ТЕМА: Відношення і пропорції.
МЕТА: систематизувати знання учнів про пропорцію, відсотки, пряму та
обернену пропорційність; формувати навички застосування понять
до розв’язування вправ; розвивати логічне мислення.
Обладнання: картки із завданнями.
ХІД УРОКУ:
Клас об’єднується в три команди, можна по рядам.
Учитель починає розповідь: “ В деякому царстві , в деякому государстві жив був Іван-царевич. І було у нього три сестри. Батько й мати у них померли. Віддав Іван-царевич своїх сестер заміж за царів мідного, срібного та золотого царств. Прожив рік без сестер зробилось йому сумно. Вирішив він поїхати провідати своїх сестер та й відправився в дорогу, По дорозі зустрів Олену Прекрасну. Вони полюбили одне одного, але злий Кощій Безсмертний викрав Олену.
Іван-царевич взяв своїх воїнів та й поїхав визволяти свою кохану. Вийшли вони до річки, а там величезний камінь закрив дорогу на міст. На камені написані завдання (для кожної команди).
1.
2.
3.
Потрібно обчислити значення кожного відношення. Якщо обчислення виконати вірно, камінь повернеться і звільнить дорогу”.
До дошки виходять по одному учневі з кожної команди розв’язують вправи.
Подолання першої перепони приносить кожній з команд очки, учні на місцях розв’язують завдання також, в разі необхідності допомагають.
Учитель продовжує: “Довго їхали вони по дорозі, поки не підїхали до хатинки Баби-Яги, яка не дуже добре ставилась до Кощія і погодилась допомогти Івану, але тільки в тому випадку, якщо його воїни розв’яжуть три рівняння написані на стінах хатинки.
Підраховують кількість набраних балів кожною з команд.
“На прощання Баба-Яга розповіла Івану-царевичу як потрібно відкрити замок або закрити міцно, необхідно в слух сказати відповіді завдань.
Чорний ворон підслухав розмову і розповів Кощію. Підстеріг Івана та його воїнів, схватив їх і кинув в глибоке підземелля. Замкнув на три замки.”
До дошки ідуть три учні з кожної команди та розв’язують задачі.
пелюсток, щоб отримати 540г масла.
же обід з’їсть шестиголовий змій.
Підраховуються результати третього іспиту.
“ Іван-царевич промовив відповіді трьох задач , двері підземелля відчинились. І стали воїни перед дверима Кощієвого замку , на яких написано завдання: Довжина замку прямокутної форми на 400м більша від його ширини, причому відношення довжини і ширини дорівнює відношенню 5:3. Яка площа мого замку ?
Розв’язав Іван-царевич задачу ворота відкрились, звільнили воїни Олену-Прекрасну. Поїхали вони провідати сестер, а потім поїхали додому стали жити поживати, добра наживати.
Підводяться підсумки всієї гри, визначають по кількості набраних очок команду-переможця та частина учнів отримує оцінки в журнал.