20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Презентація до уроку №26 "Романтизм у європейському образотворчому мистецтві"

Про матеріал
Презентація до уроку №26 у 8 класі "Романтизм у європейському образотворчому мистецтві" за підручником Масол Л. М. спрямована на допомогу вчителю при поясненні нової теми. Даний матеріал стане добрим помічником у проведенні цікавих та змістовних уроків мистецтва у 8 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

РОМАНТИЗМ У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ26 УРОК

Номер слайду 2

МЕТА УРОКУ: ПРОАНАЛІЗУВАТИ ОСОБЛИВОСТІ СТИЛЮ «РОМАНТИЗМ»;ПОЗНАЙОМИТИСЯ ІЗ ТВОРЧІСТЮ МИТЦІВ, ПРЕДСТАВНИКІВ РОМАНТИЗМУ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ;УДОСКОНАЛЮВАТИ ВМІННЯ АНАЛІЗУВАТИ, ПОРІВНЮВАТИ ТА ХАРАКТЕРИЗУВАТИ ТВОРИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ДАНОЇ ЕПОХИ;РОЗВИВАТИ НАВИЧКИ ОСМИСЛЕНОГО СПРИЙНЯТТЯ МИСТЕЦЬКИХ ТВОРІВ;ВИХОВУВАТИ ЕСТЕТИЧНИЙ СМАК НА КРАЩИХ ЗРАЗКАХ СВІТОВОЇ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ.

Номер слайду 3

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ: ЯКІ КОМПОЗИТОРИ Є ПРЕДСТАВНИКАМИ КЛАСИЦИЗМУ УКРАЇНСЬКІЙ МУЗИЦІ;ПРИГАДАЙТЕ ОСОБЛИВОСТІ ХОРОВОГО КОНЦЕРТУ;КОМУ НАЛЕЖИТЬ ОДНЕ ІЗ ПРОВІДНИХ МІСЦЬ У ЦАРИНІ СТВОРЕННЯ КАНТІВ?

Номер слайду 4

Романтизм – напрям у мистецтві, що виник після французької революції на зламі 18 — 19 століття у німецькій літературі (філософську базу романтизму заклав німецький філософ Фрідріх Шеллінг) та поширився на країни Європи, Англії, Америки. Термін «романтизм» вказує на зв'язок із середніми віками, коли в літературі був популярний жанр лицарського роману.

Номер слайду 5

заперечення раціоналізму, що панував у добу Просвітництва, протест проти застиглих форм, схем і канонів класицизму, культ почуттів людини;ідеалізація минулого та мрії про незнане майбуття; увага до особистості, її індивідуальних рис; неприйняття буденності й звеличення «життя духу»; історизм творів і захоплення фольклором. ОЗНАКИ РОМАНТИЗМУ: Найбільш яскраво проявився цей стиль у живописі, графіці літературі та музиці.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

АРХІТЕКТУРААрхітектура романтизму значно відрізнялася від усього, що було до неї. Вона тяжіє до казки, чогось незвичайного і в той же час прекрасного, у ній присутні бунтарські пристрасті й характери та обов’язково краса природи. Архітектори-романтики глибоко вивчали специфіку стилів архітектури різних епох, намагалися знайти в них співзвучні елементи їх світовідчуття.

Номер слайду 8

АРХІТЕКТУРАОсобливу увагу приділяли культурам Сходу, художні й архітектурні мотиви яких пристосовували до європейського смаку. Ідея зв’язку з природою породила ідею англійського парку і використання вільних композицій китайського або японського саду. Таким чином, національні особливості кожної країни, змішуючись із європейськими традиціями, створювали специфічний інтернаціональний стиль.

Номер слайду 9

АРХІТЕКТУРАПершим    зразком романтизму в архітектурі вважається палац Пена у Португалії, який був побудований у 1839 р. Він ніби плаває у хмарах. В його дуже химерних формах і кольорах простежуються мавританські й готичні «нотки». Палац вирізняється фантастичним псевдо середньовічним стилем. Уся композиція складається з гори, палацу і прилеглого парку площею 270 гектарів - одного із ранніх зразків романтичної ландшафтної архітектури XIX ст. Замок і парк виникли як літня королівська резиденція.

Номер слайду 10

АРХІТЕКТУРАЗамок Нойшванштайн(буквально: «Новий лебединий камінь») - романтичний замок баварського короля Людвіга ІІ в південно-західній Баварії. Він не будувався як оборонна споруда і для королівських гулянь також не призначався. Нойшванштайн є результатом романтичної фантазії монарха Людвіга ІІ, каприз короля, захопленого музикою Ріхарда Вагнера. Замок було побудовано для улюбленого композитора короля. Цей замок-палац у дусі творів Р. Вагнера, для яких споруда служить якоюсь ілюстрацією або театральною сценою.

Номер слайду 11

СКУЛЬПТУРАСкульптурі романтизму притаманні всі характерні риси цього стилю. Але унікальні переваги скульптури - її ґрунтовність, реальне заповнення простору — не відповідали романтичному темперменту. У скульптурі романтизму XIX ст. ключовою стала ідея руху, продовження миті у вічності, тема розвитку, боротьби, мінливості. Епоха романтизму дала світові імена скульпторів, твори яких не можуть залишити байдужими вже не одне покоління глядачів. Твори мистецтва цих майстрів змушують замислитися: камінь перетворився на людину або людина в камінь. Франсуа Рюд. Виступ добровольців на захист батьківщини (Марсельєза). 1833-1836 рр. Тріумфальна арка на площі Етуаль (тепер імені де Голя) в Парижі.

Номер слайду 12

СКУЛЬПТУРАСк. Еммануель Фрем'є, Франсуа Рюд«Катон Утичський», після 1835р., Лувр. Монумент маршалу Нею, Париж.

Номер слайду 13

СКУЛЬПТУРАВсесвітньо відомий італійський скульптор з Мілана Джованні Страцца (1818—1875) по праву вважається неперевершеним майстром тривимірного простору. Основною темою робіт скульптора є красиві жінки, загорнуті в найтонше покривало. Джованні Страцца, Діва Марія

Номер слайду 14

Джованні Страцца,Вуаль

Номер слайду 15

Живопис також потрапив під вплив романтизму, причому його поступ грунтувався на ідеях відомих літераторів і філософів. ЖИВОПИСВін повністю преобразився, стали з'являтися нові, абсолютно незвичайні образи. Теми романтизму зачіпали незвідане, включаючи далекі екзотичні країни, містичні видіння, мрії і навіть похмурі глибини людської свідомості. К. Д. Фрідріх. «Двоє, що споглядають місяць»

Номер слайду 16

Представники романтизму в живописі, на відміну від колег-класиків, що оспівують силу людського розуму, відображали в своїх роботах емоції і почуття, які здатний відчувати герой. ЖИВОПИСНайулюбленішими художніми жанрами цієї епохи стали портрет і пейзаж, які згодом розвинулися в повноцінні стилі образотворчого мистецтва. Гойя. Урожай. 1786-87

Номер слайду 17

ЖИВОПИССправжнім вождем романтизму став Фердинанд Віктор Ежен Делакруа (1798 -1863 pp.), хоча сам себе романтиком не вважав. Його картини неспокійні, пройняті революційним пафосом, висловлюють сильні пристрасті. У всіх своїх роботах митець вільно поводився з фарбою, зазвичай використовував чисті кольори, особливо любив поруч із багряно-червоним кольором яскраво-зелений. Автопортрет. Усіх романтиків споріднювало особливе ставлення до дійсності - прагнення вирватися з прозаїчної буденності, ненависть до міщанства, до обивательського животіння, культ сильних пристрастей, відчуття самотності, неприйняття уніфікації мистецтва. Всі ці риси знайшли відображення у творчості Делакруа.

Номер слайду 18

ЖИВОПИСТеодор Жеріко. Одним з перших французьких художників-романтиків був Теодор Жеріко (1791–1826). Він був основоположником романтизму у французькому живописі. Більшість сучасників зрозуміли його велику роль, коли він був вже мертвий. Теодор Жеріко впав із коня, отримав травму хребта. За два роки, у віці тридцяти трьох років, помер. Автор некролога в одному з паризьких газет назвав Теодора Жеріко «юним романтиком». Таким чином Жеріко став засновником французького романтизму.

Номер слайду 19

ЖИВОПИСКаспар Давид Фрідріх - німецький художник, творець романтичного краєвиду, яскравий представник романтизму. 19 століття широко навернулося до пейзажу як жанру, як засобу розкрити велич природи і волі Творця, як засобу через краєвид відтворити різні настрої людини і її місце в ній. Фрідріх писав: «Художник мусить малювати не лише те, що бачить перед собою, а й те, що бачить всередині себе…не варто все копіювати»Каспар Давид Фрідріх

Номер слайду 20

ЖИВОПИСДжозеф Меллорд Вільям Тернер (1775—1851) - знаменитий англійський живописець-романтик, майстер малюнка і гравюри. Він створював новий тип пейзажу, в якому прагнув реалістично і в той же час романтично піднесено відобразити навколишній світ. На своїх полотнах художник змусив колір жити окремим життям. Автопортрет, 1798

Номер слайду 21

ЖИВОПИСВільям Блейк (1757 -1827) — англійський поет, художник та гравер. Оспівуючи сучасні йому історичні події, Блейк часто вдається до романтичної фантастики, міфології та використовує образи з Біблії. У своїх творах він відображав трагедію соціального гноблення, мрії про краще майбутнє людства. Відомий як автор ілюстрацій до «Божественної комедії» Данте, «Нічних дум» Едварда Юнга та інших.

Номер слайду 22

Вільям Блейк. Ілюстрація до «Божественної комедії» Данте (1824-1827)

Номер слайду 23

ПІДСУМОК УРОКУ: ПРИГАДАЙТЕ ОСОБЛИВОСТІ СТИЛЮ «РОМАНТИЗМ»;ІЗ ТВОРЧІСТЮ ЯКИХ МИТЦІВ - ПРЕДСТАВНИКІВ РОМАНТИЗМУ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ МИ ПОЗНАЙОМИЛИСЯ НА УРОЦІ;У ЯКИХ ВИДАХ МИСТЕЦТВА ЦЕЙ СТИЛЬ НАЙЯСКРАВІШЕ ВИЯВИВСЯ;ЯКИЙ ТВІР ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ЦІЄЇ ЕПОХИ ВАС НАЙБІЛЬШЕ ВРАЗИВ І ЧОМУ?

Номер слайду 24

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Самостійно дослідіть творчість митця, який привернув вашу увагу найбільше, і підготуйте розповідь про нього з демонстрацією слайд-шоу.

Номер слайду 25

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
12 червня
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку