Розробка уроку для 5 класу НУШ Вступ до історії України та громадянської освіти за підручником Щупак І. Я., Бурлака О. В., Піскарьова І. О., Посунько А. С.. Розділ: Науки, що вивчають минуле. Тема: "Археологічні скарби минулого»
25.09.2022 СьогодніУрок№5 Археологічні скарби минулого. Вступ до історії України та громадянської освіти
Номер слайду 2
25.09.2022 СьогодніАктуалізація опорних знань. Фронтальна бесіда1. Пригадайте, яка з наук-помічниць історії дозволяє досліджувати історію за допомогою речових пам’яток минулого.. 2. Нумізматика вивчає …3. Етнографія досліджує…4. Хронологія вивчає …5. Палеографія вивчає …6. Геральдика вивчає …7. Генеалогія досліджує …8. Сфрагістика вивчає …
Номер слайду 3
25.09.2022 СьогодніВивчення нового матеріалу1. Значення археології для дослідження минулого. Варто запам’ятати! Археологія — наука, що вивчає минуле за допомогою речових пам’яток. Для вивчення найдавнішої історії людства, коли ще не було писемності, найціннішими є археологічні пам’ятки. Археологічними пам’ятками вважаються будь-які матеріальні рештки діяльності людини або змінене людською діяльністю природне середовище: поселення, поховання й кургани, храми й інші споруди, окремі предмети. Їх розшукують і досліджують учені-археологи. Зібрані речові пам’ятки минулого зберігають у музеях.
Номер слайду 4
25.09.2022 СьогодніПоміркуйте1. Як ви думаєте, чому археологію ще називають наукою, що озброєна лопатою? 2. Чому археологічні дослідження особливо важливі для вивчення дописемної історії людства ?
Номер слайду 5
25.09.2022 СьогодніРобота з підручником. Практичне завдання. Підручник. Сторінка33 Дізнайтеся з тексту про роботу археологів. Уважно розгляньте ілюстрований колаж і уявно розташуйте зображення у послідовності роботи з археологічними знахідками: від виявлення до ознайомлення з ними відвідувачів музеїв
Номер слайду 6
25.09.2022 СьогодніРОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ.
Номер слайду 7
25.09.2022 СьогодніВивчення нового матеріалу3. Культурний шар і археологічна культура Варто запам’ятати! Археологічні пам’ятки доходять до нас найчастіше у вигляді культурного шару, утвореного із суміші землі з рештками матеріальної культури давніх людей.. Археологічна культура — значна група подібних археологічних пам’яток, що мають спільні риси, належать до одного часу й займають певну територію.
Номер слайду 8
25.09.2022 СьогодніРобота з підручником. Практичне завдання. Підручник. Сторінка34 Розгляньте ілюстрації та визначте, які із них можна використати розповідаючи про культурний шар, археологічну культуру. Свою думку обґрунтуйте.
Номер слайду 9
25.09.2022 СьогодніРОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ.
Номер слайду 10
25.09.2022 СьогодніСлово вчителя. Підручник. Сторінка354. Археологічні скарби світу і України. Трипільська культура ( 4 – сер.3 тис. до н.е)Ця назва походить від назви с. Трипілля на Київщині, де наприкінці ХІХ ст. відомий український археолог Вікентій Хвойка під час розкопок знайшов давнє поселення
Номер слайду 11
25.09.2022 СьогодніРобота з підручником. Практичне завдання. Підручник. Сторінка35 Розгляньте ілюстрації та визначте, що можна дізнатися про життя та заняття трипільців.
Номер слайду 12
25.09.2022 СьогодніПрактичне завдання-
Номер слайду 13
25.09.2022 СьогодніСамооцінювання. Оцініть свої успіхи в опануванні теми «Археологічні скарби минулого» — уявно поєднайте кожне із запитань для самоконтролю з відповідним смайликом успіху. Підручник. Сторінка37
Номер слайду 14
25.09.2022 СьогодніДомашнє завдання. Стор.37, завдання 3 Підручник. Сторінка37 Мислю творчо! Підготуйте творчий проєкт-допис в соціальних мережах «Віртуальна екскурсія до археологічних скарбів України». Пам’ятки( на вибір)браслет з ікла мамонта з Мізинської стоянки, Межиріцька стоянка, скіфське золото, Мартинівський скарб. План допису 1. Фото пам’ятки. 2. Назва пам’ятки. 3. Місце розташування. 4. Час, яким датується пам’ятка. 5. Що «розповідає» пам’ятка про минуле.