Презентація до уроку №34 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Взаємодопомога в зупинці кровотеч у секторі обстрілу».

Про матеріал
Ознайомити здобувачів освіти із особливостями зупинки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі іншим (взаємодопомога) в секторі обстрілу; виховувати відповідальну громадянську позицію, гуманне ставлення до потерпілих; розвивати життєзбережувальну компетентність, зібраність, швидкість реакції.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Взаємодопомога в зупинці кровотеч у секторі обстрілу Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: ознайомити здобувачів освіти із особливостями зупинки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі іншим (взаємодопомога) в секторі обстрілу; виховна: виховувати відповідальну громадянську позицію, гуманне ставлення до потерпілих; розвивальна: розвивати життєзбережувальну компетентність, зібраність, швидкість реакції.

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань Вихід крові з пошкодженої судини — ... За цієї кровотечі кров назовні не виходить, затримуючись всередині,— це... Кровотеча, коли пошкоджено печінку, селезінку, нирки, легені, підшлункову залозу, — ... За цієї кровотечі кров виливається в зовнішнє середовище — ... Кровотечі, що містять насичену киснем кров, — ... Кров сочиться з дрібних судин найчастіше шкіри — …

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності У 10 класі ми вивчали багато особливостей правильної зупинки кровотечі. Ми зважували усі чинники, щоб допомогти і при цьому завдати найменшої шкоди постраждалому, не приректи його у подальшому на каліцтво. На жаль, у секторі обстрілу думати про каліцтво не потрібно, мова йде про збереження життя. У першу чергу того, хто може допомогти, а потім пораненого, і все за умови першочергового виконання тактичного завдання.

Номер слайду 5

Вивчення нового матеріалу 1. Зупинка кровотечі з рани на шиї Притиснути пальцями рану на шиї безпосередньо або через комір. Притискуючи пальцями рану, одночасно накласти на неї бинт, серветки або подушечку перев’язувального пакету (якщо є можливість, туго затампонувати рану). Зафіксувати валик джгутом чи іншим бинтом, косинкою. Їх слід провести під протилежною рукою, при цьому руку за можливості слід підняти догори та завести за голову пораненого. Потім повернути пораненого в положення на боці. Також можна накласти фіксацію через пахвову западину. У такому випадку не потрібно відзначати час накладання джгута, бо він виконує суто фіксувальну функцію.

Номер слайду 6

Перегляд відео Зупинка кровотечі з шиї https://www.youtube.com/watch?v=VFYonazDIRI&t=6s&ab_channel=%D0%A4%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%9F%D1%96%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу 2. Зупинка кровотечі з рани на тулубі Зупиняють тільки у разі безпосередньої доступності (бронежилет знімати не можна). Краще використовувати гемостатичні засоби, рану можна затампонувати марлею і перев’язати індивідуальним пакетом. Перевернути пораненого у стабільне положення. За можливості звернути увагу на ймовірність отвору на протилежному боці видимої рани — вихідний (вхідний) отвір від кульового чи осколкового ураження. Такі рани, як правило, оцінюють у зоні укриття. Якщо поранення в паховій ділянці — накласти на рану валик і зафіксувати його джгутом; перевернути пораненого на живіт або бік.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу 3. Зупинка кровотечі з ран верхньої кінцівки (взаємодопомога) За можливості застосувати прямий тиск на артерію (наприклад, коліном у місці з’єднання руки з грудними м’язами), щоб вберегти ту кров, яка буде виливатися за ті секунди, що рятувальник накладатиме турнікет. Можна покласти руку пораненого на своє плече таким чином, щоб вона була захистом від потенційного вогню ворога. У разі перелому чи підозри на нього не піднімати кінцівку. Просунути кінцівку через петлю стрічки-липучки джгута або обгорнути стрічку-липучку навколо кінцівки та просунути знову через пряжку.

Номер слайду 10

Перегляд відео Зупинка кровотечі з ран кінцівок https://www.youtube.com/watch?v=IEbceIPmO_w&t=4s&ab_channel=%D0%93%D0%A3%D0%94%D0%A1%D0%9D%D0%A1%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%D1%83%D0%92%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%B9%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%96

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу З максимальним тиском накласти кровоспинний джгут вище рани, закріпити його відповідно до загальних правил користування турнікетом. За можливості не накладати джгут у середній третині плеча — висока вірогідність незворотного ушкодження нервів. Особливості тактичної ситуації є переважними, тому якщо локалізацію поранення точно визначити неможливо — накласти джгут максимально високо. В укритті обов’язково потрібно скоригувати накладення турнікету.

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу Кровотеча має припинитися, і дистальний пульс на зап’ястку (чи іншому доступному місці нижче поранення) не виявляється. Кінцівка не має набрякати та набувати синюшного відтінку. Якщо кровотеча припинилась, але пульс зберігається, слід або затягнути турнікет, або (кращий вибір за можливості) накласти вище першого другий турнікет. Якщо кровотеча відновиться згодом, застосувати другий турнікет. Використання двох турнікетів зменшує пошкодження нервів та м’язів.

Номер слайду 13

Закріплення вивченого матеріалу Перевернути пораненого на бік. Якщо турнікет чи джгут відсутні, слід використати будь-який імпровізований джгут. Це може бути стропа, ремінь, відірваний рукав, бинт, косинка. Бажано, щоби ширина в складеному вигляді була не менша за 5 см.

Номер слайду 14

Закріплення вивченого матеріалу Зупинка кровотечі з ран нижньої кінцівки (взаємодопомога) За можливості застосувати прямий тиск на артерію (наприклад, коліном вище стегна). Можна покласти ногу пораненого на своє плече. Подальші дії аналогічні накладанню турнікету на верхню кінцівку. Стрічку джгута краще просунути крізь обидва отвори пряжки та приклеїти до решти джгута. Це не дозволить джгутові розпуститися при закручувані. За можливості не накладати джгут в області підколінної ямки — висока вірогідність ушкодження нервів.

Номер слайду 15

Закріплення вивчення матеріалу Робота з підручником стор. 102-104. Опрацювання теоретичного матеріалу.

Номер слайду 16

Закріплення вивчення матеріалу Практикум (робота в групах) Використовуючи фантом-ляльку, продемонструйте накладання джгута на верхню та нижню кінцівку, імітуючи розташування у секторі обстрілу.

Номер слайду 17

Закріплення знань Гра «Поділи на групи»

Номер слайду 18

Підсумок уроку 1. Що таке масивна кровотеча? 2. Які ознаки масивної кровотечі? 3. Яка найчастіша причина смерті військових на полі бою? 4. Який алгоритм дій пораненого на полі бою? Які заходи домедичної допомоги він може здійснити особисто? 5. У яких місцях турнікет не накладають? Чому?

Номер слайду 19

Домашнє завдання 1. Вивчити 17. 2. Відповісти на запитання параграфа.

Номер слайду 20

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси https://nebolet.com.ua/bolezni/perelom-kostej-predplechja.html http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm http://medterms.com.ua/blog/travmatologija/2013-11-16-195 http://perelom-kosti.ru/perelomy/zakrytyj-perelom.html Відео: https://ru.savefrom.net/7/#url=http://youtube.com/watch?v=XuczGoD7iJM&ab_channel=%D0%92%D0%B5%D1%87%D1%96%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%B9%D0%9A%D0%B8%D1%97%D0%B2&utm_source=youtube.com&utm_medium=short_domains&utm_campaign=www.ssyoutube.com&a_ts=1608753121.929 https://ru.savefrom.net/7/#url=http://youtube.com/watch?v=0Jw02kUGQ7E&ab_channel=%D0%93%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%3A%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B0%D1%81%D0%B8&utm_source=youtube.com&utm_medium=short_domains&utm_campaign=www.ssyoutube.com&a_ts=1608906175.896 https://ru.savefrom.net/7/#url=http://youtube.com/watch?v=IEbceIPmO_w&ab_channel=%D0%93%D0%A3%D0%94%D0%A1%D0%9D%D0%A1%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%D1%83%D0%92%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%B9%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%96&utm_source=youtube.com&utm_medium=short_domains&utm_campaign=www.ssyoutube.com&a_ts=1608907293.055

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Земелько Катерина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
3673
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку