Тема уроку: Порядок дій в умовах особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявлення підозрілого предмету. Надання екстреної психологічної допомоги при перебуванні в екстрених ситуаціях. Складання та вміст тривожної валізки на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області
Мета уроку Навчальна: сформувати у здобувачів освіти навички поведінки за сигналами оповіщення, у разі виникнення чи загрози виникнення надзвичайної ситуації; ознайомити з основами психологічної допомоги та самодопомоги в екстрених ситуаціях; надати рекомендації щодо складання та вмісту тривожної валізи; виховна: виховувати гуманне ставлення до осіб, що зазнали лиха, обережність; розвивальна: розвивати життє- та здоров’язбережувальні компетентності учнів, швидкість реакції, зібраність, уміння запобігати паніці.
Актуалізація опорних знань Чому радять бути обережними під час відвідування багатолюдних заходів? У разі коли є небезпека обстрілу або бомбардування, якими мають бути дії населення? Що слід зробити вдома, перш ніж вирушити до сховища? Що, на вашу думку, можна вважати підозрілим предметом?
Мотивація навчальної діяльності На жаль, вигляд зруйнованих артобстрілами будівель — це реалії сучасних українських населених пунктів. Люди, які ховаються у погребах, обладнаних необхідним, щоб перечекати вибухи снарядів, — це також уже частина нашого сьогодення. Найстрашніше — фізично та психологічно скалічені війною діти, ваші однолітки чи геть малі — і це жахіття українського життя, «подарованого» нам «братами».
Вивчення нового матеріалу Під час артилерійського обстрілу: на вулиці — впасти на землю (в момент вибуху уламки снарядів розлітаються на висоті не менше 30-70 см над поверхнею), закрити голову руками, відкрити рот, обдивитися, за можливості побачити варіант укриття; у приміщенні — лягти у кутах опорних стін, накрити голову речами. Після закінчення обстрілу у жодному разі не піднімати незнайомих предметів.
Вивчення нового матеріалу Якщо ви потрапили до натовпу, дозвольте йому нести вас у напрямі від центру до краю, намагаючись поступово вибратися з нього. Глибоко вдихніть і розведіть зігнуті в ліктях руки в боки, щоб грудна клітка не була здавлена. Намагайтеся перебувати подалі від людей, які мають громіздкі предмети. Втримуйте рівновагу, щоб не впасти. Не тримайте руки в кишенях. У разі падіння намагайтеся якнайшвидше піднятися на ноги. При цьому не спирайтеся на руки (їх віддавлять або зламають). Намагайтеся хоч на мить встати на підошви чи на носки. Знайшовши опору, «виринайте», різко відштовхнувшись від землі ногами. Якщо встати не вдається, згорніться клубком, захистіть голову передпліччями, а долонями прикрийте потилицю.
Вивчення нового матеріалу У разі виявлення підозрілого предмету необхідно повідомити чергові служби поліції, МНС (не можна користуватися засобами мобільного чи радіозв’язку), не торкатися предмета, припинити будь-які роботи в районі знахідки, дочекатися прибуття фахівців, чітко виконувати їхні вимоги.
Вивчення нового матеріалу 2. Надання екстреної психологічної допомоги (самодопомоги) при перебуванні в екстрених ситуаціях Організація та здійснення таких заходів покладаються на відповідний орган виконавчої влади. Якщо ви перебуваєте поруч із людиною, що одержала психічну травму, не втрачайте самовладання. Робіть усе, щоб постраждалий не нашкодив собі та іншим.
Вивчення нового матеріалу 3. Складання та вміст тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд Зручніше використовувати наплічник (об’єм близько ЗО л). Бажані речі: документи у водонепроникній упаковці, кредитні картки, гроші, списки близьких людей з їхніми контактними даними, телефон, ліхтарик з комплектами батарейок, компас, годинник,
Вивчення нового матеріалу карта місцевості, складний ніж, свисток, великі міцні пакети для сміття, широкий скотч, аптечка першої допомоги та особисті ліки, нитки, голки, блокнот, олівець, комплект спідньої білизни (2 пари), шкарпетки (2 пари), запасні штани, сорочка або кофта, плащ-дощовик, шапочка, рукавички, шарф, зручне надійне взуття, засоби гігієни,
Вивчення нового матеріалу легкий металевий посуд, туристичні сірники, запальничка, продукти харчування та питна вода на 1-2 доби, каремат, синтетичний шнур (4-5 мм завтовшки, 20 м), за можливості намет. Дітям необхідно пришити до одягу ярлички із зазначенням прізвища, ім’я, по-батькові дитини, року народження, місця постійного проживання.
Закріплення вивченого матеріалу Робота в групах 1 група – складіть перелік необхідних речей на випадок пішого виходу з міста із зазначенням їхньої приблизної маси. 2 група – складіть алгоритм поведінки під час виявлення підозрілого предмета в міському транспорті, навчальному закладі, на вулиці.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси https://jak-zrobiti-samomu.com.ua/yak-zrobiti-vatno-marlevu-povyazku/ http://osvita.ua/vnz/reports/dpju/24965/ file:///C:/Users/%D0%9E%D0%BB%D1%8F/Desktop/osnovy-medych-znan-11-klas-sayt.pdf Відео: https://www.youtube.com/watch?v=ntXCY684Jlo&ab_channel=MnsVol https://www.youtube.com/watch?v=9cik__5RcT4&ab_channel=Narog80 https://www.youtube.com/watch?v=S0p6iX3XGnI&ab_channel=intREview