Тема: як пов’язані історія і простір. Учитель історії Руденківського ліцею Євсюкова Н. В. УРОК ДЛЯ 5-ГО КЛАСУ ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС «ДОСЛІДЖУЄМО ІСТОРІЮ І СУСПІЛЬСТВО» (за модельною навчальною програмою і підручником авт. О. Пометун, Т. Ремех, Ю. Малієнко, П. Мороз)
Номер слайду 2
ПРИГАДАЄМОЩо вивчає історія? Хто займається дослідженням, вивченням історії? Про яких видатних істориків ви дізналися? Про які події сьогодення напишуть історики в майбутньому?
Номер слайду 3
ПЕРЕВІРИМО СВОЇ ЗНАННЯ 1. Якими цифрами позначають століття ? (1 бал)А) арабськими Б) римськими В) англійськими Г) китайськими
Номер слайду 4
2. У якому столітті народився Т. Г. Шевченко, якщо рік його народження 1814 : (1 бал)А) ХХ століття Б) ХІХ століття. В) XVI століття. Г) V століття
Номер слайду 5
3. 100 років – це століття, а 1000 років – це…(1 бал)А) Календар Б) Ера В) Доба Г) Тисячоліття
Номер слайду 6
4. Розв’яжіть історичну задачу. (2 бали) У 1989 р. урочисто святкували 500-річчя виникнення українського козацтва. Яким роком датується перша згадка про козаків у писемних джерелах?
Номер слайду 7
5. Визначте яке це століття (2 бали):1709 рік1648 рік1241 рік 2000 рік.
Номер слайду 8
Збираємо асоціативну хмарку до поняття «простір»
Номер слайду 9
ОБГОВОРИМОЧому Землю називають спільним домом природи і людства? Як пов’язані місцевість, де живе людина, і спосіб її життя?Простір життєдіяльності — це існування людини в особистому, соціальному і природному середовищах, їх взаємозалежність і тісна взаємодія
Номер слайду 10
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕОднією з природничих наук, що вивчає простір життєдіяльності людей як територію, на якій вони мешкають є ГЕОГРАФІЯ – наука про Землю. Для історика географічний простір перетворюється на історичний, тобто місце, де відбувались події у минулому. Адже історія — це подорож не лише у часі, а й у просторі.
Номер слайду 11
Розгляньте і порівняйте:
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Виконайте завдання, знайдіть об’єкти на карті і скажіть, де вони знаходяться відносно сторін горизонту
Порівняй зображення людей на ілюстраціях. Як зображення допомагають зрозуміти вплив природного середовища на спосіб життя людей?
Номер слайду 16
ОБГОВОРІТЬУ чому полягає зв’язок людини і природи? Чи завжди поведінка та спосіб життя людини є дружніми щодо природи?
Номер слайду 17
Проаналізуйте інфографіку та поясніть роль людини в довкіллі
Номер слайду 18
Закріплення нового матеріалу, рефлексія{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}https://padlet.com/evsukova1/fpmwy5xpltrbkzf8 Переходимо за посиланням в коментарях, тиснемо на +, не забуваємо підписувати свій допис та ділимося враженнями: Сьогодні на уроці я зрозумів/зрозуміла, що........ Мені було цікаво ...... Мені було складно ...... Хочу ще дізнатися .....
Номер слайду 19
РАХУЄМО БАЛИ
Номер слайду 20
ст. 10-11 робочий зошит - код ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Які правила дружньої поведінки людини до природи ти можеш запропонувати? Виклади свої думки в 3–4 реченнях. АБО: Використано матеріали з підручника та робочого зошита до модельної навчальної програми «Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (автори Пометун О.І., Ремех Т. О., Малієнко Ю. Б., Мороз П. В.)