Презентація до уроку №4 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Поняття про опіки».

Про матеріал
Повторити із добувачами освіти класифікацію та ступені опіків, ознайомити з правилами надання першої медичної допомоги при термічних опіках в залежності від ступеня ураження; розвивати почуття необхідності отримання знань для захисту особистого життя та життя рідних та близьких; розвивати навички колективної роботи, комунікабельність, творчість; виховувати в учнів розуміння своєї відповідальності за здоров’я та життя потерпілого.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Поняття про опіки. Характеристика термічних опіків. Домедична допомога при термічних опіках Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: повторити із добувачами освіти класифікацію та ступені опіків, ознайомити з правилами надання першої медичної допомоги при термічних опіках в залежності від ступеня ураження; розвиваюча: розвивати почуття необхідності отримання знань для захисту особистого життя та життя рідних та близьких; розвивати навички колективної роботи, комунікабельність, творчість. виховна: виховувати в учнів розуміння своєї відповідальності за здоров’я та життя потерпілого.

Номер слайду 3

Мотивація навчальної діяльності Чи існують люди, що жодного разу не отримували опіків? Поділіться власним досвідом лікування опіку.

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Не раз людям доводиться бувати в екстремальних ситуаціях, коли потрібно максимально зібратися і прийняти вірне рішення, коли ви, ваші рідні або просто стороння людина потребують допомоги. Найголовніше бути готовим правильно і грамотно визначити причину та ступінь ураження, щоб надати людині першу необхідну допомогу.

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльності Однією з небезпечних ситуацій, в якій може потрапити людина – це опіки. Саме видам, ступеням та наданню першої допомоги при опіках ми присвячуємо наш сьогоднішній урок.

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу Опік – це ушкодження шкіри чи слизової оболонки, часто з підлеглими тканинами, внаслідок дії на них високої температури (термічний опік), чи хімічно активних речовин (хімічний опік), чи таких фізико-хімічних чинників, як електричний струм та радіація (електричні та променеві опіки).

Номер слайду 7

Вивчення нового матеріалу У разі великої площі опіку виникають загальні розлади – опікова хвороба та опіковий шок. Вони виникають, якщо площа глибокого пошкодження перевищує 15% поверхні тіла дорослих та 10% - у дітей. Постраждалий скаржиться на біль шкіряні покрови білі, пульс частий.

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу Класифікація опіків: термічні — опіки, що виникають внаслідок дії джерел тепла (полум’я, розпечених металів, променевої енергії тощо); хімічні — опіки, що спричинюються дією будь-якої хімічної речовини;

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Класифікація опіків: радіаційні — виникають при тривалій дії й потраплянні радіоактивних речовин на шкіру і слизові оболонки. променеві — ураження, що виникають внаслідок місцевої дії на шкіру іонізуючого випромінювання; електричні (електроопіки) — опіки, які виникають при проходженні крізь тканини електричного струму;

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу Ступені опіків: ступінь I (легкий) — почервоніння (гіперемія) і набряк шкіри;

Номер слайду 11

Вивчення нового матеріалу Ступені опіків: ступінь II (середній) — утворення дрібних пухирів з прозорим вмістом (руйнуються дрібні лімфатичні судини - лімфокапіляри);

Номер слайду 12

Вивчення нового матеріалу Ступені опіків: ступінь IIIa (середньо-важкий) — утворення великих пухирів з мутним вмістом (ушкодження шкіри і підшкірної клітковини);

Номер слайду 13

Вивчення нового матеріалу Ступені опіків: ступінь IIIb (важкий) — частина великих пухирів тріскає, утворюючи мокрі виразки або малюнок «потрісканої землі» (глибокий опік);

Номер слайду 14

Вивчення нового матеріалу Ступені опіків: ступінь IV (дуже важкий) — обвуглення, згоряння тіла аж до кісток і ушкодження кістки (некроз), опікова райдуга, шоковий стан пацієнта.

Номер слайду 15

Вивчення нового матеріалу Термічні (теплові) опіки стаються в разі, коли деякі або всі клітини шкіри чи інших тканин руйнуються під впливом: гарячих рідин або парою; гарячих твердих предметів; полум’я, електрики.

Номер слайду 16

Вивчення нового матеріалу Перша допомога при термічних опіках І та ІІ ступенів Усунути причину опіку. Ушкоджену поверхню підкласти під струмінь холодної води та потримати 5-10 хвилин. Накрити чистою сухою тканиною. Зверху тканини прикласти холод (мокра тканина).

Номер слайду 17

Вивчення нового матеріалу Недопустимо змащувати ушкоджені ділянки кремами і жирами, присипати борошном або крохмалем; пробивати пухирі та видаляти тканину, що прилипла до шкіри.

Номер слайду 18

Вивчення нового матеріалу Перша допомога при термічних опіках ІІІ та ІУ ступенів Накласти на ушкоджену поверхню чисту серветку, плівку або тканину. Зверху плівки прикласти вологу тканину. Дати потерпілому таблетку анальгіну (якщо потерпілий при тямі). При довгому очікуванні швидкої медичної допомоги забезпечити постраждалого великою кількістю теплого пиття.

Номер слайду 19

Вивчення нового матеріалу НЕДОПУСТИМО: Здирати з поверхні шкіри одяг. Роздирати пухирі. Бинтувати обпечену поверхню. Змивати бруд та сажу з поверхні шкіри. Обробляти пошкоджену поверхню присипками та рідинами, що вміщують спирт.

Номер слайду 20

Перегляд відео Як правильно лікувати опіки https://www.youtube.com/watch?v=4TsQpfnR-h8&t=101s&ab_channel=%D0%A1%D0%BD%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%B71%2B1

Номер слайду 21

Практичний етап Робота в парах Накладання стерильної пов’язки на уявний термічний опік.

Номер слайду 22

Закріплення вивчення матеріалу Чому деякі народні методи лікування опіків є шкідливими? Які з них досі є уживаними?

Номер слайду 23

Закріплення знань Виконайте завдання

Номер слайду 24

Підсумки уроку Чи можна в разі підозри на перелом залишати каблучки на руках, опускати руку, накладати теплу грілку? Чому перелом шийки стегна — хвороба переважно літніх жінок? У дітей переломи часто описують «за типом зламаної зеленої гілки». Як це можна пояснити?

Номер слайду 25

Домашнє завдання Вивчити § 4 підручника. Тренуватися в наданні домедичної допомоги при опіках.

Номер слайду 26

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси http://shkola.in.ua/533-zakhyst-vitchyzny-11-klas-hudyma.html http://shkola.in.ua/1114-zakhyst-vitchyzny-11-klas-hudyma-2019.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=4TsQpfnR-h8&t=102s&ab_channel=%D0%A1%D0%BD%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%B71%2B1

ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
1541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку