{D27102 A9-8310-4765-A935-A1911 B00 CA55}Речення за метою висловлювання. Речення за інтонацією. Розповідні(про щось розповідають, повідомляють)неокличніокличніШкола нас зустріла веселим дзвінком. Школа нас зустріла веселим дзвінком!Питальні(про щось запитують)Ти був сьогодні в школі?Ти був сьогодні в школі?!Спонукальні(спонукають до дії, просять, радять, закликають чи застерігають)Шануймо працю вчителів. Шануймо працю вчителів!Вправа 290 Які є види речень за метою висловлювання? Які почуття висловлюємо за допомогою окличних речень? Які речення називаємо спонукальними?
Вправа 291 Прочитай вірш. Про що, пташко,Нам співаєш. Пісню голосну?Я співаю всьому світу. Пісню про весну!Про її квітки пахучі,Про сади, гаї …Раджу я і вам співати,Дітиньки мої…Олександр Олесь. Продовж речення, у яких укажи, які за метою висловлювання та інтонацією речення вірша. Перше речення - … . Друге речення - … . Третє речення - … . Останнє - … . Спиши питальне або спонукальне речення.
Вправа 292 Прочитай текст. Весняний дощ усю ніч цілував вишеньку теплими краплями в пуп’янки цвіту. І на ранок вона розцвіла! Здивований вітерець увесь день крутився біля неї. Він розправляв їй пелюстки й зелені листочки! Про це звичайне диво радісно загубили бджоли.- Поспішайте, поспішайте, вишенька розцвіла! – закликали вони своїх подруг (За В. Думанським). Перекажи текст. Прочитайте речення, у якому дієслово вживається в переносному значенні. Прочитайте окличні речення. Прочитайте спонукальне окличне речення. Поясніть правопис слова пуп’янки. Знайдіть у тексті слово з префіксом роз-, поясніть правопис. Випиши розповідне неокличне й окличне речення.