Презентація до уроку №50 з ОМЗ для 11 класу на тему: «Загальновійськовий набір пігулок. Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми».

Про матеріал
Сформувати у здобувачів освіти знання про фармацевтичні засоби домедичної допомоги пораненим, про важливість заходів попередження гіпотермії, про основні ознаки, за якими можна підозрювати ЧМТ, та основні небезпеки таких травм; виховувати взаємодопомогу, відповідальність, співчуття; розвивати життєзбережувальну компетентність, логічне мислення, спостережливість, уважність.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Загальновійськовий набір пігулок. Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми Матеріали підготувала Скляренко Ольга Анатоліївна – учитель зарубіжної літератури та основ медичних знань ОЗО «Балаклеївський ліцей імені Євгенії Гуглі» Балаклеївської сільської ради Черкаської області

Номер слайду 2

Мета уроку Навчальна: сформувати у здобувачів освіти знання про фармацевтичні засоби домедичної допомоги пораненим, про важливість заходів попередження гіпотермії, про основні ознаки, за якими можна підозрювати ЧМТ, та основні небезпеки таких травм; виховна: виховувати взаємодопомогу, відповідальність, співчуття; розвивальна: розвивати життєзбережувальну компетентність, логічне мислення, спостережливість, уважність.

Номер слайду 3

Перевірка домашнього завдання Назвіть ознаки опіків та обморожень 3-го та 4-го ступенів. Складіть алгоритм допомоги пораненому з опіками, з обмороженнями. Яка особливість накладання пов’язки у разі проникаючого поранення ока?

Номер слайду 4

Актуалізація опорних знань Назвіть основні чинники попередження шоку. Із курсу біології пригадайте особливості та значення терморегуляції тіла людини. За якими ознаками можна визначити порушення цього процесу? Які причини можуть викликати такі порушення?

Номер слайду 5

Мотивація навчальної діяльності Отже, пораненому надано невідкладну допомогу в зупинці кровотеч, більш-менш забезпечено дихання, накладені пов’язки на загрозливі для життя рани, залишається діждатися евакуації для надання кваліфікованої допомоги. Ось саме на цьому етапі розслаблення рятувальника, який виснажений фізично бойовою ситуацією, емоційно — її страшними наслідками, може звести на­нівець усі дії домедичної допомоги, якщо вона не буде продовжена. Про це поговоримо на нашому уроці.

Номер слайду 6

Вивчення нового матеріалу 1. Загальновійськовий набір пігулок В укладці ІFАК є упаковка таблеток у зіп пакеті. Це індивідуальна разова доза медичних препаратів. У складі: протизапальний, знеболювальний, антибіотик, в максимальних разових дозах (парацетамол — 1000 мг; мелоксикам — 15 мг; гатіфлоксацин — 400 мг). Набір медикаментів та дозування можуть змінюватися залежно від призначення військової групи та особливостей протипоказань бійця. Таблетки слід прийняти одночасно після поранення, бажано запити водою. Парацетамол та мелоксикам обрані через їх мінімальні, порівняно з іншими ненаркотичними анальгетиками, здатності впливати на функцію тромбоцитів. Окремі аптечки доповнюють таблетками для знезараження води, які суттєво відрізняються пакуванням та виглядом.

Номер слайду 7

Перегляд відео Загальновійськовий набір укладки ІFАК https://www.youtube.com/watch?v=k5E77cIKLs8&ab_channel=smithjoen

Номер слайду 8

Вивчення нового матеріалу 2. Попередження гіпотермії Гіпотермія — це стан переохолодження організму, який може виникнути як через погодні умови, так і внаслідок втрат тепла організмом після травмування. У будь-якому разі він є небезпечним і з огляду на тактичне завдання (менша ефективність бійця), і з огляду на збереження життя (розвиток шоку). Переохолодження у поранених призводить до порушення функції згортання крові, розвитку ацидозу.

Номер слайду 9

Вивчення нового матеріалу Рятувальна ковдра виготовлена з поліефірної плівки з напиленням металу, відбиває до 80 % випромінюваного людиною тепла. Наразі є кілька спеціально розроблених комплектів із попередження гіпотермії. Може бути використана не тільки у разі поранення, а й задля запобігання перегріву або переохолодження в інших ситуаціях. Якщо спеціальні укладки не доступні, повинні бути використані будь-які засоби.

Номер слайду 10

Вивчення нового матеріалу Ознаки та симптоми гіпотермії: легка (тремтіння, обмеженість рухової активності, звуження периферійних судин), середня (напівпритомний стан, сильне тремтіння, втрата координації, емоційна відчуженість), тяжка (тремтіння з гіпертонусом м’язів, задубіння м’язів, блідість шкірних покривів, розширені зіниці, зниження частоти пульсу), смертельна (нестійке, рідкісне дихання; непритомий стан; аритмія).

Номер слайду 11

Перегляд відео Перша допомога при гіпотермії https://www.youtube.com/watch?v=k4hkW6lrpZE&ab_channel=Paramedic.ua

Номер слайду 12

Повторення, удосконалення знань Виявлення ознак черепно-мозкової травми ЧМТ — це механічні пошкодження м’яких тканин голови, безпосередньо черепної коробки і лицьових кісток, а також мозкових тканин. Можуть бути відкриті (рана, при якій оголена кістка або апоневроз), закриті і проникаючі (порушена герметичність черепа і пошкоджена тверда мозкова оболонка). Форми: контузія (тремтіння кінцівок, голови, судоми, заїкання, похитування, зниження слуху, порушення мови, відсутність реакції зіниць на світло, непритомність, порушення дихання, з носа, вух і рота виділяється кров);

Номер слайду 13

Повторення, удосконалення знань Форми черепно-мозкової травми: струс головного мозку (непритомність до кількох хвилин, ретроградна амнезія, блювання, головний біль, загальна слабкість, запаморочення, шум і дзвін у вухах, сонливість; пульс зазвичай уповільнений, артеріальний тиск знижений, вегетативні розлади); забій головного мозку (порушення свідомості або кома, паралічі кінцівок, розлад мовлення, зору, частота дихальних рухів на хвилину більша 40 або менша 8, патологічний тип дихання, пульс менший 40 або більший 120 на хвилину, артеріальний тиск нижчий за 70 мм рт. ст. або вищий за 220/120 мм рт. ст., іноді рухове збудження, плаваючі рухи очних яблук);

Номер слайду 14

Повторення, удосконалення знань Форми черепно-мозкової травми: деформація черепа (порушення свідомості, посилення головного болю, блювання, психомоторне збудження, параліч половини тіла, одностороннє поширення зіниці, епілептичні припадки, брадикардія, підвищення АТ, обмеження погляду вгору, коливання очних яблук тощо). Забій головного мозку зі стисканням — найважча форма ураження головного мозку; проникаючі поранення (залежно від ділянки прояви різні і різної сили, в окремих випадках поранені взагалі не скаржаться на симптоми, офтальмологічні, мовні та ін. порушення, пригнічення свідомості, непритомність, блювання, витік речовини з вух).

Номер слайду 15

Перегляд відео Черепно-мозкова травма https://www.youtube.com/watch?v=X0y3eUYhqvg&ab_channel=%D0%9E%D0%BA%D1%81%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C

Номер слайду 16

Закріплення вивченого матеріалу Робота з підручником стор. 147-149.

Номер слайду 17

Закріплення вивчення матеріалу Поясніть, чому індивідуальна разова доза таблеток містить протизапальне, знеболювальне та антибіотик? Назвіть найбільш явні ознаки ЧМТ.

Номер слайду 18

Закріплення знань Запитання з відео

Номер слайду 19

Підсумки уроку Що називають черепно-мозковою травмою? Які ви знаєте форми черепно-мозкової травми? Назвіть ознаки гіпотермії. Що входить до складу загальновійськового набору пігулок?

Номер слайду 20

Домашнє завдання Опрацювати 25. Скласти кросворд до слова «імобілізація».

Номер слайду 21

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси http://www.pervayapomosh.com/article/zachem_prikladyvat_holod/ http://ua.textreferat.com/referat-16234-1.html https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk00j2HpeZQj04-Q3BNHjBCNWqBh6Mg%3A1611129241830&source=hp&ei=meEHYIqoMMm0tQaQoreIDQ&q=%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BA%D0%B8+% http://posibnyky.vntu.edu.ua/bjd/71.htm http://perelom-kosti.ru/perelomy/zakrytyj-perelom.html Відео: https://www.youtube.com/watch?v=k5E77cIKLs8&ab_channel=smithjoen https://www.youtube.com/watch?v=X0y3eUYhqvg&ab_channel=%D0%9E%D0%BA%D1%81%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Поляк Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Безсонова Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Domanetska Valentina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Штанько Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Переверзева Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
ppt
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
10 серпня 2022
Переглядів
10246
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку