Презентація до уроку №24 "Класицизм. Музика. Віденські класики"

Про матеріал
Презентація до уроку №24 у 8 класі "Класицизм. Музика. Віденські класики" за підручником Масол Л. М. спрямована на допомогу вчителю при поясненні нової теми. Даний матеріал стане добрим помічником у проведенні цікавих та змістовних уроків мистецтва у 8 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Класицизм. Музика. Віденські класики.24 урок

Номер слайду 2

МЕТА УРОКУ: ПОЗНАЙОМИТИСЯ ІЗ ТВОРЧІСТЮ КОМПОЗИТОРІВ, ПРЕДСТАВНИКІВ «ВІДЕНСЬКОЇ КЛАСИЧНОЇ ШКОЛИ»;ПРОАНАЛІЗУВАТИ ОСОБЛИВОСТІ ЖАНРІВ «СОНАТА» ТА «СИМФОНІЯ»;УДОСКОНАЛЮВАТИ ВМІННЯ АНАЛІЗУВАТИ, ПОРІВНЮВАТИ ТА ХАРАКТЕРИЗУВАТИ ТВОРИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДАНОЇ ЕПОХИ; РОЗВИВАТИ НАВИЧКИ ОСМИСЛЕНОГО СПРИЙНЯТТЯ МИСТЕЦЬКИХ ТВОРІВ;ВИХОВУВАТИ ЕСТЕТИЧНИЙ СМАК НА КРАЩИХ ЗРАЗКАХ СВІТОВОЇ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ.

Номер слайду 3

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ: ЯКІ ТЕМИ, ОБРАЗИ І МОТИВИ ВИКОРИСТОВУВАЛИ СКУЛЬПТОРИ ТА ХУДОЖНИКИ КЛАСИЦИЗМУ;ПРИГАДАЙТЕ ПРІЗВИЩА ВІДОМИХ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СКУЛЬПТОРІВ ТА ХУДОЖНИКІВ-КЛАСИКІВ;ЯК СТИЛЬ КЛАСИЦИЗМУ ВИЯВИВСЯ В УКРАЇНСЬКОМУ МАЛЯРСТВІ;ХТО ІЗ УКРАЇНСЬКИХ ПРЕДСТАВНИКІВ ЖИВОПИСУ КЛАСИЦИЗМУ ЗАЙМАВСЯ РОЗПИСОМ ЦЕРКОВ?

Номер слайду 4

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СТИЛЮЗ середини XVIII до початку XIX ст. (орієнтовно 1750-1820 рр.) у Західній Європі, а потім і в Росії радикальна зміна поглядів на світ, перегляд соціальних цінностей і правил поведінки отримують відображення в музичному мистецтві, яке називають «класицизмом». Музичний класицизм не без підстав вважається стилем, а не просто епохою, як бароко: твори композиторів цього історичного етапу відрізняє яскраво виражена художня єдність тем, образів, мови, форми. Саме в цей час у західноєвропейській музиці складаються «зразкові» для всієї подальшої історії структури сонати і симфонії.

Номер слайду 5

Вершиною усього музичного класицизму є творчість представників так званої віденської класичної школи. До неї належать австрійські композитори Франц Йозеф Гайдн (1732-1809), Вольфганг Амадей Моцарт 1756-1791), а також німецький композитор Людвіг ван Бетховен (1770-1827).

Номер слайду 6

СОНАТАЖанр камерно-інструментальної музики, що складається із трьох частин, об’єднаних спільним задумом та образним змістом. Назва пішла від італійського «sonare» (звучати)ІІ частинаповільна (ліричний відступ)І частина швидка(енергійні образи)ІІІ частина швидка (урочисто-святковий фінал)

Номер слайду 7

СОНАТНА ФОРМАІ частина швидка(енергійні образи)ЕКСПОЗИЦІЯРОЗРОБКАРЕПРИЗАГ. ПГ. ПГ. ПП. ПП. ПП. ПКОНТРАСТ ЧИ КОНФЛІКТТЕМПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМ,ОБРАЗІВПОСЛАБЛЕННЯ ПРОТИСТОЯННЯ ТЕМ,ЗАВЕРШЕННЯУ сонатах спостерігається упорядкованість форм, симетричність, подібна до архітектурних форм класицизму.

Номер слайду 8

В епоху класицизму відбувся розквіт жанру сонати. У Гайдна їх – 52, у Моцарта – понад 30, у Бетховена – 32. Гайдн. Соната мі мінор. Моцарт. Соната №16 до мажор. Бетховен. Соната № 8 «Патетична» до мінор

Номер слайду 9

ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ КОНЦЕРТУ спадщині композиторів-класиків чимало концертів для фортепіано, скрипки, віолончелі, флейти, кларнета та інших інструментів. Вони писали концерти і для кількох інструментів, тобто подвійні, потрійні. В.- А. Моцарт. Концерт для флейти та арфи з оркестром до мажор

Номер слайду 10

СИМФОНІЯКласичні зразки симфонії написані для симфонічного оркестру і являють собою цикл з 4 частин, перша з яких пишеться в сонатній формі. Засновником класичної моделі симфонії вважається Й. Гайдн (понад 100). У Моцарта їх більше 40, а у Бетховена – 9. Гайдн. Симфонія з ударами литавр (ІІ частина)

Номер слайду 11

СИМФОНІЯСимфо́нія № 5 Л. Бетховена завершена 1808 року. Усі 4 частини об'єднані грізною темою, що звучить на початку твору як епіграф. Про неї Бетховен сказав: «Так доля стукає у двері». Вона звучить FF (фортисимо, дуже голосно) одночасно у різних інструментів. Бетховен. Симфонія №5 (І частина)Симфонія не має програми, її зміст не виражений словами, та яскрава, виразна музика, конкретне значення основного мотиву дають право розглядати симфонію як картину боротьби людини з перешкодами життя в ім'я радості і щастя. 4 частини симфонії можна уявити як окремі моменти цієї боротьби. Фінал зображує перемогу людини над силами зла інасильства. Ця симфонія присвячена другу і меценату Бетховена, сину останнього гетьмана України, графу Андрію Розумовському.

Номер слайду 12

СИМФОНІЯСимфонія № 9 (1824р.)- остання завершена симфонія, створена Людвігом ван Бетховеном. У її четвертій частині звучить знаменита «Ода до радості», на вірші оди Фрідріха Шиллера, текст якої виконується солістами та хором. Фрідріх Шиллер. Український переклад Миколи Лукаша. Радість, гарна іскро Божа!Несказанно любо нам. Увійти, царице гожа,В твій пресвітлий дивний храм. Все, що строго ділить мода,В'яжеш ти одним вузлом,Розцвітає братня згода. Під твоїм благим крилом. Хор. Обнімітесь, мільйони,Поцілуйтесь, мов брати!Дай нам ласки й охорони,Вічний Отче доброти!

Номер слайду 13

СИМФОНІЯЦе перший зразок, коли композитор використав у симфонії поряд з інструментами людський голос. Цей фрагмент, в аранжуванні Герберта фон Караяна, став Гімном Євросоюзу. Л. ван Бетховен.«Ода до радості» з симфонії №9 Герберт фон Караян

Номер слайду 14

ФЛЕШ-МОБ

Номер слайду 15

ПІДСУМОК УРОКУ: ПРИГАДАЙТЕ ЖАНРИ МУЗИКИ, ЩО РОЗВИНУЛИСЯ В ЕПОХУ КЛАСИЦИЗМУ;СХАРАКТЕРИЗУЙТЕ ДРАМАТУРГІЮ І ЦИКЛІЧНУ ФОРМУ СОНАТИ;НАЗВІТЬ КОМПОЗИТОРІВ – ПРЕДСТАВНИКІВ «ВІДЕНСЬКОЇ КЛАСИЧНОЇ ШКОЛИ»;ПРИГАДАЙТЕ ОСОБЛИВОСТІ КЛАСИЧНОЇ СИМФОНІЇ.

Номер слайду 16

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Віднайдіть у мережі Інтернет відео флеш-мобів із використанням музики композиторів-класиків

Номер слайду 17

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
12 червня 2019
Переглядів
18806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку