Презентація до семінару вчителів географії на тему " Цілепокладання та оцінювання результатів навчання в умовах компетентісного підходу"

Про матеріал
Даний матеріал сприяє активізації знань з теоретичних основ питання, визначає основні вимоги до сучасного компетентнісного уроку та його ключові етапи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Цілепокладання та оцінювання результатів навчання в умовах компетентісного підходу. Підготувала вчитель географіїКЗ «Вільчанський ліцей»ВАСЬКОВСЬКА ОЛЕНА БОРИСІВНА

Номер слайду 2

Мета семінару:сприяти активізації знань з теоретичних основ питання;визначити основні вимоги до сучасного компетентнісно орієнтованого уроку;визначити ключові етапи компетентнісного уроку;

Номер слайду 3

КОМПЕТЕНТНОСТІПРЕДМЕТНІ МІЖПРЕДМЕТНІКЛЮЧОВІ

Номер слайду 4

КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ1)спілкування державною мовою;2) спілкування іноземними мовами;3) математична компетентність;4) компетентності в природничих науках і технологіях;5) інформаційно-цифрова компетентність;6) уміння вчитися;7) ініціативність і підприємливість;8) соціальна та громадянська компетентності;9) обізнаність та самовираження у сфері культури;10) екологічна грамотність і здоровий спосіб життя.

Номер слайду 5

ВИМОГИ ДО СТРУКТУРИ УРОКУ:чітко визначені цілі та завдання уроку;визначення типу уроку, органічний зв'язок всіх частин уроку;зв'язок уроку з попереднім уроком і закласти перспективу на наступний урок;вибір оптимальних, виходячи із цілей і завдань уроку, методів вивчення і закріплення нового матеріалу;оптимальність домашнього завдання (форма, обсяг, запис у щоденнику, облік індивідуальних особливостей і т. д.).

Номер слайду 6

Традиційні типи уроку. О. Пометун, Л. Пироженко. Вивчення нового матеріалу. Формування і вдосконалення вмінь і навичок. Закріплення і застосування знань, умінь і навичок. Узагальнення і систематизації знань. Контролю та корекції знань, умінь і навичок

Номер слайду 7

Сучасні типи уроків. Урок формування компетентностей. Урок розвитку компетентностей. Уроки перевірки та /або оцінювання досягнення компетентностей. Корекція основних компетентностей. Комбінований урок

Номер слайду 8

НАПИСАННЯ КОНСПЕКТУ УРОКУ

Номер слайду 9

Тема уроку. Тема уроку має відповідати змісту навчальної програми, адже програма є документом, який підлягає виконанню. Як правило, записується на дошці.

Номер слайду 10

Мета уроку. Навчальна мета передбачає засвоєння учнями знань з теми. Ключове слово – допомогти (засвоїти, сприйняти, узагальнити, систематизувати тощо). Розвивальна мета забезпечує формування вмінь і навичок, розвиток мовлення, мислення, сенсорної сфери. Ключове слово– сприяти (розвитку, формуванню, становленню тощо). Виховна мета передбачає використання змісту уроку для формування і розвитку моральних, естетичних, патріотичних, екологічних та інших якостей школяра. Ключове слово – сприяти (вихованню, формуванню, розвитку тощо). Формувати (розвивати) групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, уміння вчитися

Номер слайду 11

І. Мотиваційний етап. Структурні компоненти: забезпечення емоційної готовності до уроку актуалізація суб’єктного досвіду актуалізація опорних знань повідомлення теми уроку

Номер слайду 12

ІІ. Цілепокладання1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.2. Визначення очікуваних результатів. ІІІ. Цілереалізація. Вибір методів навчання залежить від типу уроку (Структурні елементи сучасного компетентнісного уроку не обов`язково є його етапами, в уроці вони функціонують у різних взаємозв`язках. Актуалізація, наприклад, здійснюється в ході засвоєння знань і об`єднується з їх застосуванням)

Номер слайду 13

ІV. Рефлексійно- оцінювальний етап. На заключному етапі уроку формуються організаційно- діяльнісні вміння, а саме:  учні визначають, чи досягли поставлених на початку уроку цілей  рефлексують способи діяльності для їх досягнення  планують наступну корекційну діяльність.– Це складова компетентності «вміння вчитися».- Цінування й оцінювання діяльності учнів на уроці. (Не тільки кінцевого результату, а. й роботи в процесі уроку)

Номер слайду 14

Методичні прийоми проведення рефлексіїУсна рефлексія (висловлювання думок у формі оповідання, діалогу тощо)Онтологічна складова «Підведемо підсумки» (на уроці я … дізнався, зрозумів, навчився, змінив своє ставлення до … тощо)Онтологічна складова «Незакінчене речення»Саморефлексія. Письмова рефлексія (есе, синквейн, щоденник тощо)Обов`язковим елементом компетентнісно орієнтованого уроку будь-якого навчального предмета, у бідь-якому класі (1-11) повинна бути фізкультхвилинка чи релаксація. (формування здоров`язберігаючої компетентності.)

Номер слайду 15

Контроль домашнього завдання«ЗАДАЄШЬ ДОДОМУ – ПЕРЕВІРЯЙ, НЕ ПЕРЕВІРЯЄШЬ – НЕ ЗАДАВАЙ» Ю. О. Конаржевський

Номер слайду 16

Повідомлення домашнього завданняІнструктаж щодо виконання. Мотивування необхідності виконання. Диференціація (варіативність і різноманіття)обов`язкова й варіативна частинарізнорівневі завдання (обов`язковий мінімум)Нестандартність подачі домашнього завдання

Номер слайду 17

Висновок. Сучасний урок – це урок, на якому присутнійдемократичний стиль спілкування, де діти вчаться здобувати знання, а не отримувати готові, де навчають не стільки словом, скільки організованоюсправою, де створені умови для розвитку ініціативності, самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблем, реалізації власних можливостей як в освітній, так і в практичній діяльності.

pptx
Додано
21 січня 2022
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку