Очікувані результати: Учень/учениця:наводить приклади: трикутників;формулює означення: трикутника;класифікує трикутники за сторонами і за кутами;зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника;обґрунтовує: належність трикутника до певного виду; застосовує вивчені означення до розв’язування задач практичного змісту
Дайте відповідь на запитання:1. Які ви знаєте найпростіші геометричні фігури на площині? 2. Назвіть пряму, промінь, відрізок, точки. Як вони позначаються? 3. Позначте три точки на одній прямій. 4. Яка фігура утворилася? 5. Яка властивість розміщення точок на одній прямій?6. Позначте три точки, які не лежать на одній прямій та з′єднайте їх послідовно відрізками. Яка фігура утворилася?7. Спробуйте дати означення трикутника.
Трикутник - це геметрична фігура, яка складається з трьох точок, які не лежать на одній прямій, та трьох відрізків, які їх послідовно сполучають. Точки називають вершинами, а відрізки – сторонами∆АВС ( або ∆САВ, або ∆ВАС )АВСА, В, С - вершини ∆АВС АВ, ВС, СА - сторони ∆АВС ∟АВС (або ∟В)∟ВСА (або∟С)∟САВ (або ∟А)кути ∆АВС
№ 272 Одна сторона трикутника втричі менша за другу і на 7 см менша за третю. Знайдіть мторони трикутника, якщо його периметр дорівнює 32 см. Дано: ∆NSM,NS=x. SM=3x. NM=x+7см𝑷∆𝑵𝑺𝑴=32см. Знайти: NS, SM, MN NSMРозв’язання𝑃∆𝑁𝑆𝑀=𝑁𝑆+𝑆𝑀+𝑀𝑁𝑃∆𝑁𝑆𝑀=x+3x+x+732=x+3x+x+75x=32-75x=25x=5, отже NS=5см, SM=3·5=15 (см),MN=5+7=12 (cм) Відповідь: 5см, 15см, 12см.
№ 276 Знайдіть сторони трикутника, якщо вони пропорційні числам 3, 4 і 6, а периметр дорівнює 52 дм. Дано: ∆MKL,MK: KL: LM=3:4:6𝑷∆𝑴𝑲𝑳=52дм. Знайти: MK, KL, LM MKLРозв’язання. Нехай k-коефіцієнт пропорційності, тоді 3k – довжина сторони MK, 4k – довжина сторони KL, 6k – довжина сторони LMСкладаємо рівняння: 3k+4k+6k=52 Розв’яжемо рівняння: 3k+4k+6k=52 13k=52 k=4, Відповідь: 12дм, 16дм, 24дм52 дм3·4=12 (дм) – довжина сторони MK,4·4=16 (дм) – довжина сторони KL,6·4=24 (дм) – довжина сторони LMотже