Поняття про байку. Леонід Глібов «Чиж та Голуб». Дослідження медіа. Ознайомлення з алгоритмом «Як аналізувати байку»Презентацію підготувалавчитель початкових класів. КЗ «Таврійський НВК – ДНЗ»Пузевич Н. В.
Номер слайду 2
Любі діти, добрий день! Зичу праці і старання! А ще, друзі, всім бажаю Справдити всі сподівання!
Номер слайду 3
Вправа «Вітаємо світ»Визирніть у віконечко. Яка надворі погода? Чи світить сонечко? Чи гойдає вітер гілля дерев? А чи видно людей?Подумки привітайтеся з усім, що ви бачите – із небом, деревами, будинками, людьми. Усміхніться, і погода буде чудовою – навіть якщо за вікном дощ!
Номер слайду 4
Вправа «Очікування»Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?Від кого залежить те, чи справдяться ваші очікування? Чи залежить це від нас? Як ви маєте діяти, щоб урок минув якнайкраще?
Номер слайду 5
Дихальні вправи
Номер слайду 6
Робота з чистомовкою. Ді-ді-ді – допоможем їм в бідіДи-ди-ди – в осінні й зимні холоди. Ги-ги-ги – ой, як біло навкруги!Узі-узі-узі – птахи – наші гарні друзі.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Вправа «Відкритий мікрофон»Прочитайте назву нового розділу. Чи знайомі ви з такими творами?Перегляньте за змістом, скільки творів у розділі.
Номер слайду 9
Словникова робота. Байка – повчальне оповідання (або вірш). Дійовими особами байки найчастіше є тварини, рослини, неживі предмети. Автор наділяє персонажів байки людськими рисами характеру. У байках є мораль (повчальний висновок). Байкар – людина, котра пише байки.
Номер слайду 10
Знайомтесь - український письменник, поет, байкар, видавець, громадський діяч. Леонід Глібов (1828-1893) Леонід Глібов – народився на Полтавщині. У дитинстві Льолик, як усі його звали, був веселим і жвавим хлопчиком. Йому подобалося все красиве, але найбільше він полюбляв доглядати за квітами. Його й прозвали «королем квітів». Перший свій вірш написав у тринадцять років. Л. Глібов певний час працював учителем історії та географії. Його байки, вірші й акровірші дуже подобаються дітям.
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Зіскануйте QR-код, послухайте байку.https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=oz6 ZQSz2or. U
Номер слайду 14
«Щоденні 5». Читаю для себе. Вправа «Бджілки». Напівголосне читання байки, кожен – у своєму темпі. ЧИЖ ТА ГОЛУБВесною Чижик молоденький,Такий співучий, проворненький,В садочку все собі скакав,Та якось у сільце й попав;Сердега в клітці рветься, б'ється... А Голуб бачить та сміється:«А що? Попавсь — от тобі й на!Вже, певно, голова дурна... Не бійсь, мене б не піддурили,Хоч як би не хитрили!Бо я не Чижик! Ні... оце!»Аж гульк — і сам піймавсь в сільце.. Ото на себе не надійся, Чужому лихові не смійся!
Аналіз байки за алгоритмом. Виразно прочитай байку. Яка мораль цієї байки?Кого наділив автор людськими якостями?З якою метою він це зробив?Чого навчає ця байка?Яке ще запитання за темою твору ви хочете мені поставити?
Я схвалюю/я засуджую вчинок голуба. Я вважаю, що…, тому що… . Наприклад, … . Отже, … (висновок). А як вважаєш ти?Висловлюйте свої міркування за зразком.
Номер слайду 23
Гра «Розсипанки»(скласти прислів’я)Тяжко тому жити,Згода дім будує,Не смійся з другого,щоб тобі не було туго.хто не хоче робити.а незгода руйнує.
Номер слайду 24
Дайте відповіді на запитання. Байка — це віршований чи прозовий твір?Хто або що може бути персонажем байки?Як називають повчальний висновок байки?Як називають авторів байок?
Номер слайду 25
Карта твору
Номер слайду 26
Взаємооцінювання. Я хочу сказати дякую … за …
Номер слайду 27
Пояснення домашнього завдання1. Вивчити напам’ять байку Леоніда Глібова «Чиж та Голуб».2. Сторітелінг «Позитивне закінчення байки».3. Сенкан про героя байки.
Номер слайду 28
Вправа «Віднови порядок …»https://learningapps.org/display?v=pifp1r8q223
Номер слайду 29
Номер слайду 30
1. З яким настроєм ви закінчуєте урок?2. Чим вас зацікавила тема нашого уроку?3. Про що ви замислилися під час уроку? 4. Які висновки зробили?