Презентація для 5 класу НУШ Вступ до історіі та громадянської освіти: " Археологічні скарби минулого"

Про матеріал
Розробка уроку для 5 класу НУШ Вступ до історії України та громадянської освіти за підручником Щупак І. Я., Бурлака О. В., Піскарьова І. О., Посунько А. С.. Розділ: Науки, що вивчають минуле. Тема: "Археологічні скарби минулого»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

25.09.2022 СьогодніУрок№5 Археологічні скарби минулого. Вступ до історії України та громадянської освіти

Номер слайду 2

25.09.2022 СьогодніАктуалізація опорних знань. Фронтальна бесіда1. Пригадайте, яка з наук-помічниць історії дозволяє досліджувати історію за допомогою речових пам’яток минулого.. 2. Нумізматика вивчає …3. Етнографія досліджує…4. Хронологія вивчає …5. Палеографія вивчає …6. Геральдика вивчає …7. Генеалогія досліджує …8. Сфрагістика вивчає …

Номер слайду 3

25.09.2022 СьогодніВивчення нового матеріалу1. Значення археології для дослідження минулого. Варто запам’ятати! Археологія — наука, що вивчає минуле за допомогою речових пам’яток. Для вивчення найдавнішої історії людства, коли ще не було писемності, найціннішими є археологічні пам’ятки. Археологічними пам’ятками вважаються будь-які матеріальні рештки діяльності людини або змінене людською діяльністю природне середовище: поселення, поховання й кургани, храми й інші споруди, окремі предмети. Їх розшукують і досліджують учені-археологи. Зібрані речові пам’ятки минулого зберігають у музеях.

Номер слайду 4

25.09.2022 СьогодніПоміркуйте1. Як ви думаєте, чому археологію ще називають наукою, що озброєна лопатою? 2. Чому археологічні дослідження особливо важливі для вивчення дописемної історії людства ?

Номер слайду 5

25.09.2022 СьогодніРобота з підручником. Практичне завдання. Підручник. Сторінка33 Дізнайтеся з тексту про роботу археологів. Уважно розгляньте ілюстрований колаж і уявно розташуйте зображення у послідовності роботи з археологічними знахідками: від виявлення до ознайомлення з ними відвідувачів музеїв

Номер слайду 6

25.09.2022 СьогодніРОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ.

Номер слайду 7

25.09.2022 СьогодніВивчення нового матеріалу3. Культурний шар і археологічна культура Варто запам’ятати! Археологічні пам’ятки доходять до нас найчастіше у вигляді культурного шару, утвореного із суміші землі з рештками матеріальної культури давніх людей.. Археологічна культура — значна група подібних археологічних пам’яток, що мають спільні риси, належать до одного часу й займають певну територію.

Номер слайду 8

25.09.2022 СьогодніРобота з підручником. Практичне завдання. Підручник. Сторінка34 Розгляньте ілюстрації та визначте, які із них можна використати розповідаючи про культурний шар, археологічну культуру. Свою думку обґрунтуйте.

Номер слайду 9

25.09.2022 СьогодніРОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ.

Номер слайду 10

25.09.2022 СьогодніСлово вчителя. Підручник. Сторінка354. Археологічні скарби світу і України. Трипільська культура ( 4 – сер.3 тис. до н.е)Ця назва походить від назви с. Трипілля на Київщині, де наприкінці ХІХ ст. відомий український археолог Вікентій Хвойка під час розкопок знайшов давнє поселення

Номер слайду 11

25.09.2022 СьогодніРобота з підручником. Практичне завдання. Підручник. Сторінка35 Розгляньте ілюстрації та визначте, що можна дізнатися про життя та заняття трипільців.

Номер слайду 12

25.09.2022 СьогодніПрактичне завдання-

Номер слайду 13

25.09.2022 СьогодніСамооцінювання. Оцініть свої успіхи в опануванні теми «Археологічні скарби минулого» — уявно поєднайте кожне із запитань для самоконтролю з відповідним смайликом успіху. Підручник. Сторінка37

Номер слайду 14

25.09.2022 СьогодніДомашнє завдання. Стор.37, завдання 3 Підручник. Сторінка37 Мислю творчо! Підготуйте творчий проєкт-допис в соціальних мережах «Віртуальна екскурсія до археологічних скарбів України». Пам’ятки( на вибір)браслет з ікла мамонта з Мізинської стоянки, Межиріцька стоянка, скіфське золото, Мартинівський скарб. План допису 1. Фото пам’ятки. 2. Назва пам’ятки. 3. Місце розташування. 4. Час, яким датується пам’ятка. 5. Що «розповідає» пам’ятка про минуле.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Штучка Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Середа Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сидоренко Наталія
    Щиро дякую за вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Хвайра Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Головіна Любов Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Кравцова Натали
    Чудова розробка! Найкраща!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Литвиненко Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Бааджи Борис Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
25 вересня 2022
Переглядів
7102
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку