Тема: Узагальнення й систематизація знань про прикметник Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати знання учнів з теми «Прикметник» , розвивати пам`ять і логічне мислення, вміння систематизувати вивчений матеріал. Виховувати любов до рідної мови. Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого (урок-подорож) з використанням інтерактивних методів навчання
Прикметник – це частина мови. Без неї нам не обійтись. Ти вслухайсь в слово пречудове. Йому, як другові всміхнись. Земля – ласкава, люба, рідна,А сонце – щире, золоте,А небо – лагідне, погідне. Життя – прекрасне, молоде. А очі в мами – добрі, ніжні,А голос – чистий і дзвінкий, А руки – теплі і надійні,А погляд – сонячний, ясний. Квітки у полі – білі, синіЧервоні, жовті, голубі. Хмарки у небі бистрокрилі,Весняні, літні, зимові.
Робота з текстом Випишіть якісні прикметники. Випишіть відносні прикметники. Визначте розряд та граматичні категорії. У холоднім легенькім вітрі мліється широкий лан жита. Стебла стоять високі та рівні. Чарівна тиша огорнула все довкола. Батькова хата ніколи не забувається і гріє теплом спогадів. Мамина пісня оберігає душу, бабусина казка творить чудо. Народний спів всіх зачарував. Західний вітер приніс негоду. Українські обереги захищають оселю.
ІІІ. Виписати прикметники, від яких ступені порівняння не утворюються: Вороний, активний, чорнобровий, малиновий, вразливий, хворий, порожній, милий, свіжий, тонкий, вечірній, дерев’яний, небесний, товстелезний, гіркий, готовий, жвавий, гнучкий, мертвий, прадавній, м’який, кришталевий.
Царство «Орфографії»Дощ_вий, кущ_вий, грамат_чний, міф_чний, замш_вий, плащ_вий, грош_вий, груш_вий, не/зламний, не/сміливий, не/дбалий, осін(нн)ій, кін(нн)ий, склян(нн)ий, ясно/чолий, жовто/гарячий, зелено/сірий, військово/зобов’язаний, синьо/окий, південно/східний, глухо/німий, західно/український.