого зустрів на полі їжачок?

Номер слайду 9

Як привітався їжак і що він почув у відповідь?— О, хто прудкий, то вже й на ниві!— А ти усе кривуляєш, криволапку! І батько твій криволапко, і дід криволапко був. Такий увесь твій рід, і ти такий!Чи є така поведінка неприйнятною?Що б ти сказав тим, хто глузує з інших?

Номер слайду 10

Як їжак вирішив провчити зайця?А хочеш зі мною наввипередки? Побачимо, хто кого пережене!Як добіжить заєць до тебе, то ти скажеш: «Я вже тут!» А прибіжить він на той край до мене, то там я йому гукну: «А я вже тут!»Так бігав він дев’яносто дев’ять разів, а за сотим разом як упав посеред ниви — підвестись не може

Номер слайду 11

Чого навчає нас казка?Ніколи не треба сміятися зі слабшого

Номер слайду 12

Мозковий штурм. Назвіть риси характеру зайцянечемнийсамовпевненийгрубийпихатий

Номер слайду 13

Мозковий штурм. Назвіть риси характеру їжакакмітливийвинахідливийдобродушнийрозумний

Номер слайду 14

Уроки казки. Для того, щоб перемогти, не обов’язково бути сильніше,головне – це кмітливість та розум. Не можна ображати слабших. Говори менше, а думай більше

Номер слайду 15

Це тварина темно-сіра,Товстонога, товстошкіра. Як локатори — два вуха,Довгим носом спину чуха. Грізний погляд, буйна грива,дужий, спритний, гордівливий. Заричить — усяк змовкає,бо він цар, це кожен

Номер слайду 16

А ви знали?За інтелектом, слони належать до десятки найрозумніших тварин світу. Слони вміють розрізняти мелодії і ноти. Відрізняються чудовою пам’яттю. За добу дорослий слон випиває від 100 до 300 літрів води, в залежності від температури повітря. На волі вони поїдають до 300 кг листя і трави за день. Сплять в середньому по 4 години на добу, а весь інший час присвячують пошукам їжі.

Номер слайду 17

Лев — величезна африканська кішка, сильна і граціозна. За одне приймання їжі, дорослий лев здатний поглинути до 30 кілограмів м’яса. Леви — найледачіші з усіх великих кішок, вони можуть спати 16-20 годин щодня. У левів є дивовижна здатність — вони можуть місяцями обходитися без води. Необхідну для життя вологу вони отримують з їжі.

Номер слайду 18

Якось зібралися звірі на нараду, щоб вибрати царя. Довго міркували, сперечалися, але так і не могли дійти спільного рішення.– Треба вибрати не лише сміливого й сильного, але й мудрого та чесного правителя, – виступила першою зебра.– Адже цар повинен не тільки в біді захищати, а й по справедливості судити.– Тоді найкраще для цієї посади підходжу я, – задер хобота слон.– Ніколи нікого не ображу й маю неабияку силу. Якщо оберете – не пошкодуєте. Почув це лев і заперечив:– Як можеш бути царем, коли не вмієш швидко бігати? Мабуть, треба обрати мене – найспритнішого та найвродливішого!Почувши таке нахабство найслабші здійняли галас.– Нечувана зухвалість! Нехай слон буде ватажком, він чесний і скромний!– Ні-ні-ні! – кричали вовки, ведмеді та лисиці.– Це справжній невдаха! Треба, щоб правитель був хоробрим і грізним.– Друзі, – запропонував олень, – проголосуймо по-справедливому. Хто матиме більше прихильників, той стане царем. Он біля дуба вирита велика яма. Якщо хочете, щоб ватажком був слон, киньте по ліщині, якщо лев – по жолудю. Яких горіхів буде більше, той переможе.– Чудова порада! – погодилися всі й миттю почали шукати хто жолуді, хто ліщину. Проте коли горіхи порахували, їх виявилося порівно.

Номер слайду 19

Що ж тепер робити? – почухав за вухом ведмідь.– Влаштуймо змагання з бігу! – запропонувала хитра лисиця, яка була на стороні лева.– Так не чесно, – заперечила мудра сова.– Слони не вміють бігати, але це не означає, що вони гірші за спритників.– Авжеж, – погодився їжачок.– Нехай краще поміряються силою, думаю, так буде справедливіше. Відчуваючи поразку, руда засумувала. А потім запропонувала хитре рішення:– Що ж, – мовила солоденьким голосом, – нехайбуде по-вашому. Завтра насвітанку лев і слон позмагаються. Тільки не приходьмо дивитися на бій, аби не заважати суперникам. Навідаємося до цього місця після обіду й побачимо хто переможе. Усі погодилися. Як настала ніч, слон притулився до дуба й заснув. Велетні завжди сплять стоячи, бо як ляжуть, потім не зможуть швидко прокинутися й підвестися. Побачила це лисичка й побігла до лева:– Слон заснув, – повідомила руда.– Негайно перегризи дерево, на яке він оперся. Як велетень упаде, скажемо, що ти його поборов.– Гаразд, – зрадів гривастий, – але сам не впораюся з такою роботою, треба когось покликати на допомогу. Лисичка метнулася до мишачої нірки. Пообіцявши сіреньким велику миску сиру, переконала допомогти в нелегкій справі.

Номер слайду 20

Гризли-гризли миші дерево, але так і не довели діло до кінця, потомилися й зуби в сіреньких поболіли.– Що ж робити? – запанікувала руда, глянувши на рожевий горизонт.– Скоро сонечко прокинеться!А потім хитрунка побігла до ведмежого барлогу.– Агов, клишоногий, – загукала.– Допоможи мед із дупла дістати!Почувши про ласощі, ведмідь слухняно потупцяв за лисичкою. Щойно бурий виліз на дерево, крислате затріщало й похилилося на землю. А з ним – і сплячий слон. О полудні лісові мешканці прийшли на місце бою й побачили лежачого велетня, а поруч – щасливого лева, що переможно задер догори голову.– Ось наш цар! – вигукнула лисичка.– Найсильніший і найсміливіший!Наляканим звірям нічого не залишалося, як змиритися з новим ватажком.

Номер слайду 21

Робота з текстом. З якою метою звірі зібралися на нараду?На які два табори розділилися тварини?Яким найслабші бачили царя?Яким бачили царя найсильніші?Як олень запропонував вирішити суперечку?Хто вирішив допомогти Леву?До кого звернулася Лисиця про допомогу?Що побачили звірі зранку?

Номер слайду 22

Гідність і порядність – головне в життіНе можна бути довірливим і давати себе обманювати. Потрібно знаходити спільну думку

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Домашнє завдання. Скласти власну казку

pptx
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку