Презентація до уроку №37 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Послідовність дій за алгоритмом «MARCH»».

Про матеріал
Сформувати у здобувачів освіти розуміння сутності алгоритму допомоги «МАRСН» за протоколом ТССС; виробляти навички швидких дій відповідно до зазначеного алгоритму; виховувати зібраність, рішучість, відповідальність; розвивати навички побудови алгоритму швидких дій, життє- та здоров’язбережувальну компетентність, впевненість, зібраність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Послідовність дій за алгоритмом «МАRСН» Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: сформувати у здобувачів освіти розуміння сутності алгоритму допомоги «МАRСН» за протоколом ТССС; виробляти навички швидких дій відповідно до зазначеного алгоритму; виховна: виховувати зібраність, рішучість, відповідальність; розвивальна: розвивати навички побудови алгоритму швидких дій, життє- та здоров’язбережувальну компетентність, впевненість, зібраність.

Номер слайду 3

Актуалізація знань Що таке протоколи ТССС? Для чого їх укладають? У чому полягає, на вашу думку, сутність можливої допомоги пораненому в секторі укриття? За який час може настати смерть у разі масивної кровотечі? Чому в найсучасніших арміях світу тренуванню надання допомоги в зоні тактичних умов приділяють дуже важливе значення? Пригадайте, що таке пневмоторакс?

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності На минулому уроці ми окреслили особливості допомоги в зоні тактичних умов. Тема, яку ми починаємо вивчати, буде, спрямована на розуміння особливостей поранень та вироблення навичок допомоги з кожного пункту плану дій відповідно до протоколів. Головне, що треба розуміти,— тактична ситуація залишається в пріоритеті, треба не збільшувати кількість жертв, допомога пораненим повинна бути спрямована на те, щоб зробити усе можливе для збереження їм життя до етапу евакуації й передачі кваліфікованим медичним працівникам. Для початку більш детально розглянемо алгоритм дій допомоги в зоні тактичних умов, що отримав назву «МАRСН».

Номер слайду 5

Вивчення нового матеріалу 1. Можливості допомоги у зоні тактичних умов У зоні тактичних умов проводиться повний і ретельний огляд пораненого військовослужбовця іншим військовослужбовцем чи парамедиком: з’ясування стану основних вітальних функцій, перевірка якості та відповідності отриманої само- та/або взаємодопомоги, додаткова допомога, сортування та підготовка до медичної евакуації (МЕDVАС).

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу Частково дії залежать від того, чи поранений сам дістався до укриття, чи до цього йому надали допомогу в секторі обстрілу та транспортували до укриття. Слід пам’ятати, що під час транспортування стан пораненого міг змінитися, тому огляд слід проводити у повному необхідному обсязі. Первинний огляд повинен проходити швидко і займати не більше хвилини. Тривалість огляду збільшується тільки на час надання першочергової допомоги при виявленні нових ушкоджень.

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу Поранених у свідомості, але зі зміною психіки (безглуздий і хаотичний руховий неспокій; нереальність коментування навколишніх подій та оточуючих; неадекватне сприйняття наявних пошкоджень тощо), необхідно терміново роззброїти для запобігання неадекватному застосуванню ними зброї та перевірити руки на наявність гранати зі знятою чекою.

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу Протоколи допомоги ТССС, на відміну від цивільної медицини, мають алгоритм «МАRСН» за першими літерами головних небезпек пораненого (Маssivе Нетоrrhаgе — Аіrwауs — Rеsріrаtіоп — Сirсиlаtіоп — Нуроthеrтіа). За сутністю його зміст аналогічний загальновизнаному алгоритму С.А.В.С., але підкреслює своє значення та особливості саме в тактичних умовах.

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу 2. Алгоритм «МАRСН» (Маssivе Нетоrrhаgе) Масивна кровотеча – оглянути на предмет невиявлених кровотеч та оцінити їхню критичність. У разі масивної кровотечі застосувати турнікет на ділянки, де це анатомічно можливо, застосувати гемостатичні засоби, тампонування рани, прямий тиск на рану на інших ділянках та у разі затримки застосування турнікету.

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу (Аіrwауs ) Прохідність дихальних шляхів – оцінити прохідність дихальних шляхів одночасно зі станом свідомості. Поранений може бути з обструкцією (непрохідністю) дихальних шляхів, без обструкції чи із загрозою обструкції. При цьому важливо встановити стан його свідомості. У пораненого без свідомості може швидко розвинутися обструкція верхніх дихальних шляхів.

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу (Rеsріrаtіоп) Дихання – у пораненого з погіршенням дихання чи виявленою відкритою травмою грудної клітки можна запідозрити чи побачити ознаки пневмотораксу. Слід негайно ужити заходів для його можливого подальшого розвитку або провести декомпресію у разі напруженого пневмотораксу.

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу (Сirсиlаtіоп) Кровообіг – безпосередньо на полі бою можлива лише тимчасова зупинка масивної кровотечі. На цьому етапі здійснюють заходи тривалої зупинки масивної кровотечі та зупинки інших видів кровотеч. Оцінюють інші поранення (переломи, опіки, ЧМТ тощо), можливість шоку, які можуть критично вплинути на стан пораненого. Надають відповідну допомогу. Для попередження шокового стану важливо забезпечити знеболення.

Номер слайду 13

Вивчення нового матеріалу (Нуроthеrтіа ) Угіпотермія – в результаті порушення кровообігу суттєво погіршуються процеси терморегуляції організму, що не тільки завдає дискомфорт пораненому, а й суттєво погіршує його стан. За гіпотермії втрата тепла організмом перевищує його вироблення, відповідно життєво важливі процеси призупиняються, настає відмова органів, а згодом і смерть. Тому важливо підтримати терморегуляцію організму усіма можливими способами.

Номер слайду 14

Перегляд відео Тактична медицина https://www.youtube.com/watch?v=wBfkccmnUCg&t=36s&ab_channel=%D0%9A%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D0%93%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D0%A2%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F

Номер слайду 15

Закріплення вивчення матеріалу Розшифруйте абревіатуру МАRСН. Виходячи з часових обмежень порушення функціонування різних систем організму, поясніть порядок МАRСН.

Номер слайду 16

Закріплення вивчення матеріалу Практикум Оцініть уміст індивідуальної тактичної аптечки відповідно до заходів з виконання алгоритму «МАRСН». Поясніть, які засоби на якому етапі допомоги застосовують.

Номер слайду 17

Закріплення знань Розставте за порядком дії алгоритму «MARCH»

Номер слайду 18

Закріплення вивченого матеріалу Робота з підручником стор. 109-110.

Номер слайду 19

Закріплення вивченого матеріалу Розгадайте ребуси.

Номер слайду 20

Домашнє завдання 1. Вивчити 19. 2. Скласти кросворд до ключового слова «Кровотеча».

Номер слайду 21

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси https://nebolet.com.ua/bolezni/perelom-kostej-predplechja.html http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm http://medterms.com.ua/blog/travmatologija/2013-11-16-195 http://perelom-kosti.ru/perelomy/zakrytyj-perelom.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=wBfkccmnUCg&t=36s&ab_channel=%D0%9A%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D0%93%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B5%D0%A2%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B1%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F

ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
2522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку