Презентація до уроку №35 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Самодопомога в зупинці кровотеч у секторі обстрілу».

Про матеріал
Ознайомити здобувачів освіти із особливостями зупинки кровотеч різної природи та інтенсивності в секторі обстрілу самому собі; виховувати відповідальність, зібраність; розвивати життєзбережувальну компетентність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Самодопомога в зупинці кровотеч у секторі обстрілу Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна:ознайомити здобувачів освіти із особливостями зупинки кровотеч різної природи та інтенсивності в секторі обстрілу самому собі; виховна: виховувати відповідальність, зібраність; розвивальна: розвивати життєзбережувальну компетентність.

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань Які існують застереження при використанні джгута Есмарха? У яких випадках його використовувати дуже незручно? У чому принципова відмінність традиційних джгутів та джгута-турнікета? Як різниться безпечний термін використання джгута залежно від погодних умов? На якій відстані від рани накладають джгут і чому? Чим відрізняються взаємодопомога та самодопомога?

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Боязнь крові — це одна з найпоширеніших на планеті фобій, кожна друга людина схильна до нападів нав’язливого страху. Почуття відрази при вигляді крові — це нормальна реакція людини. Способи подолання страху крові, відкритої рани: за відчуття втрати свідомості — спробувати напружити м’язи тіла, поворушити руками і ногами або, навпаки, розслабитися, і «дихати в уражену ділянку» — за методикою йоги; щоб позбутися страху, можна стати донором.

Номер слайду 5

Вивчення нового матеріалу Самодопомога шляхом накладання спеціальних джгутів Самодопомога — це домедична допомога, яку потерпілий здійснює по відношенню до себе. Тактичний кровоспинний джгут (С.А.Т. турнікет) або український аналог — турнікет «Січ» чи інші модифікації мають значні переваги у порівнянні з джгутом Есмарха саме у разі самодопомоги, тому що є більш зручними у використанні та при цьому менш небезпечними. Їх легше, швидше та надійніше накладати за джгут Есмарха, вони можуть послаблятися та знову затягуватися, можуть накладатися як на одяг, так і на голе тіло, при однаковій тривалості накладення викликають менші побічні ушкодження м’яких тканин у зоні розташування, не рвуться при затягуванні, не псуються при зберіганні.

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу Накладення турнікета однією рукою Просунути постраждану кінцівку через петлю, яку утворює стрічка джгута. Розташувати її вище місця поранення на 5-10 см. При цьому платформу з важелем розташувати зверху кінцівки, а вільний кінець стрічки спрямувати до себе. Туго затягнути стрічку і зафіксувати її за допомогою липучки на зворотному боці.

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу Обмотати стрічку джгута навколо кінцівки до місця розташування затиску для блокування важеля. Тиск має бути таким, щоб між стрічкою та кінцівкою можна було просунути не більше трьох пальців. Повернути важіль для того, щоб затягнути стрічку джгута. Затягувати доти, поки яскрава артеріальна кровотеча не припиниться і не пропаде дистальний пульс. Більш темна венозна кровотеча може тривати деякий час.

Номер слайду 8

Перегляд відео Накладання закрутки на руку https://www.youtube.com/watch?v=8W-a9fNqAh4&t=34s&ab_channel=%D0%A3%D0%A6%22%D0%90%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%8F%D0%91%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%22

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Вставити важіль у затиск, що блокує його і не дозволяє джгуту послабитися. Обмотати кінець стрічки поверх важеля, протягнути її в затиск і обернути навколо кінцівки. Зафіксувати важіль і стрічку джгута за допомогою фіксувальної стрічки. Записати маркером час накладення джгута.

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу Накладення турнікета двома руками Початок накладання джгута аналогічний. При використанні обох рук можна і доцільно використовувати карабінну пряжку, для цього червоний кінчик стрічки джгута просунути через внутрішній проріз карабінної пряжки і туго затягнути стрічку джгута. Просунути червоний кінчик стрічки джгута через зовнішній проріз карабінної пряжки. Карабінна пряжка зафіксує джгут на місці.

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу Туго затягнуту стрічку міцно зафіксувати за допомогою липучки на зворотному боці. Повернути важіль двома руками, затягуючи стрічку джгута до зупинки артеріальної кровотечі і зникнення пульсу. Якщо артеріальна кровотеча відновилася або прощупується дистальний пульс, накласти другий джгут близько до першого, не знімаючи першого. Далі аналогічно. Після накладання джгута бажано накласти на рану пов’язку.

Номер слайду 12

Перегляд відео Накладання джгута https://www.youtube.com/watch?v=y9GPyGHUJEs&ab_channel=%D0%92%D0%9F%D0%A3No19%D0%BC.%D0%94%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%87%D0%B0

Номер слайду 13

Закріплення вивченого матеріалу Оцініть співвідношення ризику і користі джгута. Чому турнікет має бути складений відповідним чином при зберіганні в аптечці?

Номер слайду 14

Закріплення вивчення матеріалу Робота з підручником стор. 104. Опрацювання теоретичного матеріалу.

Номер слайду 15

Закріплення вивчення матеріалу Практикум (робота в групах) Відпрацювання навичок зупинки кровотеч. Контроль виконання.

Номер слайду 16

Закріплення вивченого матеріалу Просте упорядкування – накладання турнікету

Номер слайду 17

Підсумок уроку 1. Яка послідовність самостійного накладання джгута з еластичної гуми типу Есмарха? 2. Як виконати зупинку кровотечі з використанням закрутки? 3. Які правила слід пам’ятати, накладаючи турнікет? 4. Складіть стислу інструкцію, унаслідок яких поранень і як правильно накласти турнікет на верхню та нижню кінцівки?

Номер слайду 18

Домашнє завдання 1. Вивчити 17. 2. Відповісти на запитання параграфа.

Номер слайду 19

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси https://nebolet.com.ua/bolezni/perelom-kostej-predplechja.html http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm http://medterms.com.ua/blog/travmatologija/2013-11-16-195 http://perelom-kosti.ru/perelomy/zakrytyj-perelom.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=8W-a9fNqAh4&t=34s&ab_channel=%D0%A3%D0%A6%22%D0%90%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D1%8F%D0%91%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%22 https://www.youtube.com/watch?v=y9GPyGHUJEs&ab_channel=%D0%92%D0%9F%D0%A3No19%D0%BC.%D0%94%D1%80%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%87%D0%B0

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Земелько Катерина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
4356
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку