Презентація до уроку №49 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Надання допомоги при опіках, обмороженнях, проникаючому пораненні ока. Застосування жорсткого щитка при травмі ока».

Про матеріал
Повторити із здобувачами освіти відомості про опіки, обмороження та їхній вплив на різні системи організму; сформувати знання про особливості допомоги у разі опіків та обморожень, проникаючого поранення ока у татичних умовах; виховувати взаємодопомогу, відповідальність, співчуття; розвивати здоров’язбережувальну компетентність, спостережливість, уважність, логічне мислення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Надання домедичної допомоги при опіках, обмороженнях, проникаючому пораненні ока. Застосування жорсткого щитка при травмі ока Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: повторити із здобувачами освіти відомості про опіки, обмороження та їхній вплив на різні системи організму; сформувати знання про особливості допомоги у разі опіків та обморожень, проникаючого поранення ока у тактичних умовах; виховна: виховувати взаємодопомогу, відповідальність, співчуття; розвивальна: розвивати здоров’язбережувальну компетентність, спостережливість, уважність, логічне мислення.

Номер слайду 3

«Асоціативний кущ» Які асоціації викликає поняття «опік»? Пухлина Пов’язка Ступені опіків Допомога Травма Шок Запалення Біль Набряк Пересадка шкіри Невідкладні заходи Опіки

Номер слайду 4

Мотивація навчальної діяльності Місце бою завжди асоціюється з вогнем. Вогнепальна зброя, спалахи вибухів, надання високої кінетичної енергії кулям та снарядам призводять до нагрівання гармат, автоматів, інших видів зброї. Не дивно, що отримати термічні опіки на полі бою так само ймовірно, як у гарячому цеху чи на кухні. Військові дії ведуть незалежно від сезону чи часу доби, тому гарячому бою може передувати тактичне очікування у цілковитій тиші та нерухомості. А що очікує в такій ситуації на бійців у морозну погоду, можна не пояснювати. Без хімічних агресивних речовин також не обходиться. Тож сьогодні повторимо особливості допомоги за таких уражень у тактичних умовах.

Номер слайду 5

Актуалізація опорних знань Що таке опік? Які причини його виникнення? За якими характеристиками визначають тяжкість опіків? Зазначте, якому ступеню опіку за глибиною ураження відповідають такі пошкодження: утворення пухирів, пухирі з кров’яною рідиною та некроз всієї товщі шкіри, обвуглювання шкіри та підшкірних тканин. У чому сутність опікової хвороби? За яких опіків вона може розвинутися? Пригадайте основні заходи домедичної допомоги при термічних опіках. У чому принципова відмінність допомоги при термічному та хімічному опіках?

Номер слайду 6

Актуалізація опорних знань Назвіть основний чинник обмороження та умови, які сприяють цьому. Чому у крайніх стадіях опіку та обмороження розвивається шок? Пригадайте основні заходи домедичної допомоги при обмороженнях. Які помилкові «традиційні» заходи допомоги у разі опіку та обмороження вам відомі? Яка особливість допомоги у разі пошкодження очей та наявності в них стороннього предмета?

Номер слайду 7

Повторення, удосконалення знань та умінь Допомогу у разі опіків та обморожень стандартно надають за принципом С-А-В-С. Критична кровотеча може виникнути в результаті руйнування судин. При виявленні ушкоджень кінцівок 4-го ступеню необхідно терміново накласти турнікет. Від болю та розвитку шоку травмований може втратити свідомість, тому слід забезпечити прохідність дихальних шляхів.

Номер слайду 8

Перегляд відео Як правильно лікувати опіки https://www.youtube.com/watch?v=4TsQpfnR-h8&ab_channel=%D0%A1%D0%BD%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%B71%2B1

Номер слайду 9

Повторення, удосконалення знань та умінь У разі ушкоджень обличчя та дихальних шляхів (поширена травма під час пожежі) слід негайно викликати медика для проведення крікотиреотомії. Оцінити площу опіків 3-4-го ступенів з точністю до 10 %. Якщо є ознаки шоку, його лікування є пріоритетним перед лікуванням опіків чи обморожень. Опіки 1-3-го ступенів слід охолодити водою, але не льодом. Послабити чи зняти усе, що може призвести до перетискання тканин, які зазнають набряку (обручки, ремені, одяг), накласти суху стерильну нетиснучу пов’язку. Не видаляти частки одягу чи спорядження, що приплавилися чи примерзли до шкіри.

Номер слайду 10

Повторення, удосконалення знань та умінь За можливості скористатися гідрогелевою пов’язкою з тактичної аптечки, що забезпечує знеболювальну, антисептичну, зволожувальну і охолоджувальну дію. Іммобілізувати пошкоджену частину тіла, пошкоджені кінцівки за можливості підняти. Забезпечити збереження тепла тіла пораненого, давати пити. У разі обмороження зігрівати рівномірно сухим теплом (не можна зігрівати біля дуже жаркого джерела), кінцівки не повинні бути зігрітими швидше за тулуб, не можна давати алкоголь. Слід постійно стежити за частотою та характером дихання.

Номер слайду 11

Перегляд відео Обмороження – перша допомога https://www.youtube.com/watch?v=n34dRQmkdAU&t=3s&ab_channel=%D0%A3%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%94%D0%A1%D0%9D%D0%A1%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%D1%83%D0%A1%D1%83%D0%BC%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%B9%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%96

Номер слайду 12

Закріплення вивченого матеріалу Гра «Поділи на групи»

Номер слайду 13

Формування нових знань, умінь та навичок Застосування жорсткого щитка при травмі ока Якщо є проникаюча рана ока чи підозра на неї, слід провести швидкий польовий тест на гостроту зору, накрити око захисним жорстким щитком для очей (не використовувати звичайну пов’язку, яка тисне на око).

Номер слайду 14

Повторення, удосконалення знань та умінь Іммобілізація сучасними засобами Зручною для використання є універсальна шина SАМ sрlіnt, якою може бути доукомплектована індивідуальна аптечка або аптечка парамедика. Шини можуть бути різних розмірів, їх можна розрізати, складати будь-яким чином. Змодельовану на здоровій ділянці шину фіксують бинтом, пластиром, затискачем, шматками одягу тощо.

Номер слайду 15

Повторення, удосконалення знань та умінь Очний щиток — це опуклий перфорований захисний екран із прорізами для вентиляції. Виготовлений з ударостійкого полікарбонату, що не деформується. Прозорий колір дозволяє перевіряти стан пораненого без знімання щитка. Однаково підходить для лівого та правого ока. На відміну від пов’язки, щиток не тисне на поранене око, захищає його від неконтрольованих рухів пораненого.

Номер слайду 16

Закріплення вивченого матеріалу Робота з підручником стор. 147-149.

Номер слайду 17

Закріплення вивчення матеріалу Практикум Тренування у накладанні шин з підручних засобів.

Номер слайду 18

Підсумки уроку Які предмети можна використати як імпровізовані шини? Скільки суглобів потрібно зафіксувати? Звідки починають примотувати шини до кінцівки? Як моделюють шину?

Номер слайду 19

Домашнє завдання Опрацювати 25. Скласти кросворд до слова «імобілізація».

Номер слайду 20

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси http://www.pervayapomosh.com/article/zachem_prikladyvat_holod/ http://ua.textreferat.com/referat-16234-1.html https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk00j2HpeZQj04-Q3BNHjBCNWqBh6Mg%3A1611129241830&source=hp&ei=meEHYIqoMMm0tQaQoreIDQ&q=%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BA%D0%B8+% http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm http://perelom-kosti.ru/perelomy/zakrytyj-perelom.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=4TsQpfnR-h8&ab_channel=%D0%A1%D0%BD%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%B71%2B1 https://www.youtube.com/watch?v=n34dRQmkdAU&t=3s&ab_channel=%D0%A3%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%94%D0%A1%D0%9D%D0%A1%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8%D1%83%D0%A1%D1%83%D0%BC%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%B9%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%96

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Переверзева Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
2723
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку