Вчитель хімії Колесник Н.І. Добування кисню в лабораторії. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор.1
Номер слайду 2
формувати знання учнів про способи добування кисню в лабораторії та промисловості, методами визначення та збирання кисню; сформувати поняття про реакцію розкладу та каталізатор на прикладі реакцій добування кисню. Мета уроку:
Номер слайду 3
1. Охарактеризуйте склад та будову молекули кисню. 2. Охарактеризуйте фізичні властивості кисню.3. Як кисень утворюється в природі?4. Кисень важчий чи легший за повітря? 3 Бесіда:
Номер слайду 4
Як кисень утворюється в природі? А чи можна одержати кисень у лабораторії? Аз яких речовин можна одержати кисень? Як переконатися, що одержаний газ — це кисень?
Номер слайду 5
1772 р. славетний шведський фармацевт Карл Вільгельм Шеєлеодержав кисень з розкладу селітри (KNO3, Na. NO3) і назвав його «вогненне повітря» 1774р. –англійський хімік Джозеф Прістліодержав кисень розкладом меркурій(ІІ) оксиду. 1775 рік – англієць Антуан Лоран ЛавуазьєДосліджував кисень і дав йому назву «oxygen»5
Номер слайду 6
Методи добування кисню можна поділити на промислові та лабораторні. Розкладання оксидів. У лабораторії кисень зручніше добувати з тих його сполук, які при нагріванні легко розкладаються з виділенням кисню. Найчастіше для цього використовують калій перманганат KMn. O4, калій хлорат KCl. O3 (бертолетову сіль), калій нітрат KNO3 (індійську селітру), гідроген пероксид Н2 О2.!
Номер слайду 7
Изображения — это еще один элемент, эффективно доносящий идею выступления. Добування кисню каталітичним розкладанням гідроген пероксиду з використанням сирого м'яса.
Номер слайду 8
8 Каталізатори — це речовини, які змінюють швидкість хімічної реакції, проте самі в ній не витрачаються. Здатність певних речовин прискорювати хімічні реакції відома вже понад 200 років, але перші класичні пояснення цього явища, а також наведене визначення каталізаторів було введено видатним хіміком В. Оствальдом
Номер слайду 9
9 Видатний німецький фізико-хімік, лауреат Нобелівської премії 1909 року. Народився в Ризі, де навчався та в 28 років почав працювати професором. У віці 35 років переїхав до Лейпцига, де очолив Фізико-хімічний інститут. Вільгельм Оствальд вивчав закони хімічної рівноваги, електричні властивості розчинів, відкрив закон розбавлення, що був названий його ім’ям, розробив основи теорії кислотно-оснóвного каталізу, багато займався історією хімії. Заснував першу в світі кафедру фізичної хімії і перший фізико-хімічний журнал. Свого часу активно підтримав теорію Арреніуса, чим сприяв її визнанню іншими хіміками. Вільгельм-Фрідріх Оствальд (1853–1932)
Номер слайду 10
10розкладанням калій перманганата
Номер слайду 11
11 Добування кисню в промисловості. Зберігання кисню
Номер слайду 12
12
Номер слайду 13
13 В промисловості кисень добувають із води. Під дією електричного струму. Цей процес називають електролізом.
Номер слайду 14
У лабораторії кисень добувають розкладанням складних речовин: бертолетової солі, калій перманганату або гідроген пероксиду. Добутий кисень можна виявити, використовуючи тліючу скіпку, а збирають його методом витіснення води або повітря. Реакції добування кисню є реакціями розкладу, у яких з однієї речовини утворюється декілька. Часто вони відбуваються за участю каталізаторів — речовин, що прискорюють хімічні реакції, але самі при цьому не витрачаються. У промисловості кисень добувають або розділенням (ректифікацією) повітря, або реакцією розкладу води електролізом14 Висновки