Швидка зміна реалій вимагають від учителя мобільності в конструктивно-практичному реагуванні на різноманітні ситуації в художньо-інформаційному просторі, оволодіння ним інноваційними (адекватними часу) педагогічними технологіями, методиками, прийомами, тобто – компетентності у формуванні цілісної особистості учня.
Проблема В учнів недостатньо розвинені уміння аналізу, порівняння та інтерпретації творів мистецтва, як пізнання-інтерпретації світу, що втілюється в художніх образах. Швидка зміна реалій вимагають від учителя мобільності в конструктивно-практичному реагуванні на різноманітні ситуації в художньо-інформаційному просторі, оволодіння ним інноваційними (адекватними часу) педагогічними технологіями, методиками, прийомами, тобто – компетентності у формуванні цілісної особистості учня. Слабке усвідомлення школярами необхідності самовдосконалення, вироблення свого ставлення до пізнаного, його значення для власного життя.
Актуальність Розробка і впровадження даного проекту допоможе учителям у використанні технології розвитку критичного мислення, що є одним із шляхів входження України до світового освітнього простору. Розвине обізнаність і самовираження учнів у сфері культури, як одну із ключових компетентностей. Мотивуватиме школярів до глибшого пізнання світової мистецької спадщини і усвідомлення внеску України в цю скарбницю. Розширить бачення учнями можливостей інтерпретації художніх творів. Робота школярів на уроці в групах заохочує до спілкування між дітьми, уважного ставлення один до одного. Учні навчаються спільно визначати проблеми і мету діяльності, ефективно співпрацювати, бути ініціативними і відповідальними за прийняття рішень, обґрунтовано долати суперечки.
Мета проекту. Сформувати готовність вчителя до інноваційної діяльності. Сприяти якісному засвоєнню навчального матеріалу й розвитку в учнів ключових компетентностей. Формування практичних вмінь і навичок учнів до самостійної творчої діяльності по виконання інтерпретації творів мистецтва. Виховувати ціннісне ставлення до культурної спадщини країни і гордість за вагомий вклад у світову мистецьку скарбницю.
Завдання1. Зібрати, систематизувати та проаналізувати інформацію про можливості інтерпретації творів мистецтва. 2. Підібрати теоретичний матеріал і візуальний ряд для практичних завдань по інтерпретації.3. Розробити зразки варіантів інтерпретації. 4. Узагальнити досвіт роботи, щодо використання даної інтерактивної технології.5. Укласти дидактичний матеріал по реалізації проекту.6. Навчити школярів використовувати свої знання при вирішенні проблемних завдань.
Очікувані результати1. Підвищення кількості учнів, які вмотивовано виконують практичні завдання. 2. Використання вчителями технології критичного мислення у своїй практиці.3. Набуття учнями досвіду інтерпретації творів мистецтва і ціннісних ставлень до культурного надбання України.4. Сформованість у школярів навичок спільно визначати проблеми і мету діяльності, ефективно співпрацювати, бути ініціативними і відповідальними за прийняття рішень,обґрунтовано долати суперечки.5. Підвищення якості освітніх послуг, ефективності учбового процесу.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Етап. Назва. Термін Виконавці РесурсиматеріальнілюдськіПідготовчий. Діагностика готовності до проектно – впроваджувальної діяльності. Вибір та обговорення теми. Ознайомлення дирекціїз темою проекту. Опрацювання науково -методичної літератури. Розробка уроків. Розробка унаочнення, зразків, роздаткового матеріалу.червень 2018 червень 2018 червень 2018 червень –вересень2018червень –вересень2018члени МОчлени. МОавторчлени. МОчлени. МОчлени. МОбібліотечна база,інтернет ресурскошти вчителячлени МОчлени МОдирекція вчителівчителівчителі
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Етап. Назва. Термін Виконавці Ресурси матеріальнілюдськіПрактичний Апробація використання технології критичного мисленняпід час інтерпретації творів мистецтва. Підготовка виставки учнівських робіт. Аналіз ефективності технології. Підготовка презентації результатів проекту.протягом рокомквітень 2018травень2019 травень2019вчителі, учні9-их кл.члени. МОчлени. МОчлени. МОмат.база школиучнівські роботивчител,учні9-их кл.вчителі,учнічлени МОчлени МО
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Етап. Назва Термін Виконавці РесурсиматеріальнілюдськіПідсумковий. Виставка учнівських робіт. Презентація проекту на педраді. Проведення майстер – класу. Оформлення дидактичного матеріалу у вигляді буклету. Діагностика готовності до проектно –впроваджувальної діяльності.травень2019червень2019червень 2019червень2019червень2019 члени МОчлени. МОчлени. МОчлени. МОчлени. МОУчнівські роботи, приміщення школимат. база школикошти вчителя коштиспонсорів учні, батьки, вчителі педрадачлени. МОчлени. МОчлени. МО
Висновок Як показало практичне використання проекту, він розрахований на розвиток ключових компетентностей учнів. Розробка мотивує школярів до вивчення світової культурної спадщини та усвідомлення місця в ній українського мистецтва. Інтерпретація твору Марії Примаченко через призму інших мистецьких стилів, виконавців, технік заставляє учнів заглиблюватися в пізнання матеріалу, аналізувати його, шукати характерні риси в роботах відомих майстрів. А це вказує на розвиток критичного мислення, що є одним із шляхів входження України до світового освітнього простору. Використання вчителями інтерактивної технології вказує на їхню готовність до іноваційної діяльності по формуванню цілісної особистості учня.
Запропонована розробка дає можливість школярам працювати у групах, створювати тимчасові колективи для вирішення поставлених завдань. Активне спілкування та взаємодія учнів сприяє перетворенню уроку в спільну працю. Колективна пізнавальна діяльність більш емоційна і привчає до прояву ініціативи. Двосторонній обмін інформацією є найбільш важливою складовою всіх інтерактивних методів навчання. Взаємодія не тільки між учнем та вчителем, а й між учнями мають фундаментальний принцип. Саме в такій взаємодії народжується творча особистість, здатна до генерування і використання нового(нових ідей, задумів, нових підходів та рішень), гнучка, креативна, яка орієнтується в складних умовах життя і головне здатна творити майбутнє нації.