Мультимедійні презентації на уроках зарубіжної літератури реалізують принцип систематичності, що дозволяє встановити логічні зв"язки між елементами навчального матеріалу для запам"ятовування більшого об"єму інформації. Дана презентація є формою наочності, яка виконує інформативну, керуючу, мотивуючу, виховну і розвиваючу функції , і може бути використана як ілюстрація до уроку та тему " Світ біблійної давнини в романі М.Булгакова " Майстер і Маргарита" ( 11 кл )
Характерна деталь в зовнішності героя – білий плащ з кривавою підкладкою, що символізує зв’язок святості з кров’ю. За середньовічною легендою ім’я героя взято від імен його батьків – Пила ( дочка мельника) і Ат (король-звіздар). В Ершалаиме його прийнято було називати не інакше, як ігемон- той, хто очолює що-небудь
Самотність – ціна високого положення в суспільств Образ Понтія Пілата є одним з найбільш суперечливих і трагічних персонажів. П’ятий прокуратор Юдеї прибув в Ершалаим на службу з Риму. В його обов’язки входило судити злочинців міста, який він ненавидів. Незважаючи на свою безрадісну роботу, досить високе матеріальне становище і соціальний статус Понтій Пілат зумів зберегти мудрість та людські моральні якості. Він самотній, так як в його оточенні немає людини, з яким він міг би бути відвертим. Йому не з ким поділитися своїми сумнівами або радощами. Тому поруч з ним завжди лише його пес Банга, який є найбільш близьким і єдиним другом прокуратора.
Пілат – носій влади. подвійність героя його духовна драма. Влада, якою наділений прокуратор, в протиріччя з поривом його душі, не позбавленої почуття справедливості, добра й зла. сумнів і каяття, що мучили прокуратора довгі століття. ідея влади зв’язана в романі із проблемою милосердя й прощення.
Стратити !!!! Чому ??? *Прокуратора Іудеї Понтія Пілата, що відрізняється гордістю і підкресленим почуттям власної гідності, хтось сприймє без остраху - неповага до персони. * Кар’єра і статус переважили симпатію. *злякався визнати просту філософію добра і любові Врятувати римського прокуратора з в’язниці власної совісті і виконати його бажання бути поруч з Месією зміг його творець – автор роману про Пілата – Майстер. Вознесшись на небо, Воланд показав Майстра свого героя, століттями мучившего від самотності і докорів сумління, і дозволив йому завершити свій твір, фіналом якого стала фраза: «Вільний».
Ієшуа Га –Ноцрі Вік: приблизно 27 років філософ. Прототип, Иисус Христос. Ієшуа - єврейська вимова біблійного імені Ісус (в оригіналі — з наголосом Ієшу́а). Булгаков прагнув у лексиці роману максимально наблизити імена і назви до їх оригінального, івритського звучання , . Сенс прізвиська «Га-Ноцрі», згаданого в Талмуді, неясний і може сходити до місця походження Ієшуа (в християнській традиції: Назарет),
Ле́вій Матві́й персонаж оповідання Воланда, сну Івана і роману Майстра ( у Бібіліі - один з 12 апостолів Ісуса Христа. Вік – близько 40 років. Діяльність –збирач податків Під впливом бесіди з Іешуа стає його учнем і супутником, веде хроніку його життя і записує його висловлювання, Воланд називає Левія “рабом”, а той себе – “учнем” Иешуа.
Юда Симонів Іскаріот( за Біблією один з апостолів (учнів) Ісуса Христа, котрий зрадив свого вчителя. ( Він віддає Іешуа за 30 серебренників так само, як і євангельський Іуда, але, на відміну від Євангелія, в романі Іуду не терзає каяття. І після зрадництва він зі спокійною душею йде на побачення. Далі сюжет роману ще сильніше відрізняється від євангельського сюжету: Іуду вбивають за наказом Понтія Пілата, що хоче в такий спосіб хоч якось надолужити свою провину перед Иешуа.
"Євангеліє від Булгакова". Болісні особисті відносини автора із владою, що грубо вторгається в його справу й життя, змусили письменника вибирати в євангельському сюжеті ті епізоди, які глибше всього переживає власна епоха: переслідування, зрадництво, неправий суд... Гріх Пілата - гріх страху, страху відкрите й сміло висловити свої думки, захистити свої переконання, друзів - був особливо зрозумілий людям епохи, що пугала грубо й витончено. У М. А. Булгакова Іуда - гарний парубок . Він віддає Иешуа тому, що це вважається нормою, тому, що роблять всі й не зробити це, значить не виконати свій борг.