Методична Сучасна школа відчуває потребу в розширенні методичного потенціалу за допомогою активних форм навчання. Саме до цих форм навчання відносяться ігрові технології, які дозволяють зробити цікавими і захоплюючими роботу учнів на творчо-пошуковому рівні, вносять різноманітність і інтерес до навчального процесу. Розмірковуючи про те, як зробити уроки мистецтва, трудового навчання цікавими і змістовними, ми визначили провідну ідею: необхідно змінити роль учня і з пасивного слухача зробити його активним учасником процесу навчання. Для реалізації цієї ідеї ми вирішили провести ігрову технологію, адже гра - найважливіший шлях включення дітей в учбову роботу і спосіб отримання яскравого емоційного відгуку. Так само потрібно відзначити те, що зараз у зв'язку з інтенсивними навчальними навантаженнями у дітей часто виникають проблеми, пов'язані зі здоров'ям і зниженням рівня активності на уроках: діти часто втомлюються або навпаки, стають гіперактивними. У вирішенні цієї проблеми також допомагають навчальні види робіт, які знімають напругу і втому, а також є ефективною формою пізнавальної і творчої діяльності школяра - різноманітні освітні ігри. Однією з форм сучасних освітніх ігор, здатних урізноманітнити навчальний процес і зробити його більш живим і цікавим, є квест. Квест має чітко поставлене дидактичне завдання, ігровий задум, чіткі правила, і реалізується з метою підвищення в учнів знань і вмінь 21-го століття.
МЕТА. Ознайомлення із теоретичними та практичними аспектами впровадження в систему роботи вчителів квест технології. ЗАВДАННЯ. Розкрити сутність застосування технології на уроках художньо - естетичного циклу, трудового навчання та у позакласній роботі. Залучити педагогів до участі в учнівському Арт-квест проекті.
Інструкція учасникам Арт - квесту. Вкладайте в виконання завдань всю вашу енергію і креативність!У вас все вийде, рухайтеся далі разом і перемагайте!На виконання кожного завдання на станції у вас 5-10 хвилин. Не намагайтеся економити час - зайвих балів воно не принесе. Якщо ви розгубилися і не знаєте, куди рухатися далі, або якправильно виконати завдання, запитайте у помічників гри.6. Додаткові бали ставлять організатори на станціях гри, насвій розсуд, обґрунтовуючи своє рішення в маршрутному листі.7. З організаторами не сперечаються!8. Не консультуйтеся з членами інших команд, не заважайте і не допомагайте іншим командам: йде змагання, і завдання кожної команди - перемогти!Бажаємо успіхів!
ХІД ГРИРАНКОВА ЗУСТРІЧ “Хто ти ? Що любиш робити?” Вчителі стають у коло, по черзі називають як звати та показують рухами “пантоміми” що вони люблять робити. Після того як показали, обирають зі скриньки будь-який кольоровий предмет. На початку кожна команда обирає назву, колір, придумує девіз. Команда №1 – «Самоцвіти». Колір – голубий. Девіз: «Ми – команда самоцвіти. Ми любимо мистецтво, як і наші діти!»Команда №2 – «Палітра». Колір – рожевий. Девіз: «Зробимо світ яскравим та цікавим!» Учні-ведучі вручають учасникам гри маршрутні листи, на яких вказана послідовність руху на маршруті, визначають час перебування на «станціях».
Станція 1 - “Світлиця живописних почуттів”Гра “Малюємо емоції” Учасники “наосліп“ обирають 3 аркуша паперу, на яких прописані емоції (добро, радість, любов, мудрість). Гравці за 2 хвилини повинні створити малюнок, на якому намальовані емоції за обраним аркушем. Малюють 3 учасники команди. Складають малюнки у велику картину, надають йому назву.
{E6 E40 C6 C-2799-46 DB-A755-CE886 E3 D6706}Хто що знає, ......нема плода. Хочеш їсти калачі — ......а на чоловіка, як робить. Хто багато робив, ......то і діє. Хто в роботі, ......так ніжки сходять. Хто рано підводиться, ...своїм носиком живе. Хто що вміє, ......тим і хліб заробляє. Хто що знає, ......за тим і діло водиться. На дерево дивись, як родить, ......не сиди на печі. Працюй, як коняка, ...….той і в турботі. Як ручки зароблять, ......той і багато знає. Без труда ......а їж, як собака. Кожна птичка ......тим і хліб заробляє. Відтвори вірно прислів'я
ПЕРЕВІРИМОХто що знає, тим і хліб заробляє. Хочеш їсти калачі — не сиди на печі. Хто багато робив, той і багато знає. Хто в роботі, той і в турботі. Хто рано підводиться, за тим і діло водиться. Хто що вміє, то і діє. Хто що знає, тим і хліб заробляє. На дерево дивись, як родить, а на чоловіка, як робить. Працюй, як коняка, а їж, як собака. Як ручки зароблять, так ніжки сходять. Без труда нема плода. Кожна птичка своїм носиком живе.
Завдання: Вибрати по одному фразеологізму та передати зміст афоризму «пантомімою» - за допомогою міміки та жестів.«Осягнути неосяжне». «Витрясти душу»«Прикусити язик».«Тримати язик за зубами»«Замилювати очі». «Бити в барабани».«Набрати в рот води».«Водити за ніс».«Взяти ноги в руки». Станція 3 - “Студія театральної імпровізації”
Завдання: Керуючись схемою “Складання ляльки-мотанки із серветки” кожному учаснику команди під час звучання музики (“Веснянка”) згорнути ляльку - мотанку. Виграє та команда, яка зробила найбільше ляльок та ще змогла відтворити весняний танок ляльок (підставити під спідничку кожної ляльки конус та постукати по столу -ляльки починають танцювати). Умова - все це зробити доки звучить музика !Станція 4 - “Спадщина рідного краю”
ВЕЛИКОДНЕ ДЕРЕВО - ПІДСУМОК практичного тренінгу. Пропонуємо учасникам обрати паперові писанки та протягом 3 хвилин підготувати відповіді щодо отриманих вражень під час практичного тренінгу. Червоний колір - про емоції, інтуїцію, почуття і передчуття. Тут не потрібно нічого доводити. Ваші почуття …Жовтий колір наводить на думку про сонце і оптимізмі. Знайти гідності і переваги пропозиції, перспективи та можливі виграші, виявити приховані ресурси. Зелений колір нагадує про рослини, про енергію, життя. Це режим творчості, генерації ідей, нестандартних підходів та альтернативних точок зору.
Інтернет - ресурсиhttps://naurok.com.ua/post/navchalniy-kvest-navchati-shukati-gratihttps://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta-provedennya-navchalnih-kvestivhttps://naurok.com.ua/library/vprovadzenna-kvest-tehnologij-v-osvitnij-proces-92021.htmlhttp://irshavarbdt.ucoz.ru/_ld/1/132_-I.pdf