Вправа 298 Попрацюйте в парі з рідними. Домовтеся, хто з вас буде читати слова ведмедя, а хто – сови. Дотримуйтеся відповідної інтонації. Ведмідь сварився із совою: - Ти щось наплутала, сово! Затям своєю головою: Зими в природі не було! Сова сміялась: - Волохатий, не дивно чути це мені: Ти восени як ляжеш спати, То встанеш тільки навесні. Які речення використав ведмідь? Які почуття він висловлював? З якою інтонацією потрібно читати слова сови? Чому?Спиши речення, які належать ведмедеві або сові (вибір власний). Прочитай та запам’ятай правило на сторінці 119.
Вправа 299 Прочитайте діалог, дотримуючись відповідної інтонації. - Поки я до тебе йшов, розцвіли всі ромашки!А поки я тебе чекав, відцвіли всі кульбаби…Коли я тільки прокинувся і подумав, що піду до тебе, - достигли суниці!А я чекав тебе ще раніше – вони лише зацвіли… Друже, ти чекав мене?!Чекав. Я тебе дуже люблю, друже!А я без тебе жити не можу. Я прошу тебе: приходь до мене частіше. Які види речень використали друзі? Хто, на твою думку, говорив з особливим почуттям?Спиши спонукальні речення.
Вправа 300 Прочитай текст. Подумай, які розділові знаки треба поставити в кінці речень. Яка чудова рання весна Які веселі, дзвінкі мелодії Ти був у весняному лісі Ти чув ці мелодії Хто це фиркає під кущем Їжачок вовтузиться, розгрібає мокре листя Що за стукіт лунає в лісі Дятел дерево лікує Природа пробуджується. Прочитай текст голосно, з відповідною інтонацією. Спиши, розставляючи розділові знаки.