Презентація до уроку з української мови на тему "Окличні та неокличні речення."

Про матеріал
Презентація до уроку з української мови на тему "Окличні та неокличні речення." За підручником М. Захарійчук.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Окличні та неокличні речення. Працюватимем старанно,Щоб почути у кінці,Що у нашім 3-м класіДіти — просто молодці!

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Прочитайте речення. Вимовте їх з окличною інтонацією. Я слухаю голос природи. (Я слухаю голос природи!)Хіба можна не чути голосу природи? (Хіба можна не чути голосу природи?!)Слухайте голоси природи. (Слухайте голоси природи!)

Номер слайду 5

Інтонування окличних речень. Прочитайте речення так, щоб інтонаційно щоразу виділяти інше слово. Яка чудова рання осінь!Яка чудова рання осінь!Яка чудова рання осінь!Яка чудова рання осінь!

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Вправа 298 Попрацюйте в парі з рідними. Домовтеся, хто з вас буде читати слова ведмедя, а хто – сови. Дотримуйтеся відповідної інтонації. Ведмідь сварився із совою: - Ти щось наплутала, сово! Затям своєю головою: Зими в природі не було! Сова сміялась: - Волохатий, не дивно чути це мені: Ти восени як ляжеш спати, То встанеш тільки навесні. Які речення використав ведмідь? Які почуття він висловлював? З якою інтонацією потрібно читати слова сови? Чому?Спиши речення, які належать ведмедеві або сові (вибір власний). Прочитай та запам’ятай правило на сторінці 119.

Номер слайду 8

Вправа 299 Прочитайте діалог, дотримуючись відповідної інтонації. - Поки я до тебе йшов, розцвіли всі ромашки!А поки я тебе чекав, відцвіли всі кульбаби…Коли я тільки прокинувся і подумав, що піду до тебе, - достигли суниці!А я чекав тебе ще раніше – вони лише зацвіли… Друже, ти чекав мене?!Чекав. Я тебе дуже люблю, друже!А я без тебе жити не можу. Я прошу тебе: приходь до мене частіше. Які види речень використали друзі? Хто, на твою думку, говорив з особливим почуттям?Спиши спонукальні речення.

Номер слайду 9

Вправа 300 Прочитай текст. Подумай, які розділові знаки треба поставити в кінці речень. Яка чудова рання весна Які веселі, дзвінкі мелодії Ти був у весняному лісі Ти чув ці мелодії Хто це фиркає під кущем Їжачок вовтузиться, розгрібає мокре листя Що за стукіт лунає в лісі Дятел дерево лікує Природа пробуджується. Прочитай текст голосно, з відповідною інтонацією. Спиши, розставляючи розділові знаки.

Номер слайду 10

Яка чудова рання весна! Які веселі, дзвінкі мелодії! Ти був у весняному лісі? Ти чув ці мелодії?! Хто це фиркає під кущем? Їжачок вовтузиться, розгрібає мокре листя. Що за стукіт лунає в лісі? Дятел дерево лікує. Природа пробуджується!

Номер слайду 11

Самостійно виконай вправу 301 на с.120 Склади 5 речень: розповідне неокличне й окличне; спонукальне окличне й неокличне; питальне. Запам’ятай правило на с. 119

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Презентації
НУШ
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
885
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку