Презентація до уроку " Безсполучникове складне речення. Узагальнення та систематизація"

Про матеріал

Презентація до уроку " Безсполучникове складне речення. Узагальнення та систематизація ( на матеріалі життя і творчості Лесі Українки )" для учнів 9 класу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Безсполучникове складне речення. Узагальнення та систематизація Стояла я і слухала весну, Весна мені багато говорила… Леся Українка

Номер слайду 2

Прочитайте текст; випишіть безсполучникове речення; виконайте його синтаксичний розбір, відтворіть його схематично; прокоментуйте смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення, вид інтонації та розділові знаки. Кожним словом, кожним променем думки, кожним болем своїм живе в душі нашого народу людина, що ім’я їй – Леся Українка. Світ не знав такої поетеси, такої феноменальної жінки; безсмертна іскра Прометея запала глибоко в її серце і загорілася ясним вогнем. Нагірною проповіддю було Лесине слово: воно будило з летаргійного сну націю і вселяло віру й надію в її духовні сили. Лірика Лесі Українки – це багатюща скарбниця поетичних роздумів, емоційних відгуків та переживань. Дослідження синтаксичних конструкцій

Номер слайду 3

Якщо частини безсполучникового складного речення виражають одночасність чи послідовність подій, то ставимо …. Якщо  частини    безсполучникового речення  менш  пов'язані  за змістом, дуже поширені, то між ними ставиться .... Якщо у другій частині вказано на причину того, про що говориться у першій, то між ними ставиться .... Якщо друга частина розкриває зміст першої, то між ними ставиться .... Якщо друга частина доповнює зміст першої, то між ними ставиться  Якщо зміст обох частин протиставляється, то між ними ставиться . Якщо частини виражають швидку зміну подій, то між ними ставиться …. Якщо друга частина вказує на наслідок того, про що говориться у першій, то між ними ставиться .... Якщо в першій частині вказується на час чи умову того, про що говориться в другій, то між ними ставиться .... Якщо друга частина виражає висновок з того, про що говориться у першій, то між ними ставиться ....                Якщо друга частина містить порівняння з тим, про що йдеться в першій, то між ними ставиться …. Клоуз - тест

Номер слайду 4

І група1. Поблискують черешеньки. В листі зелененькім ___Черешеньки ваблять очіДіточкам маленьким.2. В час гарячий полудневий. Виглядаю у віконце ___Ясне небо, ясне море,Ясні хмарки, ясне сонце.3. Тиша в морі… ледве-ледве. Колихає море хвилі ___Не колишуться од вітру. На човнах вітрила білі.4. Не дивися на місяць весною ___Ясний місяць наглядач цікавий,Ясний місяць підслухач лукавий. ІІ група1. Плине білий човник,Хвилечка колише, хвилечка гойдає ___Плине білий човник, Вітер ледве дише, ледве повіває.2. З вітром весняним сосна розмовляла ___Я там ходила і все вислухала.3. Бачу здалека ___ хвиля іскристаграє вільно по синьому морі.4. Не дивись на березу плакучу ___На березі журливеє віття. Нагадає тобі лихоліття. Тестове завдання на встановлення відповідностіА – кома; Б – крапка з комою; В – двокрапка; Г - тире

Номер слайду 5

І група 1 – А2 – В3 – Б4 - ГІІ група1 – Б2 – А3 – В4 - ГТестове завдання на встановлення відповідності ( відповіді )

Номер слайду 6

Лінгвостилістичний аналіз віршованого тексту. Леся Українка “Давня весна”Була весна весела, щедра, мила,Промінням грала, сипала квітки,Вона летіла хутко, мов стокрила,За нею вслід співучії пташки!Все ожило, усе загомоніло –Зелений шум, веселая луна!Співало все, сміялось і бриніло,А я лежала хвора й самотна. Я думала: «Весна для всіх настала,Дарунки всім несе вона, ясна,Для мене тільки дару не придбала,Мене забула радісна весна». Ні, не забула! У вікно до мене. Заглянули від яблуні гілки,Замиготіло листячко зелене,Посипались білесенькі квітки. Прилинув вітер, і в тісній хатиніВін про весняну волю заспівав,А з ним прилинули пісні пташині,І любий гай свій відгук з ним прислав. Моя душа ніколи не забуде. Того дарунку, що весна дала;Весни такої не було й не буде,Як та була, що за вікном цвіла.

Номер слайду 7

Творча роботаІ рівень. Написати міні-твір з теми «Знов весна, і знов надії…» за поданим початком, використовуючи безсполучникові складні речення. Весна – життєдайна сила, непереможна, всевладна. Вона пробуджує найкращі почуття, перемагає смутні й темні настрої у серці людини. ІІ рівень. Скласти чотири безсполучникових складних речення про весну.

Номер слайду 8

Підсумковий тестовий контроль

Номер слайду 9

Домашнє завдання1. Повторити теоретичний матеріал підручника §§ 22-26.2. Скласти лінгвістичне ґроно «Безсполучникове складне речення».3. Зробити повний синтаксичний розбір речення – епіграфа нашого уроку.

pptx
Додано
29 грудня 2022
Переглядів
1415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку