Мета: популяризувати досвід роботи з теми «Розвиток критичного мислення через формування пропедевтичних знань і умінь п’ятикласників»;ознайомити з інтерактивними технологіями та методами (дослідницьким, частково – пошуковим, пояснювально –ілюстративним) і засобами навчання для реалізації змісту уроку та намічених на уроці навчально – виховних завдань.
Головна мета вчителя –навчити дітей характеризувати явища та події, давати їм оцінку, відповідати на запитання. Важливо дібрати продуктивні методики і технології, потенціал яких є високим і реалізація його впливає на досягнення такого результату через розвиток критичного мислення учнів та формування ключових компетентностей.
Очікуванні результати:маєте навчитися-визначати різновид історичного джерела та аналізувати його зміст;-давати характеристику історичному джерелу і оцінювати його;-ставитися критично до різноманітних джерел інформації та перевіряти їх достовірність;-наводити приклади історичних джерел, висловлювати міркування про їх історичне значення;-обґрунтовувати необхідність бережливого ставлення до історичних джерел.
ПАМ’ЯТКА«Як працювати з історичним джерелом»1. Уважно розгляньте джерело історичної інформації та встановіть, до якого різновиду історичних джерел воно належить.2. Серед отриманих пам’яток оберіть ту, яка придатна для дослідження того виду історичних джерел, до яких належить отримане вами.3. Представте однокласникам результати роботи вашої групи. Зробіть це у такій послідовності:а) скажіть, з яким саме історичним джерелом працювала ваша група та до якого з видів джерел воно належить;б) проінформуйте, які запитання ви поставили, опрацьовуючи джерело;в) розкажіть, яку інформацію про минуле ви змогли отримати завдяки поставленим запитанням;г) поясніть, як ви впевнилися в тому, що здобута вами джерельна інформація правдиво відображає минуле.
Робота з підручником. Підручник - це навчальна книга, яка містить відібраний та адаптований навчальний матеріал та апарат організації засвоєння та контролю, що розкриває основні ідеї навчальної програми. Сформулювати в дітей історичне мислення, не навчивши їх вдумливо й критично читати історичні тексти, НЕМОЖЛИВО.