Презентація до уроку з географії у 6 класі на тему "Природні комплекси як наслідок взаємозв'язків між компонентами природи". Дозволяє полегшити сформувати первинні уявлення про природні комплекси та географічну оболонку.
Знаннєвий компонент. Формувати первинні уявлення про природні комплекси та географічну оболонку. Діяльнісний компонент Розвивати вміння виявляти взаємозв’язки між компонентами географічної оболонки, аналітичне мислення; розрізняти позитивні й негативні наслідки впливу людської діяльності на природні комплекси своєї місцевості. Ціннісний компонент Виховувати відповідальність за стан нашої планети; виявляти порушення природної рівноваги та пропонувати шляхи їх усунення;виховувати відповідальність за збереження цілісності географічної оболонки
Дидактична фізкультхвилинка.1. Якщо ви не смітите на вулицях, плесніть у долоні.2. Якщо ви економно використовуєте папір, тупніть ногою.3. Якщо ви не спалюєте траву, торкніться носа.4. Якщо ви вимикаєте світло, виходячи з кімнати, закрийте очі рукою.5. Якщо ви вважаєте, що потрібно економити природні ресурси, кліпніть очима.6. Якщо ви прибираєте шкільне подвір’я, то встаньте.7. Якщо ви вважаєте, що треба економити воду, то витягніть руки вперед.8. Якщо ви брали участь хоча б в одній екологічній акції, підстрибніть.9. Якщо ви вважаєте, що оберігати навколишнє середовище – добра справа, сядьте.
ОБГОВОРЕННЯ ДИЛЕМ1. Уявіть що ви – Міністр екології та природних ресурсів України і бажаєте зменшити обсяги атмосферного забруднення. Ваші експерти пропонують вам кілька альтернатив. Яку з цих альтернатив ви вважаєте найефективнішою?2. Уявіть, що ви обнімаєте посаду керівника місцевого водоканалу. Наявне водопостачання не може задовольнити загальні потреби. Які варіанти ви оберете для подолання цієї проблеми?3. Забудовник придбав ділянку лісу, озера та болота поблизу вашого міста. Забудовник осушить озеро та болото й побудує будинки. Ця ділянка є місцем відпочинку мешканців. Ви вирішуєте подати запит в органи місцевого самоврядування щодо законності будівництва. Які аргументи ви використаєте у зверненні. 4. Проблемі забруднення грунтів та зміні ландшафтів приділяється менше уваги, ніж проблемам води та повітря. На які екологічні проблеми,пов’язані з грунтом, ви звернете увагу, щоб довести актуальність проблеми?
У ГАРМОНІЇ З ПРИРОДОЮ1. Не шуміти.2. Не галасувати.3. Не співати голосно.4. Не використовувати вибухові та легкозаймисті речовини.5. Не полювати на тварин.6. Не пустувати.7. Не знищувати рослин.8. Не руйнувати мурашники, не ловіть комах для створення колекцій.9. Не збирати незнайомі вам ягоди, гриби.10. Не руйнувати гнізда пташок.11. Не розпалювати вогнища та не гратися з відкритим вогнем.12. Не забруднювати місць відпочинку, не залишати після себе сміття та відходи.13. Не закопувати металеві, пластикові банки, поліетиленові пакети.14. У природі поводьте себе як у музеї. Адже за вами слідом пройдуть багато інших людей. Вони мають право не менше, ніж ви, насолоджуйтесь красою й багатством природи.