Мета уроку: Навчальна: перевірити рівень знань, практичних умінь та навичок здобувачів освіти; удосконалювати в процесі виконання роботи навички узагальнення, систематизації, аналізу отриманих знань; виховна: виховувати самостійність, почуття відповідальності; розвивальна: розвивати уважність, зосередженість, уміння аналізувати ситуацію, визначати небезпеки й діяти.
Мотивація навчальної діяльності Екстрений випадок викликає сильний стрес, причому і в того, хто надає допомогу, і в потерпілого. Надзвичайна ситуація потребує від рятувальника комплексного використання знань, швидкої реакції. Чи було знайдено правильне рішення, рятувальник дізнається згодом, він ризикує і діє.
Виконання завдань Варіант 1 Із запропонованих речей оберіть ті, що потрібно скласти у тривожну валізу: ліхтарик, набір для макіяжу, манікюрний набір, бинти, електричний чайник, копії документів, годинник, компас, металева кружка, шкарпетки, шарф, купальник. Оберіть із переліку всі твердження, де йдеться про дії рятувальника у випадку утоплення: а) перемістити потерпілого в затінок; б) під голову покласти валик з одягу; в) очистити ротову порожнину; г) накрити тіло вологим прохолодним простирадлом; д) прикладати до лоба і під потилицю холодні компреси; е) звільнити дихальні шляхи та шлунок від води, нахиливши постраждалого через коліно; ж) дати прохолодне пиття, міцний чай або каву; з) дати понюхати нашатирного спирту; і) здійснювати реанімаційні заходи (штучне дихання та непрямий масаж серця) до приїзду швидкої; к) забезпечити теплом і напоями. Варіант 2 Із запропонованих речей оберіть ті, що потрібно скласти у тривожну валізу: компас, ніж, аптечка, переносна електроплита, карта місцевості, годинник, сірники, металева миска, комплект спідньої білизни, подушка, комплект батарейок, ноутбук, коробка прального порошку. Оберіть із переліку всі твердження, де йдеться про дії рятівника у випадку отруєння: а) поставити гірчичники на ікри, ступні, кисті, потилицю; б) під голову покласти валик з одягу; в) очистити ротову порожнину; г) накрити тіло вологим прохолодним простирадлом, занурити кінцівки у холодну воду; д) прикласти до лоба і під потилицю холодні компреси; е) звільнити дихальні шляхи; ж) обливати тіло холодною водою; з) дати прохолодне пиття, міцний чай або каву; і) терміново промити шлунок; к) здійснювати реанімаційні заходи (штучне дихання та непрямий масаж серця) до приїзду «швидкої»; л) дати активоване вугілля.
Виконання завдань Варіант 1 Запропонуйте алгоритм дій у разі укусу шершня. Знайдіть спільне і відмінне у наданні першої допомоги потерпілим при термічному та хімічному опіках. Назвіть свої основні дії у разі початку артобстрілу. Які методи розшуку постраждалих застосовують? Складіть кросворд до слова «Реанімація». Варіант 2 Запропонуйте алгоритм дій у разі укусу гадюки. Знайдіть спільне і відмінне у наданні першої допомоги потерпілим при ураженні електричним струмом та блискавкою. Назвіть основні свої дії у разі знаходження у неконтрольованому натовпі. Які основні тактики розшуку постраждалих у зоні НС? Складіть кросворд до слова «Постраждалі».
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси https://www.google.com.ua/search?rlz=1C1VLSB_enUA754UA754&q=%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82+%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83+% https://pomi4.blogspot.com/2014/11/blog-post_904.html http://lysachenko.blogspot.com/2015/11/blog-post_52.html http://school89.ucoz.ua/publ/uroki/zakhist_vitchizni_10kl/urok_33/8-1-0-202 http://lysachenko.blogspot.com/2015/11/blog-post_52.html