План та розробка підсумкового уроку у 6 класі. Урок-дидактична гра " Подорож Світовим океаном" В ігровій манері учні повторюють матеріал 6 класу та знайомляться з визначними місцями Світового океану. Урок ввимагає попередньої підготовки: учні готують невеликі повідомнення про океани Земної кулі ,найглибші місця Океану та Бермудський трикутник, його таємниці. Методи дослідження морських глибин, та інше.
Урок супроводжується ПРЕЗЕНТАЦІЄЮ, яку я пропоную.
Перевірка блоку пам‘яті: Що називають “модулем числа” ? Властивості модуля. Чому дорівнює сума від’ємних чисел? Чому дорівнює сума двох чисел з різними знаками? Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак плюс або немає ніякого знака? Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак мінус? Який знак має добуток і частка двох від’ємних чисел? Який знак має добуток і частка двох чисел з різними знаками?
Подивіться на глобус: більше ніж 2/3 поверхні Землі займають моря та океани. Вони з‘єднані протоками та разом складають Світовий океан. Географи розділили світовий океан на 4 океани. Найбільший – Тихий (або Великий) океан. Тихим його назвав Магеллан, який першим із європейців його переплив. Але йому просто пощастило під час плавання. Дуже часто тут трапляються урагани. Цей океан величезний. Він займає майже половину площі світового океану. Тихий океан – найглибший. В ньому вчені виміряли найбільшу в усьому Світовому океані глибину. Це Маріанська ущелина.
Тиск води на дні цієї ущелини майже, як у стволі гармати під час пострілу. Тому раніше вважалось, що на цій глибині немає ніякого життя. Але вчені знайшли там живі істоти. Ваша мета: провести подальші дослідження Маріанського жолоба: здійснити спуск підводного апарату „Аргус” з дослідниками на борту.
Відомо, що в Атлантичному океані сильні течії. Він менше Тихого і глибина його не така велика. Цей океан впливає на клімат і погоду в Європі. Особливо завдяки теплій течії Гольфстрім і синоптичним вихорам. Синоптичні вихори – це специфічні циркуляції водних мас, які зберігаються до 2 років і переміщують з собою великі маси води, впливаючи таким чином на погоду в Європі. Ці вихори мають в діаметрі до 200 км і переміщаються зі швидкістю до 5 км на добу. За деякими своїми властивостями вони схожі на добре відомі нам з оглядів погоди атмосферні циклони і антициклони, тому і отримали назву синоптичних вихорів.
Обчислити наступний курс корабля, виконавши завдання: І . Північна широта: 8,7 + (х -0,4 ) = 40, 3 х-? ІІ. Західна довгота: 3,75 - (0,64 - y) = 68,11 у-? ІІІ. Обчисліть швидкість корабля, за течією та проти течії , якщо бортовий комп‘ютер повідомляє, що його власна швидкість 68,5 км/год. 1. Швидкість океанської течії, що має напрям співпадаючий з напрямом руху корабля: 5,75 км/год. 2. Швидкість океанської течії, що має напрям проти руху корабля : 4,28 км/год.
Бермудські острови Ми направляємося до Бермудських островів, їх координати: 320 північної широти і 650 західної довготи. Швидкість корабля за течією – 74,25 км/год, а далі, проти течії – 64,22 км/год. Знайдіть на карті ці острови! Звичайно, в океані ви ніякого трикутника не побачите, навіть якщо дивитись з великої висоти. Його можна накреслити лише на карті або уявити. Тут пролягають шляхи багатьох суден. Це місце в океані знаходиться на шляху швидкої течії Гольфстрім. І кораблі, що зазнали аварії, швидко відпливають з цього місця. Тому складається враження, що вони просто зникають з невідомих причин. Бермудський трикутник – місце легенд та домислів.
Домашнє завдання членам експедиції: 1. Повторити теоретичну частину п.37-41 (Математика 6 кл. А.Г.Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С.Якір) 2. Провести обробку даних № 1296(8), №1299(1) (Математика 6 кл. А.Г.Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С.Якір) 3. Обчислити шлях, який пройшла експедиція під час подорожі.