СПЕЦИФІКА ЖАНРУ БАЛАДАН. Волошина і О. Бандура пояснюють цей жанр як «…невеликий віршований твір, в якому розповідається про події та персонажів героїчного, історичного або фантастичного характеру».
Номер слайду 4
СПЕЦИФІКА ЖАНРУ БАЛАДА
Номер слайду 5
СПЕЦИФІКА ЖАНРУ БАЛАДАrrrrrrrrrrrrrrr
Номер слайду 6
ОЗНАКИ БАЛАДИ
Номер слайду 7
АНАЛІЗ БАЛАДИЗалежно від того, що переважае в баладі-ліричний струмінь або сюжетна частина, І. Токмань, наприклад, рекомендує йти за схемою аналізу як ліричного, так і епічного твору. На жаль, методика вивчення балади недостатньо висвітлена в науковій літературі. Відомо, по М. Рибникова радила складати план балади для глибшого засвоєння ії змісту. У визначенні цього прийому переважає, мабуть, епічний фактор жанру. Такої думки дотримується сьогодні й О. Ніколенко, пропонуючи учням завдання на планування балади, визначення елементів її композиції та основних частин сюжету. Вона радить застосовувати й усне малювання та творчий переказ балади, значну увагу приділяє власне творчим завданням.
Номер слайду 8
АНАЛІЗ БАЛАДИГлибша розробка навчальної моделі аналізу балади в школі потребує висвітлення всіх її ознак, визначених для засвоєння уже в середніх класах. Ідеться, зокрема, про пояснення віршованої форми твору та фантастичних перетворень у ньому, високу емоційну напругу, викликану незвичайними подіями та посилювану драматичною долею головних героїв. Провідними факторами, які визначають вибір схеми роботи з баладою, є, вважаємо, її віршована форма й ліричний струмінь, тому найбільшим орієнтиром у побудові навчальної моделі має бути процедура аналізу ліричного твору. Однак є балади значного обсягу й епічного матерiалу, тому їх варто аналізувати комбіновано: окремі фрагменти з них розглядати як ліричні поезії, загалом же працювати, як з епічним твором.