Даний матеріал можна використовувати на уроках повторення і узагальнення знань учнів з різних тем математики 6 класу, а також - у позакласних заходах з математики.
Математичне багатоборство з теми “Повторення навчального матеріалу “ Урок –гра з математики в 6 класі Дмитрохіна В.І. Учитель математики. Маріупольської гімназії № 2
Номер слайду 2
Мета: Математичне багатоборство: Розминка команд ( 10 питань – 5 б.)Біг з перешкодами ( 3 задачі – 3б.)Плавання ( 1 задача – 2 б.)Стрільба ( 1 задача – 2 б.)Їзда на велосипеді ( 1 задача – 2 б.)Підсумки змагання. Повторити: Основні математичні формули. Властивості фігур. Дії з раціональними числами. Розвивати вміння: Виконувати обчислення виразів за формулами Складати і розв’язувати рівняння. Знаходити координати точок в системі координат. Заходити співвідношення між одиницями виміру довжини, маси, часу,площіЗнаходити відсотки від числа. Працювати індивідуально і в команді
Номер слайду 3
Розминка І команди. Чому дорівнює градусна міра прямого кута?Скільки сторін має паралелограм?Як називається відрізок, що з’єднує дві точки кола?Скільки міліметрів у 1 дециметрі?Що більше: 1 а чи 100 м ² ? Периметр квадрата зі стороною 5 см дорівнює …Знайти 20 % від 8 м. На якій координатній осі лежить точка з координатами ( -1 ; 0)?Скільки хвилин у 3 год. 10 хв.?Виразити 250 кг у тонах. Відповіді:90 ̊4 сторони. Хорда100 мм. РівніР =20 см1,6 м. На осі х190 хв.0,25 т
Номер слайду 4
Розминка ІІ команди. Чому дорівнює величина розгорнутого кута?Знайти площу квадрата зі стороною 7 см. Скільки кілограм в 4 ,5 центнерах?Що менше: 2 га чи 20 а?Як називається найбільша сторона в прямокутному трикутнику?Знайти 25 % від 10м. На які осі лежить точка з координатами ( 0; - 4)?Скільки місяців у 2 роках і 5 місяцях?Виразити 15 см у метрах. Як називається відрізок, що з’єднує дві протилежні точки кола?Відповіді:180 ̊S = 49 см ²450 кг20 а. Гіпотенуза2,5 м. Осі у29 міс.0,15 м. Діаметр
Номер слайду 5
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ІІ етап Біг з перешкодами№ з/п. Завдання для І команди. Завдання для ІІ команди1 У кінозалі 240 місць, з них під час сеансу було зайнято 204 місця. Який відсоток місць було зайнято?Вартість товару зросла з 128 грн. до 160 грн. На скільки відсотків підвищилась вартість товару?2 За 6 годин поїзд проїде 432 км. Скільки кілометрів проїде поїзд за 9 годин, якщо буде рухатись з тією ж самою швидкістю?За 9 днів друкарка надрукувала 126 стор. рукопису. Скільки сторінок вона надрукує за 14 днів, якщо буде працювати з тією ж самою продуктивністю?3 Морська вода містить 4 % солі. Скільки солі міститься у 470 кг морської води?Сплав олова і цинку містить 8 % олова. Скільки олова міститься у 520 кг сплаву?
Номер слайду 6
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ІІ етап Біг з перешкодами ( розв’язання)№ з/п. Завдання для І команди. Завдання для ІІ команди1204 : 240 ∙ 100% = 85%Відповідь: 85%( 160 – 128) : 128 ∙ 100% = 25%Відповідь: 25%2432 : 6 ∙ 9 = 648 ( км)Відповідь: 648 км126 : 9 ∙ 14 = 196 ( стор.)Відповідь: 196 сторінок3470 ∙ 0,04 = 18,8 ( кг)Відповідь: 18,8 кг520 ∙ 0,08 = 41,6 ( кг)Відповідь: 41,6 кг
Номер слайду 7
{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}ІІІ етап Плавання№з/п. Завдання для І команди. Завдання для ІІ команди1 Катер подолав відстань між двома портами за 3 години, а теплохід ту ж саму відстань - за 5 годин. Знайти швидкість катера і швидкість теплохода, якщо швидкість катера на 16 км/год більше швидкості теплохода. Моторний човен йшов 0,3 години по озеру і 0,7 годин – за течією річки. Усього човен пройшов 26,4 км. Знайти швидкість моторного човна, якщо швидкість течії річки 2 км/ год.
Номер слайду 8
{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}ІІІ етап Плавання ( розв’язання)№з/п Завдання для І команди. Завдання для ІІ команди1 Нехай швидкість теплохода дорівнює х км/год, тоді швидкість катера – ( х + 16) км/год. За 5 годин теплохід пройде відстань 5х км, а катер за 3 години – 3( х + 16) км, що стільки ж скільки теплохід. Маємо рівняння:5х = 3 ( х + 16)5х = 3х + 485х – 3 х = 482х = 48х = 24 Отже, швидкість теплохода 24 км/год, а швидкість катера – 40 км/год. Відповідь: 24 км/год, 40 км/год. Нехай власна швидкість моторного човна дорівнює х км/год, тоді швидкість човна по озеру – х км/год, а швидкість за течією – ( х + 2) км/год. По озеру човен пройшов 0,3х км, за течією річки – 0,7 ( х+2) км. Всього – 26,4 км. Маємо рівняння:0,3х + 0,7( х+2) = 26,40,3х + 0,7х + 1,4 = 26,4х + 1,4 = 26,4 Х = 26,4 – 1,4 Х = 25 Отже, швидкість моторного човна дорівнює 25 км/год. Відповідь: 25 км/год.
Номер слайду 9
{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}ІV етап Стрільба№з/п. Завдання для І команди. Завдання для ІІ команди1 Позначте на координатній площині точки М( - 4; 6), N ( 6; 1), K ( - 6; 0), L ( 5; 4). Знайдіть : координати точки перетину прямих MN і KL,координати точки перетину прямої MN з віссю абсцис. Позначте на координатній площині точки А ( - 2; 3), В (8; 1), С ( -2; -8), D ( 4; 4). Знайдіть : координати точок перетину прямих АВ і СD. Координати точки перетину прямої СD з віссю ординат
Номер слайду 10
КМLNAABCDM
Номер слайду 11
{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}V етап Їзда на велосипеді№з/п. Завдання для І команди. Завдання для ІІ команди1 Обчисліть площу круга, якщо його діаметр дорівнює 114 мм. Обчисліть радіус і діаметр кола, якщо довжина кола дорівнює 204,1 см
Номер слайду 12
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}V етап Їзда на велосипеді ( розв’язання)№з/п. Завдання для І команди. Завдання для ІІ команди1d = 2r, r = d : 2, r = 14 : 2 = 7 (мм)S = π r ² S = π ∙ 7 ²S = 3,14 ∙ 49 = 153,86 ( мм ² )Відповідь: 153,86 мм ² С = π d , r = d : 2, d = С : π, d = 204,1 : 3,14= 65 ( см) r = 65 : 2 = 32,5 ( см)Відповідь: 65 см; 32,5 см
Номер слайду 13
{00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393}Гра “Мікрофон”Продовжи речення. Тепер я розумію, що…Я переміг, тому що…Тепер я знаю, що…
Номер слайду 14
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ІV етап Підведення підсумків змаганьІ етапІ командаІІ командаІІ етапІІІ етапІV етап. V етап. Всього
Номер слайду 15
{C083 E6 E3-FA7 D-4 D7 B-A595-EF9225 AFEA82}Дякую за увагу!