Презентація до уроку №25 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять. Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх повер

Про матеріал
Поглибити знання здобувачів освіти про види та організацію проведення рятувальних та інших невідкладних робіт на промислових об’єктах та в осередках ураження; виховувати громадянську відповідальність; розвивати життєзбережувальну компетентність, дисциплінованість.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять. Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель із використанням табельних і підручних засобів. Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку: Навчальна: поглибити знання здобувачів освіти про види та організацію проведення рятувальних та інших невідкладних робіт на промислових об’єктах та в осередках ураження; виховна: виховувати громадянську відповідальність; розвивальна: розвивати життєзбережувальну компетентність, дисциплінованість.

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань Пригадайте, які заходи під час НС спрямовані на рятування людей? Хто виконує ці дії? Які аварійно-рятувальні роботи можна віднести до невідкладних? Чим це можна пояснити?

Номер слайду 4

Перегляд відео Робота рятувальників https://www.youtube.com/watch?v=mLshX7RDGH4&t=110s&ab_channel=%D0%A5%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%96%D0%B2%D0%94%D0%A1%D0%9D%D0%A1

Номер слайду 5

Вивчення нового матеріалу 1. Розшук уражених у завалах, а також у будинках, які пошкоджені і горять Розшук постраждалих — це початковий етап проведення рятувальних робіт, тому він, як правило, поєднується з розвідкою зони НС. Правила розшуку встановлені залежно від типу НС.

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу Загальні правила ведення розшукової операції: 1) тактика поверхнево-просторового пошуку — пошук ведеться по всій зоні НС в легкодоступних місцях, у першу чергу в тих місцях, звідки лунають кликання на допомогу. Охоплюється одночасно практично вся зона НС із застосуванням невеликої кількості технічних засобів;

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу 2) після врятування постраждалих із легкодоступних місць застосовується тактика визначення головних об’єктів проведення пошуку. Визначають місця, які мають пріоритет часу, тобто на них утворилася небезпека (вогонь, який поширюється, наявність продуктів згоряння, нестача кисню, загроза затоплення тощо). У цих місцях концентруються сили та засоби для проведення пошуку та рятування постраждалих. Потрібно менше сил особового складу, але зона пошуку зменшується, отже, збільшується загальний час рятувальної операції. Якщо сил та засобів достатньо, то застосовують обидві тактики одночасно.

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу Загальні правила розшуку постраждалих на місцях: спочатку розшук ведеться в місцях, що мають малі пошкодження та з малим ступенем небезпеки, далі — з більшими; якщо НС виникла в робочий час, постраждалих буде більше на об’єктах та установах та менше в житлових будинках, у неробочий — навпаки;

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Якщо припустимо, що у людей був час тікати з небезпечної зони, то постраждалих слід шукати на шляхах евакуації (коридори, біля вихідних дверей, вікон, сходові клітини), якщо ні — то на робочих місцях, у кімнатах; розшук вести в тиші; рятувальники мають працювати мінімум парами; у першу чергу визволяють живих, а при знаходженні загиблих позначають місця їх знаходження; розшук проводиться до визволення усіх живих та тіл загиблих.

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу Методи розшуку: візуальний (на око, відеокамери), акустичний (на слух, геофони), тепловий (тепловізори), за допомогою службових собак.

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу 2. Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель із використанням табельних і підручних засобів Після встановлення місцезнаходження постраждалого за можливості встановлюють з ним контакт (з’ясовують стан, ситуацію навколо, підтримують психологічно).

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу Постраждалих, що знаходяться поблизу поверхні завалу і під дрібними уламками, витягають, розбираючи завал зверху вручну, а тих, хто знаходиться в глибині завалу, — через галереї, що обладнують в завалі, використовуючи порожнечі і щілини або розбираючи завал зверху.

Номер слайду 13

Вивчення нового матеріалу Витягуючи постраждалих, слід уникати зрушень елементів завалу і нанесення жертвам додаткових травм, звільняючи в першу чергу голову і верхню частину тулуба. Першу допомогу надають відразу після вилучення, за можливості – під час нього. Якщо у пошкоджених та палаючих будинків зруйновані входи і сходи, виводять і виносять людей через прорізи із суміжних приміщень, де збереглися виходи, або по влаштованим для цього трапах, через віконні отвори і балкони за допомогою драбин, автопідйомників і рятувальних мотузок.

Номер слайду 14

Вивчення нового матеріалу Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд За можливості встановлюють зв’язок із постраждалими у зруйнованих сховищах чи захисних спорудах. З’ясовують стан постраждалих, ступінь пошкодження фільтровентиляційного обладнання, після чого визначають спосіб доступу до постраждалих. У споруди, якщо це необхідно, у першу чергу подають повітря. При загрозі затоплення або загазування сховища негайно відключають пошкоджені комунально-енергетичні мережі.

Номер слайду 15

Закріплення вивченого матеріалу Робота в парах Запропонуйте одне одному запитання з теми уроку, дайте відповіді на них.

Номер слайду 16

Закріплення знань Розгадайте кросворд

Номер слайду 17

Підсумок уроку Що необхідно зробити перед пошуком та звільненням людей із завалів? Яких загальних правил потрібно дотримувати для скорочення часу розшуку постраждалих? Як рятують людей із завалених і пошкоджених захисних споруд? Яку невідкладну медичну допомогу надають постраждалим у завалах?

Номер слайду 18

Закріплення вивченого матеріалу Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу.

Номер слайду 19

Домашнє завдання 1. Вивчити 35. Відповісти на запитання параграфа.

Номер слайду 20

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси https://www.google.com.ua/search?rlz=1C1VLSB_enUA754UA754&q=%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82+%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83+% https://pomi4.blogspot.com/2014/11/blog-post_904.html http://lysachenko.blogspot.com/2015/11/blog-post_52.html http://school89.ucoz.ua/publ/uroki/zakhist_vitchizni_10kl/urok_33/8-1-0-202 http://lysachenko.blogspot.com/2015/11/blog-post_52.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=mLshX7RDGH4&t=110s&ab_channel=%D0%A5%D0%B0%D1%80%D0%BA%D1%96%D0%B2%D0%94%D0%A1%D0%9D%D0%A1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Переверзева Інна Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дониченко Лариса Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сухомлинова Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
7635
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку