КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ1)спілкування державною мовою;2) спілкування іноземними мовами;3) математична компетентність;4) компетентності в природничих науках і технологіях;5) інформаційно-цифрова компетентність;6) уміння вчитися;7) ініціативність і підприємливість;8) соціальна та громадянська компетентності;9) обізнаність та самовираження у сфері культури;10) екологічна грамотність і здоровий спосіб життя.
ВИМОГИ ДО СТРУКТУРИ УРОКУ:чітко визначені цілі та завдання уроку;визначення типу уроку, органічний зв'язок всіх частин уроку;зв'язок уроку з попереднім уроком і закласти перспективу на наступний урок;вибір оптимальних, виходячи із цілей і завдань уроку, методів вивчення і закріплення нового матеріалу;оптимальність домашнього завдання (форма, обсяг, запис у щоденнику, облік індивідуальних особливостей і т. д.).
Мета уроку. Навчальна мета передбачає засвоєння учнями знань з теми. Ключове слово – допомогти (засвоїти, сприйняти, узагальнити, систематизувати тощо). Розвивальна мета забезпечує формування вмінь і навичок, розвиток мовлення, мислення, сенсорної сфери. Ключове слово– сприяти (розвитку, формуванню, становленню тощо). Виховна мета передбачає використання змісту уроку для формування і розвитку моральних, естетичних, патріотичних, екологічних та інших якостей школяра. Ключове слово – сприяти (вихованню, формуванню, розвитку тощо). Формувати (розвивати) групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, уміння вчитися
ІІ. Цілепокладання1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.2. Визначення очікуваних результатів. ІІІ. Цілереалізація. Вибір методів навчання залежить від типу уроку (Структурні елементи сучасного компетентнісного уроку не обов`язково є його етапами, в уроці вони функціонують у різних взаємозв`язках. Актуалізація, наприклад, здійснюється в ході засвоєння знань і об`єднується з їх застосуванням)
ІV. Рефлексійно- оцінювальний етап. На заключному етапі уроку формуються організаційно- діяльнісні вміння, а саме: учні визначають, чи досягли поставлених на початку уроку цілей рефлексують способи діяльності для їх досягнення планують наступну корекційну діяльність.– Це складова компетентності «вміння вчитися».- Цінування й оцінювання діяльності учнів на уроці. (Не тільки кінцевого результату, а. й роботи в процесі уроку)
Методичні прийоми проведення рефлексіїУсна рефлексія (висловлювання думок у формі оповідання, діалогу тощо)Онтологічна складова «Підведемо підсумки» (на уроці я … дізнався, зрозумів, навчився, змінив своє ставлення до … тощо)Онтологічна складова «Незакінчене речення»Саморефлексія. Письмова рефлексія (есе, синквейн, щоденник тощо)Обов`язковим елементом компетентнісно орієнтованого уроку будь-якого навчального предмета, у бідь-якому класі (1-11) повинна бути фізкультхвилинка чи релаксація. (формування здоров`язберігаючої компетентності.)
Висновок. Сучасний урок – це урок, на якому присутнійдемократичний стиль спілкування, де діти вчаться здобувати знання, а не отримувати готові, де навчають не стільки словом, скільки організованоюсправою, де створені умови для розвитку ініціативності, самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблем, реалізації власних можливостей як в освітній, так і в практичній діяльності.