Презентація для вчителів "Шкільний булінг"

Про матеріал
Метою презентації є: - ознайомлення освітян із темою булінгу в шкільному середовищі; - визначення поняття булінгу, його сутнісних ознак, основних причин, форм прояву; - аналіз основних механізмів розвитку, рольової структури булінгу та висвітлення наслідків для всіх учасників цього явища; - розвиток вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; - формування навичок відповідальної та безпечної поведінки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шкільний булінг

Номер слайду 2

Булінг (від англ. bully - хуліган, залякувати) - форма психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо.

Номер слайду 3

Булінг включає головні компоненти: агресивна і негативна поведінка; відбувається у стосунках, учасники яких мають неоднакову владу; ця поведінка є навмисною; здійснюється регулярно.

Номер слайду 4

Види шкільного булінгу: економічний психологічний сексуальний кібербулінг фізичний

Номер слайду 5

Психологічний булінг: залякування, шантаж; образливі жести або дії,принизливі погляди; словесні образи, поширення образливих чуток; переслідування, погрози; ізоляція, ігнорування.

Номер слайду 6

Фізичний булінг: побиття учня, штовхання, підніжки, зачіпання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень.

Номер слайду 7

пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей. вимагання грошей, Економічний булінг: крадіжки,

Номер слайду 8

Сексуальний булінг: принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози тощо.

Номер слайду 9

Кібербулінг: приниження за допомогою мобільних телефонів та інтернету, інших електронних пристроїв. Обзивання по телефону, пересилка неоднозначних фото, знімання на відео бійок чи інших принижень і викладання відео в мережу інтернет, цькування через соціальні мережі.

Номер слайду 10

Соціальна структура булінгу: переслідувач; жертва; спостерігач.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Типові риси учнів, схильних до проявів насильства: вони відчувають сильну потребу панувати й підпорядковувати собі інших учнів, переслідуючи власні цілі; вони імпульсивні й легко шаленіють; вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дорослих (передусім батьків і вчителів); вони не виявляють співчуття до своїх жертв; якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших.

Номер слайду 13

Риси учнів, схильних ставати жертвами булінгу Вони схильні до депресії і частіше за своїх ровесників думають про самогубство. Вони полохливі, чутливі, замкнуті і сором′язливі. Вони часто тривожні, невпе-внені в собі, нещасні і мають низьку самооцінку. Вони часто не мають жодного близького друга і успішніше спілкуються з дорослими, ніж з однолітками.

Номер слайду 14

Поведінка жертви виявляється за такими показниками:

Номер слайду 15

Поведінка жертви виявляється за такими показниками: когось затискають в кутку приміщення ; коли дорослий підходить до групки дітей, вони замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність ( можуть обійняти «жертву», начебто все в порядку); один з учнів не обирається іншими ( в ізоляції); весь клас сміється над одним і тим же учнем; прізвиська дуже образливі; по обличчю одного з учнів: блідий, червоний (у плямах ), в сльозах, наляканий, ознаки насильства на тілі; молодші школярі бояться зайти в туалет; школярі після уроків не розходяться, когось чекають біля школи .

Номер слайду 16

Найчастіше жертвами шкільного булінгу стають діти, які мають: Фізичні недоліки: носять окуляри, діти зі зниженим слухом, порушенням опорно-рухового апарату (наприклад ДЦП), тобто ті, що не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків. Особливості поведінки: замкнуті, сором`язливі, тривожні, імпульсивні, невпевнені в собі, нещасливі і ті, які мають занижену самооцінку. Особливості зовнішності: руде волосся, ластовиння, клаповухість, криві ноги, особлива форма голови, маса тіла (повні чи худі).

Номер слайду 17

Недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають ні одного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками. Страх перед школою: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається оточуючими як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію. Відсутність досвіду життя в колективі (домашні діти). Хвороби: заїкання, енурез, дислалія (порушення мови), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання) тощо. Низький інтелект і труднощі в навчанні.

Номер слайду 18

Дослідження булінгу в школі Поч.шк. Сер.шк. Ст.шк. Хлопці Дівчата 35% Поч.шк. Сер.шк. Ст.шк. 10% 25% 5% 10% 15% Кривдники-хлопці частіше застосовують фізичну агресію, а дівчата – дражняться, поширюють чутки, ізолюють, ігнорують.

Номер слайду 19

Що впливає на агресивну поведінку дітей? Культ насильства в суспільстві Гіперопіка Байдужість з боку батьків Негативний вплив ЗМІ Низький рівень виховання Комп’ютерні ігри

Номер слайду 20

Наслідки шкільного насилля 1 2 3 Проблеми в навчанні та поведінці Думки про суїцид Заниження самооцінки

Номер слайду 21

Скажіть їй: Якщо до Вас прийшла дитина з проблемою, що вона стала жертвою булінгу. «Я тобі вірю» «Мені шкода, що це з тобою сталося» «Ми будемо намагатися тобі допомогти уникнути цього наступного разу» «Добре, що ти сказав мені про це!»

Номер слайду 22

Намагайтеся ігнорувати кривдника. Якщо ви не можете піти геть, спробуйте використати гумор. Цим ви можете відвернути кривдника від наміру дошкулити вам. Намагайтеся зберігати спокій. Адже вивести вас з рівноваги - саме те, чого хоче кривдник. Не вступайте в бійку. Зазвичай булери чекають на це як на привід завдати вам шкоди. Поговоріть з людьми, яким довіряєте. Можливо, вони зможуть порадити вам, як поводити себе в ситуації булінгу.

Номер слайду 23

1. Говорити про булінг відкрито (тому що, як правило, булінг – це прихований процес), визнавати його наявність, і ні в якому разі не замовчувати цю проблему. 2. Звертатися до адміністрації, психолога, соціального педагога, класного керівника. 3. Діти повинні знати про відповідальність за булінг. Для цього потрібно проводити відповідні бесіди. 4 Проводити діагностику стану психологічного клімату класу і виявляти дітей, які зазнали або можуть піддаватися булінгу зі сторони своїх однокласників. 5. Планувати профілактично-просвітницьку роботу щодо попередження і подолання булінгу. 6. Проводити з дітьми години спілкування, круглі столи. 7. Здійснювати психолого-педагогічний контроль за індивідуальними та сімейними факторами, які формують у дітей схильність до агресивної поведінки та жорстокості. Своєчасно виявляти учнів, схильних до агресивної поведінки, методами педагогічної і психологічної діагностики.

Номер слайду 24

8. Розробити спільно з учнями правила поведінки у класі і слідкувати за їх дотриманням. 9. Формувати безпечний освітній простір шляхом створення позитивного мікроклімату класу, оволодіння учнями навичок безпечної поведінки та толерантної міжособистісної взаємодії. 10. Проводити разом з психологом діагностику психологічного клімату класу і виявляти дітей, які зазнали прояви булінгу зі сторони своїх однокласників. 11. Забезпечувати проведення роз’яснювальної роботи серед учнів та батьків щодо безпечного освітнього середовища через різноманітні форми роботи. 12. Створювати позитивну атмосферу в учнівському колективі 13. Забезпечувати здійснення моніторингу ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді. 14. Розробляти індивідуальні програми психолого-педагогічного супроводу учнів «групи ризику». 15. Забезпечувати щоденний контроль за станом кожної дитини з метою попередження проявів насильства або негативний явищ.

Номер слайду 25

16. Проведення тренінгів з подолання агресії в учнівському середовищі 17. Обов’язково розглядати питання булінгу на батьківських зборах. Проводити індивідуальні бесіди. 18. Анкетування учнів та батьків, педагогів щодо безпечного середовища 19. Тренінги вчителів щодо булінгу. Як діяти? Як розпізнати? До кого звертатися?

Номер слайду 26

Залежно від частоти/складу/способу вчинення правопорушення: за вчинення булінгу вперше - штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів або суспільні роботи від 20 до 40 годин; за повторення вчинення булінгу протягом року після накладення адміністративного стягнення, вчинення з особливою жорстокістю - штраф від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів або суспільні роботи від 40 до 60 годин. Залежно від суб’єкта: за вчинення малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років-штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів накладається на їхніх батьків або осіб, які їх замінюють; за приховування випадків булінгу педагогічним, науково-педагогічним, науковим працівником, керівником/засновником закладу освіти - штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів.

Номер слайду 27

Цитати відомих людей Байдужість - це найвища жорстокість. (М. Уілсон) Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом. (Л. Костенко) Спробуйте бути хоча б трохи добрішими – і ви побачите, що будете не в змозі зробити поганий вчинок. (Конфуцій) Жорстокість завжди виникає з безсердечності та слабкості. (Сенека)  Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш називатися людиною. (Сааді) Самий непростимий гріх по відношенню до ближнього свого - це не ненависть, а байдужість. Байдужість - сутність безлюдяності. (Дж. Шоу) Скільки в людині доброти – стільки в ній і життя. (У. Емерсон ) Раз добром нагріте серце – вік не охолоне. (Т. Шевченко) 

Номер слайду 28

Номер слайду 29

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
15 березня
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку