Опис досвіду з мистецтва "Ціннісне ставлення до мистецтва"

Про матеріал
Ціннісне ставлення до мистецтва формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.Опис досвіду з мистецтва "Ціннісне ставлення до мистецтва" та сценарій творчого звіту мистецької студії «Веселка» представляє вчитель мистецтва Рогозняк В.Т.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель образотворчого мистецтва та мистецтва

Рогозняк В.Т.

 

 

 

 

 

 

 

 

Повнота буття особи знаходить свій вияв у наявності й розвитку естетичного начала в усіх галузях духовного і матеріального життя. Естетична культура тісно пов'язана з формуванням національного і громадянського світогляду, творчого ставлення до обраної справи.

Головна особливість естетичного виховання полягає в багатогранності, спільності його впливу на людину. Прекрасне завжди виступає як могутній стимул діяльності і спілкування.

Мистецтво володіє різноманітністю жанрів і видів, що відповідає багатству і різномаїттю життя. Суттєвим показником розвитку естетичних ставлень школярів є сформованість їхніх естетичних почуттів.

Ціннісне ставлення до мистецтва формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.

Естетичне виховання спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектра почуттів — здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва. Важливим є сприймання об'єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція у галузі мистецтва (володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів, адекватне сприйняття художніх творів, творча діяльність в мистецькій сфері), власний погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості.

Використовуючи мистецтво як основний чинник естетичного виховання, враховую вікові особливості школярів: відкритість учнів початкової школи до сприймання художніх творів, їхню емоційну мобільність та готовність з насолодою виконувати творчі завдання; концентрацію підлітків на пізнанні свого внутрішнього світу, а отже, використанні мистецтва як засобу духовного становлення, що проходить шлях від почуттєвого сприймання до осмислених естетичний дій; усвідомлення старшокласниками (вік, коли почуття набувають якісно нового характеру, переживання стають змістов­нішими і доволі глибоко впливають на емоційне сприйняття життя) того факту, що мистецтво безпосередньо пов'язане з життям народу, його культурою.

Сформованість потреби у спілкуванні з мистецтвом як основи естетичного виховання і художнього сприйняття дійсності:

  • пізнавального інтересу до мистецтва;
  • навичок сприймання та аналізу художніх творів;
  • здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері;
  • художньо-естетичних смаків, емоцій, почуттів і культури мислення та поведінки.

Розуміння ролі мистецтва як основи морально-духовного розвитку особистості:

  • здатності цілеспрямовано сприймати, відчувати, правильно розуміти мистецтво;
  • здатності висловлювати власне ставлення до мистецтва, творчої діяльності у мистецькій сфері;
  • потреби у спілкуванні з мистецтвом;
  • системи мистецьких знань, понять, термінів, тлумачень.
  • навички створення мистецьких проектів як основи творчого самовираження і самоствердження особистості;
  • розуміння художніх шедеврів, вміння вирізняти цінності та квазіцінності (піднесене і потворне);
  • оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями (ІКТ).
  •  

Працюючи над розвитком творчих здібностей  потрібно вміло керувати емоціями школярів, формувати їх смаки, потреби, вміння самому створювати прекрасне.

Творчі здібності учнів намагаюсь розвивати різними засобами, формами естетичного виховання. Звичайно, це заняття на гуртках, участі в розважально-пізнавальних програмах, оглядах художньої самодіяльності, масових заходах школи. Цікавими для дітей є конкурсні програми "Маленька україночка", "Весняночка-паняночка", "Суперкозак року". Діти, які мають нахил до хореографії, співу, художнього читання беруть участь у конкурсній програмі "Селятинська зіронька". З різних сторін діти можуть розкрити свої здібності під час конкурсно-розважальних ігор "Чудова сімка", "Хрестики-нолики", "Подорож в казкові краї", "Зоряний час".

Звичайно, дітей які хочуть і можуть творчо себе проявити, ми залучаємо до участі в тематичних поетичних лінійках, в оформленні виставок, вернісажів малюнку, виробів з природнього матеріалу тощо.

Працюючи в напрямку естетичного виховання дітей   виникла необхідність створити студію "Веселка". В студії займаються чотири групи: це наші актори, юні художники, танцювальна група і ляльковий театр "Метелик". Студія має певні здобутки. Гуртківці  Галиця Марічка, Корня Олександра , Думітрян Едуарда мають призові місця в районних та обласних творчих конкурсах.  В районному конкурсі "Перлини гір" зайняла призове II місце Леферович Мар’яна. А в районному огляді художньої самодіяльності наш колектив зайняв II місце серед середніх шкіл району. Кілька років підряд гурток хореографії займає призові місця в різних фестивалях , конкурсах. Під моїм керівництвом вихованка студії Галиця Марічка підготувала творчу роботу «Гармонія природніх форм і кольору у зображенні Буковинського краю» для участі в ХУ зльоті обдарованої учнівської молоді Гуцульського регіону де зайняла ІІ місце.

Регулярно наших студійців запрошують на традиційний фольклорно-етнографічний Гуцульський фестиваль «Захарецький гарчик»

Заняття студії проводяться після уроків раз в тиждень (кожна група має свій день). Діти вчаться працювати над собою, вміло триматися на сцені, декламувати, по мірі можливості даємо елементарні знання і навички по образотворчому мистецтву, хореографії, акторській майстерності. Стараємось використати активні форми роботи, практичні заняття.

Особливо хочеться відмітити роботу лялькового театру "Метелик", який вела вчитель початкових класів Штефура Тетяна Василівна. Група створена в 1999 році і існує по сьогоднішній день - змінюються тільки учні  Ляльки шиють, виготовляють самі, з оформленням декорацій, сцени допомагають юні художники. Минулого року діти показали цікаву інтерпретацію казки "Коза-дереза". Виставу побачили всі учні школи, діти дитячого садочку. Студійці взяли участь в районному огляді театральних колективів «Чисті роси», де зайняли призове місце.

Гуртки «Юний художник» та «Пластилінова скульптура» вже кілька років підпорядковувались Путильському районному центру юнацької творчості, а тепер Селятинському ОТГ.  Доробки студійців розміщені в районному центрі та в актовій залі, фойє закладу. Гуртківці надають практичну допомогу шкільному театру ,при оформленні загальношкільних свят, різних заходах сільського будинку культури. В кінці року студійці звітуються про пророблену роботу на традиційному шкільному заході «Вернісаж».

Вважаю , що педагогічна майстерність сучасного керівника  залежить
від фундаментальних знань з базового предмета, високої загальної культури і ґрунтової дидактичної компетентності.

 

 

 

 

 

 

Творчий звіт мистецької студії «Веселка»

/Звучить фонограма мелодії із пісні "Вернісаж" /

Виходять двоє ведучих/

1.Привіт! Правда,чудова ця фраза?

2. Привіт!Вона зближує з вами одразу!

І.Сьогодні,гадаю. якраз буде вчасно -

Щоб був у вас дійсно чудовий настрій!

2. Упоравшись з ділом

хіба не варто,

зустрітися з танцем,піснею,жартом.

1..Отже , шановні друзі,ми запрошуємо вас на екскурсію...

2.Екскурсія незвичайна...екскурсія на :

Разом: ВЕРНІСАЖ!

І,Залами нашого вернісажу поведуть екскурсоводи:

2.Чудова дівчина Марічка.

1.1 не менш привітний Олексій!

2.На Вернісажі ви познайомитесь з роботами мистецької студії "Веселка". І.Це образотворче мистецтво.

2. Хореографія.

1.Ляльковий театру «Метелик»

2.Театр моди "Мальвіна" .

1. Екокоманда «Джерело»

Отже,зверніть увагу на роботи наших студійців.

1.Гарно володіє кольором Галиця Марічка

2.Творчо працює Жмурик Вікторія.

1.Є певні здобутки у чотирикласника Маршавки Дениса.

 2.Веселим настроєм віє від робіт Василинчук Яни

І.Чудові краєвиди зображує Барчук Оксана

2.Гарний фантазер Рогозняк Михайло.

1.Цікаво використаний природній матеріал студійців

/огляд    робіт образотворчого мистецтва/

2.Переходило до іншої зали: актової

/перехід і розміщення в актовій залі,протягом цього часу звучить мелодія «Вернісажу»/

1. Ми знову з вами .

2. Продовжуємо екскурсію.

1. Наша мистецька студія виникла недавно.

2.Але є вже певні здобутки.

1 .Знайомтесь - призер різноманітних обласних, всеукраїнських фестивалів,конкурсів ЛІцкан Едуард .

2.Пісня "Привіт" слова і музикаЮрія Бабія .

1. А тепер познайомтесь з нашими здобутками по хореографії.

2.Група ритмічного танцю «Пеппі», композиція «Прошу тебе».

(виступ групи)

І.Барбі- чудова дівчинка.

2.А Барбі-Яринка ще краща!

1 .Танцювальна композиція «Барбі-Яринка».

2.Огляд хореографії продовжується.

2.Наша екскурсія триває .

1.Кажуть що сміх продовжує життя.

2.То ж смійтесь на здоров’я!Для вас виконає народну гумореску дипломант районної фестивалю-конкурсу "Перлини гір",переможець Побласного етапу Всеукраїнського конкурсу дитячої творчості "Знай і люби свій край" Тимофійчук Сергій .

/виступ з гуморескою/

1.Переходимо до іншої зали. Вже традицією в школі стали різні конкурси: на кращий малюнок , кращу зачіску, оригінальний, костюм тощо.

2.Так виник театр шкільної моди "Мальвіна»

/звучить фонограма,по черзі виходять учні, демонструючи одяг/

(Голос за сценою)

1 .Що носять діти в цьому сезоні?

В чому вони почуваються краще на фізкультурі?

Червоні,жовті,сині кольори чудово поєднуються на фоні спортивного залу

2. Пропонуємо вам види шкільної форми звичайних учнів, їх чудово доповнюють різноманітні аксесуари.

3. Свято,свято...В цьому одязі ви відчуєте себе королевами любого свята. 4.1 звичайно. який школяр не мріє про круту дискотеку.

В такому прикиді ви будете готові до любих пригод.

І.Якби не казка,хто б і знав Що стільки є чудес на світі .

2.І хто б завісу відкривав ,

У світ де грають діти!

Разом: Ляльковий театр "Метелик"

/уривок лялькової вистави/

1. Ми займаємося не тільки мистецтвом

2.Нас дуже турбують екологічні проблеми.

1. Слідуюча зала: «Екологічна»!

2,До вашої уваги уривок із виступу екологічної агітбригади.

Разом:Призер районного конкурсу екобригад-екокоманда «Джерело»!

(виступ агітбригади)

1.Шановні друзі!

Наша екскурсія по Вернісажу підходить до кінця,

2.Ми дякуємо вам за ваше терпіння і увагу.

На завершення пропонуємо вашій увазі композицію «Країна Мрій»

1. А ми з вами прощаємось. Разом: До побачення! До зустрічі!

(фінальна композиція)

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Волошенко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Інші матеріали
Додано
10 квітня 2019
Переглядів
3474
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку