Презентація до уроку №24 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт».

Про матеріал
Пояснити здобувачам освіти особливості проведення рятувальних та інших невідкладних робіт залежно від характеру НС, їхню послідовність і комплексність; виховувати небайдужих, відповідальних громадян; розвивати системне мислення, навички визначення причиново-наслідкових зв’язків та уміння використовувати здобуті знання в життєвих ситуаціях.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку: Навчальна: пояснити здобувачам освіти особливості проведення рятувальних та інших невідкладних робіт залежно від характеру НС, їхню послідовність і комплексність; виховна: виховувати небайдужих, відповідальних громадян; розвивальна: розвивати системне мислення, навички визначення причиново-наслідкових зв’язків та уміння використовувати здобуті знання в життєвих ситуаціях.

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань У Японії, де фіксують одні з найпотужніших землетрусів у світі, їхні наслідки за рівних умов значно нижчі порівняно з такими країнами, як Індонезія, Пакистан, Чилі. Чому? Які служби сповіщають про НС? У який спосіб?

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Міжнародна статистика свідчить, що кількість врятованих прямо залежить від терміну початку рятувальних робіт. Наприклад, початок рятувальних робіт після землетрусу протягом перших 3 годин забезпечує порятунок до 90 % людей, за 6 годин — половини, із кожною годиною шанси зменшуються і за 10 діб дорівнюють нулю.

Номер слайду 5

Вивчення нового матеріалу 1. Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи — це роботи, спрямовані на пошук, рятування і захист населення, уникнення руйнувань і матеріальних збитків, локалізацію зони впливу небезпечних чинників, ліквідацію чинників, що унеможливлюють проведення таких робіт або загрожують життю рятувальників.

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу Рятувальник — це особа, яка атестована на здатність до проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, гасіння пожеж і яка безпосередньо бере в них участь, має відповідну спеціальну, фізичну, психологічну та медичну підготовку.

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться відповідно до порядку, що визначається відповідними нормативними документами, у максимально стислі строки безперервно до їх повного завершення, із найповнішим використанням можливостей, сил і засобів, неухильним дотриманням вимог встановлених режимів робіт та правил безпеки. Способи і послідовність проведення цих робіт залежать від обставин, що склались у районі аварії чи катастрофи, та наявності сил і засобів для проведення таких робіт.

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу Одночасно або перед рятувальними роботами необхідно виконати невідкладні аварійні роботи: розчистити завалені проїзди, навести переправи; подати воду для гасіння пожеж; прокласти колонні шляхи і влаштувати проїзди, проходи в завалах і зонах забруднення ОР ; локалізувати й ліквідувати аварії на газових, енергетичних, водопровідних, каналізаційних і технологічних мережах; укріпити обвалення пошкоджених конструкцій будівель і споруд на шляхах руху формувань і в місцях роботи; здійснити ремонт відновлення пошкоджених та зруйнованих ліній зв’язку і комунально-енергетичних мереж тощо.

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків НС у мирний час та в особливий період включає: організацію та управління аварійно-рятувальними та іншими невідкладними роботами; розвідку районів, зон, ділянок, об’єктів проведення робіт з ліквідації наслідків НС; визначення та локалізацію зони НС; виявлення та позначення районів, які зазнали радіоактивного, хімічного забруднення чи біологічного зараження; прогнозування зони можливого поширення НС та масштабів можливих наслідків; ліквідацію або мінімізацію впливу небезпечних чинників, які виникли внаслідок НС;

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу пошук та рятування постраждалих, надання їм екстреної медичної допомоги і транспортування до закладів охорони здоров’я; евакуацію або відселення постраждалих; виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів; санітарну обробку населення та спеціальну обробку одягу, техніки, обладнання, засобів захисту, будівель, споруд і територій, які зазнали радіоактивного, хімічного забруднення чи біологічного зараження; надання медичної допомоги постраждалим, здійснення санітарно-протиепідемічних заходів, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення в районі виникнення НС та місцях тимчасового розміщення постраждалих; запровадження обмежувальних заходів, обсервації та карантину;

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу надання психологічної та матеріальної допомоги постраждалим, проведення їх медико-психологічної реабілітації; забезпечення громадського порядку в зоні НС; проведення першочергового ремонту та відновлення роботи пошкоджених об’єктів життєзабезпечення населення, транспорту і зв’язку; здійснення заходів соціального захисту постраждалих унаслідок НС; проведення інших робіт та заходів залежно від характеру та виду НС.

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт Перед початком робіт уважно оглянути зруйновані будинки і споруди, встановити небезпечні та пошкоджені місця. Користуватися страхувальними засобами. Місця огороджують і позначають спеціальними знаками. Рятувальникам заборонено проводити роботи в завалах по одному.

Номер слайду 13

Вивчення нового матеріалу Для роботи на електромережах призначають підготовлених для цього людей. Під час роботи на водопровідних, каналізаційних та газових мережах особовий склад повинен бути забезпечений ізолювальними протигазами. Заборонено курити, користуватись сірниками поблизу загазованих ділянок. Під час проведення робіт уночі освітлюють ділянки робіт та під’їзних шляхів умовними освітлювальними знаками. Установлюють відповідні режими пожежного, радіоактивного, хімічного чи біологічного захисту.

Номер слайду 14

Перегляд відео Завдання служби НС https://www.youtube.com/watch?v=EZGsARbQy_A&ab_channel=GUDSNSODESA

Номер слайду 15

Вивчення нового матеріалу Зміст рятувальних робіт: — надання першої медичної допомоги потерпілим та евакуація в лікувальні заклади; — вивезення населення з небезпечних зон у безпечні райони; — санітарна обробка людей, ветеринарна обробка сільсько­господарських тварин, дезактивація, дегазація техніки, засобів захисту, одягу, продовольства, харчової сировини, води та фуражу.

Номер слайду 16

Вивчення нового матеріалу Рятувальні та інші невідкладні роботи здійснюються в три етапи. На першому етапі вирішують завдання термінового захисту населення в зоні надзвичайної ситуації, запобігання розвитку або зниженню впливу наслідків надзвичайних ситуацій, підготовки до виконання рятувальних та інших невідкладних робіт.

Номер слайду 17

Вивчення нового матеріалу На другому етапі проводять пошук потерпілих, звільнення їх із-під завалів (виведення з осередків ураження), евакуацію людей із зони лиха аварії, надають медичну допомогу, проводять санітарну обробку людей та інші невідкладні роботи, які забезпечують виконання основних рятувальних робіт.

Номер слайду 18

Вивчення нового матеріалу На третьому етапі вирішують завдання щодо забезпечення життєдіяльності населення в районах, які потерпіли від наслідків надзвичайної ситуації.

Номер слайду 19

Вивчення нового матеріалу Інфекційних хворих госпіталізують і лікують в інфекційних лікарнях в осередках ураження або розгортають тимчасові інфекційні стаціонари.

Номер слайду 20

Вивчення нового матеріалу 3. Особливості аварійних робіт у районах стихійного лиха При ліквідації наслідків стихійного лиха основним завданням формувань є рятування людей і матеріальних цінностей. Характер та порядок дій формувань при виконанні цього завдання залежать від виду стихійного лиха, обстановки, що склалась, кількості та підготовленості задіяних сил цивільного захисту, пори року та доби, погодних умов та інших факторів.

Номер слайду 21

Вивчення нового матеріалу Для ліквідації наслідків землетрусу залучаються формування, оснащені інженерною та іншою потужною технікою й інструментом. При проведенні рятувальних та інших невідкладних робіт у районі землетрусу в першу чергу: звільняють людей із-під завалів зі зруйнованих будинків, надають першу медичну допомогу; - влаштовують проїзди; завалюють або зміцнюють конструкції, що загрожують обвалом; обладнують пункти збору потерпілих та медичні пункти.

Номер слайду 22

Вивчення нового матеріалу Під час повені для проведення рятувальних робіт залучаються рятувальні формування, відомчі спеціалізовані підрозділи з плавзасобами, санітарні формування, гідрометеорологічні пости тощо. Рятувальні роботи спрямовані на пошук людей на затопленій території, їх евакуацію в безпечні райони. Для вивезення людей використовують катери, човни. Перша медична допомога надається санітарними дружинами безпосередньо на місці, а перша лікарська — після доставки на причал.

Номер слайду 23

Вивчення нового матеріалу При виникненні снігових заметів здійснюють розчистку транспортних магістралей, відновлення роботи об’єктів життєзабезпечення, енерго-, тепло- та водопостачання.

Номер слайду 24

Вивчення нового матеріалу При гасінні лісових пожеж проводиться: - закидання кромки пожежі землею; - облаштування загороджувальних смуг та канав; - гасіння пожежі водою або хімічними (вогнегасники) розчинами; - відпал (пуск зустрічного вогню).

Номер слайду 25

Вивчення нового матеріалу Під час гасіння торф’яних пожеж палаючий торф заливають потужним струменем води.

Номер слайду 26

Вивчення нового матеріалу В осередку комбінованого ураження в першу чергу визначають найбільш небезпечний уражаючий фактор і негайно вживають заходи щодо зниження його дії. Після цього здійснюють ліквідацію наслідків дії інших уражаючих факторів з метою забезпечення ефективності рятувальних та інших невідкладних робіт в осередку комбінованого ураження: - організовують і ведуть усі види розвідки; - проводять екстрену профілактику особового складу формувань; - виводять потерпілих з осередку комбінованого ураження; - евакуюють населення із зон хімічного зараження; - проводять знезараження території, споруд, транспорту; - організовують і проводять санітарну обробку людей.

Номер слайду 27

Вивчення нового матеріалу У зоні спалаху інфекційних захворювань обов’язковим є беззастережне виконання правил особистої та громадської гігієни: систематичне знезаражування рук, посуду, догляд за шкірою, утримання в чистоті приміщень, одягу; використання протигазів і респіраторів для захисту від інфекційних захворювань, що передаються повітряно-крапельним шляхом.

Номер слайду 28

Закріплення знань Дайте відповіді на питання вікторини

Номер слайду 29

Підсумок уроку Поясніть, чому рятувальні роботи в зонах НС проводять цілодобово і безперервно. Уявіть себе начальником ЦЗ своєї школи. У місті сталася аварія техногенного характеру (тип об’єкту оберіть самостійно). Складіть план найперших дій. Які спеціалісти-рятувальники будуть залучені в населеному пункті, де стався вибух складу боєприпасів? Повінь затопила житлові будинки трапилася аварія на хімічному підприємстві? Ваші дії?

Номер слайду 30

Закріплення вивченого матеріалу Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу.

Номер слайду 31

Домашнє завдання 1. Вивчити 34. Відповісти на запитання параграфа.

Номер слайду 32

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси https://www.google.com.ua/search?rlz=1C1VLSB_enUA754UA754&q=%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82+%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83+% https://pomi4.blogspot.com/2014/11/blog-post_904.html http://lysachenko.blogspot.com/2015/11/blog-post_52.html http://school89.ucoz.ua/publ/uroki/zakhist_vitchizni_10kl/urok_33/8-1-0-202 http://lysachenko.blogspot.com/2015/11/blog-post_52.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=EZGsARbQy_A&ab_channel=GUDSNSODESA

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Олійник Лариса Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ляскало Ольга Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шувар Наталія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Ильина Наталья
    дякую, дуже вчасно .
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Лисенко Надія Ол.
    Щиро дякую, чудова робота.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
11503
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку