Чому варто залучати теорію множинного інтелекту в освітній процес?Можливість адаптувати навчальні завдання відповідно до домінантного типу інтелекту в класі. Шанс знайти підхід до школярів, які зіштовхнулися з труднощами у вивченні дисципліни. Урізноманітнення уроків новими підходами до засвоєння матеріалу. Наприклад, за допомогою музики, настільних ігор, спостереження за природними об’єктами тощо. Краще розуміння дітьми самих себе, власного стилю навчання, хисту та здібностей.
Візуально-просторовий інтелект. Люди з візуально-просторовим інтелектом люблять читати та писати для задоволення. Вони добре розгадують головоломки. Діти блискуче інтерпретують малюнки, графіки та діаграми. Як розвивати. Грайте в квести. Моделюйте предмети. Можна використовувати пластилін, ватні й дерев’яні палички, картон і клей. Створюйте з учнями різні карти
Мовно-вербальний інтелект. Організовуйте дискусії, репортажі, есе, інтерв’ю. Тренуйте дітей у написанні жартів чи сценаріїв для стендап-шоу Використовуйте «Відкритий мікрофон»Як розвивати Такі люди запам’ятовують письмову й усну інформацію, їм подобається читати, дискутувати та виголошувати переконливі промови.
Логіко-математичний інтелект. Створюйте графіки. Грайте настільні ігри логіко-математичного спрямування Проводьте квести із розв’язанням завдань, які спрямовані на логіку. Як розвивати Ці люди володіють навичками розв’язування задач, їм подобається вирішувати складні завдання , люблять експерименти, з легкістю усно озвучать складні обчислення
Тілесно-кінестетичний інтелект Проводьте уроки з ліплення, малювання, писанкарства. Організовуйте спектаклі, покази, змагання Активно впроваджуйте рухові ігри Як розвивати. Танці та спорт — головне захоплення і пристрасть для людей з тілесно-кінестетичним інтелектом. Вони люблять створювати речі своїми руками, мають чудову фізичну координацію і запам’ятовують речі, роблячи їх.
Музичний інтелект. Давайте дитині завдання записувати найрізноманітніші звуки на диктофон. Грайте у «Відгадай мелодію», «Повтори, постукай ритм»Організовуйте музичні уроки. Як розвивати. Мислять з точки зору ритму і звуків. Вони дуже цінують музику, можуть самі створювати мотиви пісень. Ці люди люблять співати та грати на музичних інструментах, легко розпізнають музичні тони.
Міжособистісний інтелект. Розробляйте проєкти, спрямовані на командну роботу. Створюйте плакати: «Спілкування», «Мої комунікативні здібності» та ін. Пропонуйте розв’язувати різні ситуації Організовуйте тематичні посиденьки. Як розвивати. Люди із сильним міжособистісним інтелектом добре розуміють людей і взаємодіють з ними. Вони з легкістю оцінюють емоції, мотивацію, бажання та наміри оточуючих. Прекрасно спілкуються вербально й невербально.
Внутрішньоосо -бистісний інтелект. Запропонуйте вести «Щоденник моїх емоцій»Створюйте плакати: «Мої мрії», «Що я люблю?» та ін. Пропонуйте дитині малювати свої емоції. Запропонуйте створити мініфільм зі знімків, які дитина щодня робитиме на смартфон. Фотографувати варто те, що цікаво дитині саме сьогодніЯк розвивати. Такі люди якнайкраще усвідомлюють власні емоційні стани, почуття та мотивацію. Вони насолоджуються саморефлексією та оцінкою своїх особистих сильних сторін. Таким людям подобається аналізувати теорії та ідеї, вони мають високу самосвідомість і розуміють глибинне коріння почуттів.
Натуралістичний інтелект. Давайте дітям завдання: спостерігати за природою, ростом рослин, тваринами. Проводьте уроки-спостереження за природою, екскурсії на природу Проводьте дослідницькі експерименти. Як розвивати. Такі люди зацікавлені природою. Вони обожнюють відкривати щось нове, уважні до деталей. Подейкують, що такі люди тонко усвідомлюють навіть незначні зміни в навколишньому середовищі. Ваші учні-«натуралісти» можуть проявляти глибокий інтерес до ботаніки, біології, зоології.
Екзистенційний інтелект. Запропонуйте дітям Завести «Щоденник для думок» і запропонувати записувати все, що хвилює, цікавить, на що хочеться отримати відповідь зараз чи в майбутньому. Відвідуйте планетарій, дивитись науково-популярні фільми про Всесвіт. Дивіться в Youtube ролики про роботу і дослідження NASAЯк розвивати. Такі люди найбільше зацікавлені світом у філософському розумінні – навіщо ми всі прийшли на планету, що на нас чекає, який сенс нашого буття? Чому виник Всесвіт, що було до нього, а якщо нічого не було – звідки ж він почався?