Кобрин О. С. Тема уроку : “ Тепловий стан тіл . Температура тіла ”Тепло і холод - це дві руки природи , якими вона робить майже все . Френсіс Бекон
Номер слайду 3
Кобрин О. С. Тип уроку : урок вивчення нового навчального матеріалу. Прилади і матеріали :демонстрування моделі теплового руху , пробірки з водою різної температури , термометри , моделі температурних шкал , термоскоп.
Номер слайду 4
Кобрин О. С. Мета уроку : Навчальна : формувати в учнів знання про тепловий стан тіл, теплову рівновагу , температуру тіла ; пояснити будову і принцип дії термометра Розвиваюча : розвиток пізнавальної цікавості і здібностей школярів при виявленні суті фізичних процесів Виховна : виховувати увагу , зацікавленість , терпеливість ; орієнтувати учнів на використання теоретичного знання в житті і практичній діяльності.
Номер слайду 5
Кобрин О. С. Перевірка засвоєних знань учнів Що таке механічний рух ?Що таке енергія тіла ?Які види енергії ви знаєте ? Коли тіло має кінетичну енергію ?Що таке потенціальна енергія ?Куди зникла енергія при падінні кульки ? З чого складається речовина ? В яких агрегатних станах може перебувати речовина?
Номер слайду 6
Кобрин О. С. Отже : Зберігає формута об’єм Не зберігає форми ,зберігає об’єм Не зберігає форми і об’єму твердийрідкийгазоподібний. Агрегатні стани речовини
Номер слайду 7
Кобрин О. С. План уроку1. Тепловий стан тіл 2. Тепловий рух 3. Теплова рівновага 4. Температура 5. Температурні шкали 6. Вимірювання температури
Номер слайду 8
Кобрин О. С. Тепловий стан тіл. Холодний Теплий Гарячий
Номер слайду 9
Кобрин О. С. Тепловий рух Безладний рух молекул і атомів , який визначає температуру тіла
Номер слайду 10
Кобрин О. С. Теплова рівновага. Більш нагріті тіла віддають тепло менш нагрітим і при цьому остигають. Тіла з різною температурою ,що перебувають у певному обмеженому просторі , з часом самочинно переходять у стан теплової рівноваги – їх температури вирівнюються і стають однаковими.
Номер слайду 11
Кобрин О. С. Температура. Фізична характеристика теплового стану речовини. Ступінь нагрітості тіла Визначається середньою кінетичною енергією руху частинок речовини .
Номер слайду 12
Кобрин О. С. ШКАЛА ФАРЕНГЕЙТА запропонована в 1724р.212 Кипіння води96 температура людини32 Вода + лід0 Лід + вода + нашатир + кухонна сіль
Номер слайду 13
Кобрин О. С. ШКАЛА РЕОМЮРА запропонована в 1740 р.0 Замерзання води 80 Кипіння води
Номер слайду 14
Кобрин О. С. ШКАЛА ЦЕЛЬСіЯ запропонована у 1742р. 0 С замерзання води100 С кипіння води. Шкала Ліннея100 Сзамерзанння води 0 С кипіння води. Шкала Цельсія
Номер слайду 15
Кобрин О. С. А що сьогодні?Температура за шкалою Кельвіна пов’язана з температурою за шкалою Цельсія(t °С) співвідношенням T=t °С +273 К
Номер слайду 16
Кобрин О. С.-273,16 °САБСОЛЮТНИЙ НУЛЬ температури, початок відліку температури по термодинамічній температурній шкалі – шкалі Кельвіна. Абсолютний нуль розміщений на 273,16 °С нижче температури замерзання води - 0 °С.
Номер слайду 17
Кобрин О. С. Чи досягнуто абсолютний нуль?Американські дослідники працювали з парами натрію , температура яких була тільки на мільйонні долі градуса вище абсолютного нуля. Досягнути абсолютний нуль згідно законів фізики- не можливо
Номер слайду 18
Кобрин О. С.-273,16 °СГраниця низьким температурам
Номер слайду 19
Кобрин О. С. Температура деяких рідких газів Кисень -183 °Сазот - 196 °С Якщо повністю опустити руку в таке середовище, то можна отримати травму .
Номер слайду 20
Кобрин О. С. Будова термометра Резервуар з рідиною. Капілярна трубка. Скляна трубка , запаяна зверху. Температурна шкала. Прозорий корпус
Номер слайду 21
Кобрин О. С. Вимірювання температури Термометри Рідинні Металічні Провідникові ІнфрачервоніЕлектронні
Номер слайду 22
Кобрин О. С.Історія створення першого термометра - термоскопа 1592 році Галілео Галілей сконструював пристрій для вимірювання температури – термоскоп.
Номер слайду 23
Кобрин О. С. Поміркуй !температура тіла.mtf
Номер слайду 24
Кобрин О. С. Домашнє завданя Вивчити :§ 42 Підготувати презентацію :« Біологія у світі температур » « Яка температура космічних об’єктів »
Номер слайду 25
Кобрин О. С. Отже : Ми з'ясували фізичний зміст температури , теплової рівноваги , вивчили будову термометра та принцип його дії , познайомилися з температурними шкалами .