Українська мова 6 клас Урок № Дата
Тема. Написання не з прикметниками.
Мета:формувати предметні компетентності; повторити вивчене про прикметник, його загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль, пояснити правила написання НЕ з прикметниками , домогтися засвоєння цих правил ;ключові: виробляти вміння застосовувати правила на практиці, уміння вчитися впродовж життя : розвивати мовленнєво-комунікативні вміння правильно писати прикметники з не, вдосконалювати творчі вміння; загальнокультурні:виховувати в учнів любов до рідного слова, культуру мови та мовлення.
Обладнання: підручник, , індивідуальні завдання
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І.Мотивація навчання школярів.
Учитель. Любі друзі! Вітаю вас! Ми знову зустрілись, щоб заповнити чисту сторінку нашого уроку глибоким змістом, отримати нові знання. Я впевнена, що кожен із вас досягне успіху на сьогоднішньому уроці. Тож запрошую до співпраці.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Учитель.Як ви розумієте цей вислів?
« Якщо хочеш досягти успіху, продовжуй вірити в себе і тоді, коли в тебе вже ніхто не вірить »
Авраам Лінкольн
Учитель. Пам`ятайте, діти, успіх приходить до тих, хто не боїться діяти. Тож девіз сьогоднішнього уроку :
Видумуй, пробуй твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним бувай
І про кмітливість не забувай!
II.Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів.
1.Повторення вивченого про прикметник.
III. Повідомлення теми, мети, задач уроку. Учитель. Діти, ми продовжуємо вивчати прикметник.
Тема сьогоднішнього уроку - написання не з прикметниками .
Отже , записуємо тему уроку у зошити.
1. Вправа «Очікування». «Мікрофон».
- Дозвольте взяти у вас інтерв’ю . Продовжіть речення На цьомууроці я дізнаюся…На уроці я вивчу…На уроці мене чекає…Від уроку очікую…
ІV. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
.1Впр.392.
2.Робота в парах з таблицею «Не з прикметниками
Порівняємо сказане вами з теорією. Ст. 150
2. Пояснення нового матеріалу
V. Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок (тренувальні вправи).
1.Вибірковий диктант. (фронтально)
Завдання: виписати лише ті прикметники, які без не-не вживаються. Нещадний,невисокий,невпинний,некрасивий,недорогий, невгамовний, нерадісний, нездарний, непроглядний , немічний, неширокий , непотрібний, ненависний, негайний, недорогий.
2. Робота в парахВправа 394 «Чому так?»
3 Робота в парах До наведених слів дібрати синоніми, пояснити правопис прикметників із не. Пояснити лексичне значення слова не/чулий.
Не/яскравий – тьмяний, блідий
не/реальний - вигаданий
не/звичайний - особливий
не/широкий - короткий
не/довгий -вузький
не/цікавий -нудний
не/чемний -грубий
не/чулий - байдужий
Нечулий- позбавлений чуйності, душевності; байдужий, бездушний
Фіз.хвилинка Вікторина
1. Той, якого не можнаперемогти, перебороти.
2. Той, якийзаслуговує на осуд, викликаєзапереченнячого-небудь.
6. Той, який не можедовговсидіти на одному місці.
3. Той, якого не можнапобачити.
4. Той, без якого не можнаобійтися.
5. Той, який не міняєсвогоположення.
7. Який не маєвідхиленьвідчого-небудь.
Ключ. 1. Нездоланний. 2. Негативний. 3. Незримий. 4. Необхідний. 5. Непорушний. 6. Непосидючий. 7. Неухильний.
4. Коментоване письмо
(Не)високі дерева; ця дівчина (не)висока; його будинок (не)високий, а низький; (не)заможні громадяни; мій брат (не)заможній; (не)гідний учинок; (не)щасний випадок; (не)гайний результат; (не)досяжна мрія; (не)мічний дідусь; рішення (не)справедливе
V. Підведення підсумків
Тест «Пишемо разом чи окремо?»
Учитель . Наша подорож завершується . Чи досягли ви очікуваних результатів?
- Над якими навичками та вміннями ще треба працювати?
- Вербальне оцінювання:
Всі ви гарно працювали,
Мову рідну знов вивчали,
Часто руки піднімали,
Всі завдання розв’язали.
"Головне - це наполегливість і віра в свої сили".
VI. Домашнє завдання
Впр.397 вивчити теорію 47
Разом |
Окремо
|
без не не вживається :
непохитний, негайний;
|
у реченні є протиставлення:
не високий , а низький |
додавання не утворю єприкметник із протилежним значенням (антонім); можна дібрати синонім без не
сміливий- несміливий (мужній) |
після слів далеко, зовсім, аж ніяк:
далеко не досконалий; зовсім не цікавий; аж ніяк не дружній
|
з префіксом недо-
недопечений, недозрілий. |
прикметник у реченні є присудком:
Ця річка не широка.
|
Разом |
Окремо
|
без не не вживається :
непохитний, негайний;
|
у реченні є протиставлення:
не високий , а низький |
додавання не утворю єприкметник із протилежним значенням (антонім); можна дібрати синонім без не
сміливий- несміливий (мужній) |
після слів далеко, зовсім, аж ніяк:
далеко не досконалий; зовсім не цікавий; аж ніяк не дружній
|
з префіксом недо-
недопечений, недозрілий. |
прикметник у реченні є присудком:
Ця річка не широка.
|
є префіксом |
є заперечною часткою |
Разом |
Окремо
|
без не не вживається :
непохитний, негайний;
|
у реченні є протиставлення:
не високий , а низький |
додавання не утворю єприкметник із протилежним значенням (антонім); можна дібрати синонім без не
сміливий- несміливий (мужній) |
після слів далеко, зовсім, аж ніяк:
далеко не досконалий; зовсім не цікавий; аж ніяк не дружній
|
з префіксом недо-
недопечений, недозрілий. |
прикметник у реченні є присудком:
Ця річка не широка.
|
є префіксом |
є заперечною часткою |
До наведених слів дібрати синоніми, пояснити правопис прикметників із не. Пояснити лексичне значення слова не/чулий.
Не/яскравий –не/реальний - не/звичайний - не/широкий - не/довгий - не/цікавий - не/чемний -не/чулий -
До наведених слів дібрати синоніми, пояснити правопис прикметників із не. Пояснити лексичне значення слова не/чулий.
Не/яскравий –не/реальний - не/звичайний - не/широкий - не/довгий - не/цікавий - не/чемний -не/чулий -
« Якщо хочеш досягти успіху, продовжуй вірити в себе і тоді, коли в тебе вже ніхто не вірить »
Авраам Лінкольн