УРОК 01 Дата_____
Тема: Що таке історія
Мета: пояснити терміни «історія», «історик»; ознайомити учнів відомими істориками; розвивати інтерес до вивчення історії; користуватися підручником (орієнтуватися в його структурі); пояснювати взаємопов’язаність минулого, теперішнього і майбутнього.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: Вступ до історії України: підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / В. С. Власов. – К.: Генеза, 2013. – 256 с.
Поняття та терміни: історія, історики
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
Форми і методи роботи: бесіда, розповідь, вправа «Запитання відповідь», робота з новими поняттями.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учні розглядають фотографію на С.9
1. Як ви гадаєте, коли жили зображені на них люди?
2. Чому ви так думаєте?
3. Що ви знаєте про те, яким було життя в Україні 100 років тому?
4. Звідки про це можна дізнатися?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Слово «історія» - багатогранне. Якщо подивитись у словнику чи скористатись інтернет-мережею, можна знайти кілька його пояснень.
Історія це - події минулого, оповідання чи розповідь про життя людини, та те, що з нею трапилось. Однак словом «історія» називають не тільки розповідь про минуле, а й саме минуле.
Учитель пропонує скласти три речення зі словом «історія»
Щоб не забути важливі події, люди почали записувати відомості про них.
З часом кількість таких записів про минуле поступово збільшувалась і, збільшувалась, що змусило людей упорядковувати їх за роками. Так з’явились літописи. А згодом виникла окрема галузь людських знань - історична наука.
Слово «історія» з грецької означає «дослідження», «повідомлення». Історію називають вчителькою життя. Історія не тільки цікава, але дуже складна наука. Вивчати цю науку нам допомагає підручник.
Учитель пропонує ознайомитись з підручником, його умовними позначками, структурою.
Після ознайомлення із структурою підручника учні записують визначення слова «історія»
Учні з допомогою вчителя записують імена українських учених – істориків та з’ясовують, що саме вони досліджували.
ІV. Закріплення знань учнів.
1. Що означає слово «історія»?
2. Що вивчає історична наука?
3. Кого з відомих істориків України ви можете назвати? Що ви про них знаєте?
Завершіть речення і запишіть їх у зошиті.
«Історія як предмет вивчає…»
«Істориками називають..»
«Я вважаю, що професія історика важлива тому, що…»
V. Домашнє завдання
1. Опрацювати §1 С.9-14
2. Вивчити терміни та поняття