Групи прикметників за значенням(узагальнення)Скулкіна Наталія Василівна, вчитель української мови та літератури. Запорізький колегіум №98
Номер слайду 2
Що ми знаємо про прикметник?
Номер слайду 3
Завдання Все (…) з часом стає явним. У (…) болоті чорти водяться. (…) приклад заразливий. У (…) будинку і стіни допомагають.
Номер слайду 4
перевірка Все таємне з часом стає явним. У тихому болоті чорти водяться. Поганий приклад заразливий. У рідному будинку і стіни допомагають.
Номер слайду 5
групи прикметників за значенням {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Група Питання Вказує на ознаку, яка може бути виявлена більшою чи меншою мірою. Вказує на постійну ознаку. Вказує на відношення одного предмета до іншого. Утворює / не утворює ступеніпорівняння. Мають / не мають коротку форму. Якісні Який?+++Відносні Який?+__Присвійні Чий?+__
Номер слайду 6
Алгоритм визначення групи прикметників за значенням1. Поставити питання до прикмерника.2. Відповідає слово на питання який? (яка? яке? які?). Так Ні Може мати ступені порівняння Присвійний або коротку форму Да Ні Якісний Відносний
…Біля самого лісу стоїть хатинка, в якій живе старий мисливець. Будинок його схожий не то на житло рибака, не те на мисливський намет. На полиці поруч з важкою мисливською рушницею лежать гумові чоботи, рибальські приладдя. На підлозі лежить спальний мішок з оленячих шкур. Старий мисливець - чудовий оповідач. Він добре розбирається у вовчих і ведмежих звичках, лисячих хитрощах.
Номер слайду 10
Буквений диктант (я, в, П)1. Все вважається мені поле з гречкою, у маленькому будинку бузок на вікні. 2. Згадується мені моє миле дитинство.3. Перед нами простягалися Карпатські гори.4. Мамині руки пам'ятаються мені.5. Мене манить до себе найглибше озеро Байкал.6. Її привезли здалеку в краї, де шумить ковила, як довго вона звикала до вогню чернігівської землі.7. Мене підкорив чесний вчинок мого товариша.8. Вона в затишку лісів соснових давно-давно чека на мене.9. Я пам'ятаю батьківську настанову.10. Годинникова стрілка рухається повільно.
Номер слайду 11
Пе. Ре. ВіРКА 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Я Я В П Я В Я В П В
Номер слайду 12
Закінчи речення (рефлексія):а) Сьогодні я повторив… .б) Я навчився… .в) Мені було важко… .г) Тепер я можу… . д) Мені цей урок сподобався (не сподобався)… .
Номер слайду 13
Домашнє завдання:зверніться до твору В. Винниченка «Федько-халамидник» і випишіть 5 якісних і 5 відносних прикметників разом з іменниками.