Презентація до теми "Прикметник"

Про матеріал
Узагальнення й систематизація знань про прикметник Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати знання учнів з теми «Прикметник» , розвивати пам`ять і логічне мислення, вміння систематизувати вивчений матеріал. Виховувати любов до рідної мови. Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого (урок-подорож) з використанням інтерактивних методів навчання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Узагальнення й систематизація знань про прикметник Мета: поглибити, узагальнити, систематизувати знання учнів з теми «Прикметник» , розвивати пам`ять і логічне мислення, вміння систематизувати вивчений матеріал. Виховувати любов до рідної мови. Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого (урок-подорож) з використанням інтерактивних методів навчання

Номер слайду 2

Телеграма «Загубився Прикметник. Допоможіть терміново його розшукати. У королівстві пропали барви». Морфологія

Номер слайду 3

Прикметник – це частина мови. Без неї нам не обійтись. Ти вслухайсь в слово пречудове. Йому, як другові всміхнись. Земля – ласкава, люба, рідна,А сонце – щире, золоте,А небо – лагідне, погідне. Життя – прекрасне, молоде. А очі в мами – добрі, ніжні,А голос – чистий і дзвінкий, А руки – теплі і надійні,А погляд – сонячний, ясний. Квітки у полі – білі, синіЧервоні, жовті, голубі. Хмарки у небі бистрокрилі,Весняні, літні, зимові.

Номер слайду 4

Прикметник – це частина мови. Без неї нам не обійтись. Ти вслухайсь в слово пречудове. Йому, як другові всміхнись. Земля – А сонце –А небо – Життя –. А очі в мами –А голос –А руки –А погляд –Квітки у полі – Хмарки у небі -

Номер слайду 5

Правила поведінки у мандрівці: Один за всіх - всі за одного. Умій говорити та слухати. Поважай усі висловлені думки. Будь ввічливим. Будь активним. Пиши та говори правильно

Номер слайду 6

Карта маршруту. Будова слова. Морфологія. Словотвір. Синтаксис. Лексикологія. Орфографія

Номер слайду 7

Робота з текстом Випишіть якісні прикметники. Випишіть відносні прикметники. Визначте розряд та граматичні категорії. У холоднім легенькім вітрі мліється широкий лан жита. Стебла стоять високі та рівні. Чарівна тиша огорнула все довкола. Батькова хата ніколи не забувається і гріє теплом спогадів. Мамина пісня оберігає душу, бабусина казка творить чудо. Народний спів всіх зачарував. Західний вітер приніс негоду. Українські обереги захищають оселю.

Номер слайду 8

Робота біля дошки. Зродити морфологічний розбір прикметника. Широкий. Мамина. Західний

Номер слайду 9

Знайди «зайве» слово і поясни чому воно зайве:І - світлий, місячний, кривий, далекийІІ - круглий, західний, народний, українськийІІІ - сестрина, качиний, дощова, собачий

Номер слайду 10

Доберіть словосполучення з прикметником іншого значення. Дерев’яний стіл-Срібна ложка-Золоте серце-Солодка груша-Кам’яна споруда-Вовчий апетит-

Номер слайду 11

Королівство «Словотвір. Будова слова» І. Утворіть присвійні прикметники. Андрій, Юля, лікар, Таня, Марійка, листоноша, Тарас, орел, миша, дочка, дідусь, Ольга, товариш, Софія.

Номер слайду 12

ІІ. Утворіть прикметники від поданих іменників. Овруч, Кагарлик, Лейпциг, козак, таджик, Галич, Острог, Магдебург, викладач, турок, молодець, рекрут, Гринвіч, Одеса.

Номер слайду 13

ІІІ. Виписати прикметники, від яких ступені порівняння не утворюються: Вороний, активний, чорнобровий, малиновий, вразливий, хворий, порожній, милий, свіжий, тонкий, вечірній, дерев’яний, небесний, товстелезний, гіркий, готовий, жвавий, гнучкий, мертвий, прадавній, м’який, кришталевий.

Номер слайду 14

IV. Утворіть прикметники за допомогою суфіксів –ов, -ев, -єв. Калина,свинець, наука, фірма, сторож, поле, бароко, значення, замша, черешня, плющ, емаль, гроші, груша.

Номер слайду 15

ІV/І Розберіть прикметники за будовою:1. синь темний2. білосніжний олов’яний3. несказанний невисокий.

Номер слайду 16

Царство «Синтаксис»Підкресли, яким членом речення виступає виділений прикметник: Ситий голодному не товариш. Старого горобця на полові не обдуриш. Не скупий володіє багатством, а воно ним. Хто на чуже зазіхає, своє втрачаєОдин мудрий сто немудрих навчить

Номер слайду 17

Королівство «Лексикологія»Добрати синоніми та антоніми до поданих прикметників: світлий широкий веселийдобрийновиймолодий

Номер слайду 18

Царство «Орфографії»Дощ_вий, кущ_вий, грамат_чний, міф_чний, замш_вий, плащ_вий, грош_вий, груш_вий, не/зламний, не/сміливий, не/дбалий, осін(нн)ій, кін(нн)ий, склян(нн)ий, ясно/чолий, жовто/гарячий, зелено/сірий, військово/зобов’язаний, синьо/окий, південно/східний, глухо/німий, західно/український.

Номер слайду 19

Дорогі шестикласники! Щиро дякую Вам за ваші гарні знання. Вивчайте мову українську – Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,Прекрасну, милу і чудову,Як материнську пісню колискову. P. S. Коли я знову вирушу у подорож, обов’язково попереджу королеву Морфологію. Прикметник

Номер слайду 20

Рефлексія На уроці я:- повторив та узагальнив....- зрозумів....- навчився....- найбільший мій успіх — це....- я не вмів, а тепер умію.....- я забув, а тепер пригадав і засвоїв....- наступного уроку я хочу....

pptx
Додав(-ла)
Антоняк Ольга
Додано
2 березня 2020
Переглядів
3060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку