Презентація до уроку І.Франко. Новела «Сойчине крило». Зображення жіночої долі в новітній інтерпретації. Гуманістичний пафос твору

Про матеріал
Презентація до уроку дасть можливість вчителю більш якісно і зацікавлено провести урок літератури в 10 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Жіноче серце! Чи ти лід студений, Чи запашний, чудовий цвіт весни? Чи світло місяця? Огонь страшенний, Що нищить все? І.Франко Сухарюк С.М., учитель української мови та літератури

Номер слайду 2

Номер слайду 3

ЗАВДАННЯ УРОКУ: опрацювати зміст новели; розкрити багатогранність письменника через його твір, переживання, роздуми героїв; творчо осмислити морально-етичний пафос твору; виявляти власні життєві пріоритети.

Номер слайду 4

Прозові твори Франка - одне з найвизначніших явищ української класичної літератури. Він написав дев’ять повістей і понад сто оповідань та новел, у яких широко відтворив життя українського народу.

Номер слайду 5

Новела «Сойчине крило» належить до пізньої малої прози Івана Франка Вперше надруковано в збірці «На лоні природи» в 1905 році. Твір має підзаголовок «Із записок відлюдька».

Номер слайду 6

«Сойчине крило» належить до тих мистецьких творінь, у яких кристалізується поетика прози ХХ століття

Номер слайду 7

Невипадково ця поетична драма про кохання з’явилася на сцені українських музично – драматичних театрів в м. Івано – Франківська, Чернівці, Харкова

Номер слайду 8

У новелі «Сойчине крило» автор порушує проблеми морально – етичного плану: кохання, вірності і зради, людських стосунків, щастя. Оскільки І. Франко - письменник – філософ, є закономірним і те, що у новелі він порушує питання про сенс людського буття, буття чоловіка, інтелігента зокрема, і жінки, яка прагне свободи, щастя.

Номер слайду 9

Жанр твору «Сойчине крило» - новела. Новела ( італ. новина) – різновид оповідання. Це невеликий прозовий твір про якусь незвичайну життєву подію, що стала поворотною в долі персонажа чи кількох головних персонажів. Дія в новелі напружена, розвиток сюжету стрімкий, гостроконфліктний, з несподіваною розв’язкою. Новелу іноді називають «сестрою драми». Всі ці ознаки мають місце в сюжетній канві твору І. Франка «Сойчине крило».

Номер слайду 10

Композиція твору. Експозиція – життя Хоми, який святкує своє сорокаріччя напередодні Нового року. Зав’язка твору – отриманий лист із незнайомою адресою. Під час читання якого відбувається діалог двох закоханих сердець. Лист є своєрідним композиційним центром. Розвиток дії – пригоди Марії. Кульмінація – чи зможе пробачити Хома Сойку. Розв’язка – повернення Марії.

Номер слайду 11

Психологічна хвилинка Американські психологи довели, що людина не зовсім підвладна сама собі. Вона може грати самообрану і власно створену роль, може грати роль, створену іншими персонажами, інколи роль визначається долею. До якого типу можна віднести Марію?

Номер слайду 12

РОБОТА В ГРУПАХ «Шість капелюхів мислення» Аналіз фактів критика, негатив. Пошук позитивних сторін проблеми нові ідеї емоційні реакції підводяться підсумки.

Номер слайду 13

Асоціативний кущ до образу Марії

Номер слайду 14

Сойка (ejarrulus grandarius) , птах родини воронових. Довжина тіла близько 34 сантиметрів, вага 146 – 196 г.

Номер слайду 15

«Людина багато в чому схожа на пташку: у ранній молодості нестримно тягне її з дому, вона ладна забути все, з усім розпрощатися, щоб знайти для себе інше, нове життя, а пізніше, коли стільки побачено й пізнано, незбагненна сила тягне людину повернутися назад, до рідного гнізда, туди, де народився, звідки подався у світи…» Євген Гуцал

Номер слайду 16

Робота з текстом. Яку роль відіграють образи – символи, художні деталі у новелі? Яке їх смислове навантаження? Образ сойки Сойчине крило Перкальова червона сукня з круглими цятками Ліс

Номер слайду 17

Сенкан до слова «кохання» 1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (іменник) 2. Другий рядок складається з двох слів (два прикметника) 3. Третій рядок складається з трьох слів (дієслова). 4. Четвертий рядок складається з чотирьох слів. 5. П’ятий рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова

Номер слайду 18

Інтерактивна вправа «Мікрофон» - Яким був наш урок? Чого ми досягли? - Який урок життя ви взяли для себе?

Номер слайду 19

VІІ . Домашнє завдання І група. Придумати альтернативне продовження твору. ІІ група. Характеристика образу Марії з використанням цитат.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Міськова Маргарита Георгіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
ppt
Додано
8 квітня 2019
Переглядів
4737
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку