Матеріал до уроків мистецтва в 8-му класі поданий у формі огляду розвитку музичного мистецтва від давніх часів до хх-го століття, згідно мистецьких епох та різних стилів мистецтва
Му́зика (від грецьк. — мистецтво муз) — це ритмічна, звуковисотна та темброва організація музичних звуків. Музичним може бути практично будь-який звук з певними акустичними характеристиками, які відповідають естетиці тої чи іншої епохи, та може бути відтвореним.
Номер слайду 3
Розвиток музичного мистецтва від давніх часів до сьогодення. За підручником Масол Л. М. Мистецтво 8 клас
Номер слайду 4
Виділення музики в самостійний вид мистецтва відбулося в період розкладу первісного строю. В цю епоху міфи різних народів фіксують уяву про музику як могутню силу, що здатна керувати природою, приборкувати тварин та зцілювати людей. В давні часи музика була невід’ємною складовою трудових процесів та традиційно обрядових свят. Розгляньте ілюстрації за підручником: стор. 15, 21, 23 Як називались музичні інструменти епохи стародавнього Єгипту, Греції , Риму?
Номер слайду 5
Музика епохи Середньовіччя
Номер слайду 6
Серед музичних інструментів популярною стає лютня (стор.71)
Номер слайду 7
Епоха барокко пов’язана з іменами таких відомих композиторів (стор. 99-103)Домінуючим музичним інструментом епохи барокко стає скрипка
Номер слайду 8
Музичне мистецтво епохи рококо пов’язане з виникненням клавесину. Клавесин – клавішний музичний інструмент, попередник фортепіано.
Номер слайду 9
Самостійне завдання за підручником за темою“Класична музика”: Назвіть відомих композиторів-класиків. Що таке фортепіано?Основні музичні жанри класичного періоду?Видатні українські композитори-класики?
Номер слайду 10
Розвиток музичного мистецтва епохи романтизму. Складіть і заповніть таблицю “Розвиток національних музичних шкіл”{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва національної музичної школи. Представники (композитори та виконавці)Італійська школа. Французька школа. Австрійська школа. Німецька школа. Польська школа. Чеська школа. Угорська школа. Норвезька школаІспанська школа. Фінська школа. Російська школа. Українська школа
Номер слайду 11
Реалістичний стиль у музичному мистецтві. Опера – (стор.181)Про реалізм в музиці………….зокрема оперу. У західноєвропейській культурі………..оперного мистецтва. Найпопулярнішими у…………соціальної нерівності. Модест Мусоргський…….фольклорних зразків. Реалістичні тенденції…….і розумом султана. Опера “Роксолана”….. В. М. Лисенка.
Номер слайду 12
В кінці 19 — початку 20 століття в європейській музиці починається новий період, якому характерні інтенсивні пошуки нових засобів виразності, експериментів, велика кількість стильових течій. Визначальною стає тісна взаємодія культур різних країн світу, які до цього моменту розвивалися відокремлено. Європейська музика зазнає значного впливу музичних культур народів східної Азії (особливо японської в творчості Дж. Пуччіні, К. Дебюссі), Африки (джаз), Латинської Америки.
Номер слайду 13
В академічній музиці першої половини 20 століття поряд з продовженням традицій пізнього романтизму (творчість Г. Малера, С. Рахманінова, Р. Штрауса, К. Шимановського) виникають нові стильові напрями — імпресіонізм (К. Дебюссі), експресіонізм (А. Берг,А. Шенберг), неокласицизм (П. Хіндеміт, частково І. Стравінський). Значної уваги композитори приділяють дослідженням фольклору та його інтеграції в композиторську творчість (Бела Барток, рання творчість І. Стравінського, В. Лютославського, частково Г. Свиридова, українських композиторів Б. Лятошинського та Л. Ревуцького)
Номер слайду 14
Великого значення для розвитку музики мала поява та розповсюдження звукозапису та кіно. З'явились перші електроінструменти, що відкрили новий погляд на природу й можливості звуку. В 1920-х роках футуристи здійснили спробу залучення до музичного мистецтва шумових звуків. В 1940-х роках розвиток техніки звукозапису відкрив новий напрямок — конкретну музику. У 1950-ті роки виникають перші електронні експериментальні студії, у 1960-ті роки авангардні течії знаходять воє поширення і в радянській музиці, яка до цього моменту розвивалася у руслі соцреалізму.
Номер слайду 15
В 1920-х — 30-х роках в країнах Європи та США масовою музичною культурою стає джаз, на теренах СРСР — масова радянська пісня. В 1950-ті роки виникає рок-н-ролу, 1960-ті — зявляється рок-музика, а 1970-ті — європоп, а також ціла низка популярних напрямків електронної музики. Всесвітню відомими стають такі гурти як The Beatles, The Rolling Stones, Led Zeppelin, Queen, Deep Purple, AC/DC, ABBA та ін. Останній третині XX століття був властивий розвиток постмодерну - музика стала видовищем, продуктом масового споживання та індикатором групової ідентифікації.
Номер слайду 16
The Bea. Tles
Номер слайду 17
The Rolling Stones
Номер слайду 18
Led Zeppelin
Номер слайду 19
Queen
Номер слайду 20
Deep Purple
Номер слайду 21
AC/DC
Номер слайду 22
АВВА
Номер слайду 23
Останню третину XX століття в музиці розглядають під знаком постмодерну. Якщо музика епохи модерну розглядалася, як спосіб вираження, то в епоху постмодерну музика стає видовищем, продуктом масового споживання та індикатором групової ідентифікації, наприклад знаком, що допомагає визначити свою приналежність до тієї чи іншої субкультури. Стає характерним поєднання різних музичних стилів та жанрів, полістилістика, стираються кордони між «високим мистецтвом» та кітчем. Подібному зближенню жанрів, а нерідко і їх поєднанню сприяв розвиток звукозапису, що відкрив можливість для роботи з семплами — використанню і поєднанню в рамках однієї композиції різних попередньо записаних звуків. Техніка використання існуючого матеріалу знайшла своє відображення і в традиційній інструментальній музиці, зокрема у творах Д. Шостаковича, А. Шнітке, Л. Беріоза, які використовували «алюзії» та прямі цитати творів композиторів минулого. Подібні техніки дозволили говорити про зменшення ролі композитора в музичній композиції, що знайшло свій прояв не тільки у використанні запозиченого музичного матеріалу, але й у використанні складних математичних алгоритмів (в серіальній музиці) або випадковості (в алеаториці).
Номер слайду 24
Отже, музичне мистецтво навіть при побіжному огляді вражає своєю складністю і багатогранністю. При цьому згадується вислів відомого німецького філософа О. Шпенглера, який вважав музику вищою формою людського пізнання.