Формування компетентностей: Формування предметних компетентностей: сформувати уявлення про діаграми; будувати діаграми, що відповідають умовам задачі; вчити використовувати здобуті знання у нестандартних ситуаціях; Формування ключових компетентностей: сприяти формуванню життєвої компетентності здобувачів освіти; розвивати графічну культуру, пам'ять, логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати наполегливість, працьовитість, зосередженість.
Поняття діаграми Що таке діаграма? З якою метою використовують діаграми? Яку інформацію доречно подавати у вигляді діаграм? Які діаграми ви зустрічали? У яких випадках зручно подавати інформацію у вигляді стовпчастої діаграми? А у яких випадках зручно подавати інформацію у вигляді кругової діаграми?
Інформація, зображена у вигляді діаграми виглядає більш наочно, легко сприймається, тому добре запам’ятовується. «Читаючи» діаграму можна оцінити, як змінюються величини, порівняти їх, побачити динаміку процесу зміни величин. Діаграми дають можливість користувачу отримати додаткову інформацію. Переваги подання інформації у вигляді діаграм
ПОБУДОВА КРУГОВОЇ ДІАГРАМИ № 1 В парку ростуть дерева: 50% - берези, 10% - дуби, 30% - ялини, 10% - клени. Побудувати кругову діаграму, що ілюструє задачу. 360⁰ − 100%; 360⁰ : 100%= 3,6 ⁰ - 1%; 50% ∙ 3,6 ⁰ = 180 ⁰ - берези; 10% ∙ 3,6 ⁰ = 36 ⁰ - дуби; 30% ∙ 3,6 ⁰ = 108 ⁰- ялини; 10% ∙ 3,6 ⁰ = 36 ⁰ - клени.
ПОБУДОВА КРУГОВОЇ ДІАГРАМИ № 2. Робота в парі. (Розв’яжіть двома способами) Побудувати кругову діаграму розподілу учнів 6 класу. Всього в класі – 30 учнів, з них – 16 хлопців, 14 – дівчат. І спосіб. Поділимо круг на сектори пропорційно до кількості учнів. Нехай k – коефіцієнт пропорційності
ПОБУДОВА КРУГОВОЇ ДІАГРАМИ № 722 (самостійна робота з самоперевіркою) В одному саду ростуть фруктові дерева, серед яких – 50 яблунь, 30 груш і 40 слив. За цими даними побудуйте кругову діаграму. 1) 50+40+30=120 (дерев) – всього; 2) 360ᵒ : 120 = 3ᵒ - 1 дерево; 3) 50 ∙ 3ᵒ = 150ᵒ - яблунь; 4) 30 ∙ 3ᵒ = 90ᵒ - груш; 5) 40 ∙ 3ᵒ = 120ᵒ - слив.
Вправа 1. Рухи очей за горизонтальною лінією (вправо, вліво). Вправа 2. Рухи очей за вертикальною лінією (уверх, униз). Вправа 3. Рухи очей по внутрішньому еліпсу (праворуч-ліворуч). Вправа 4. Рухи очей по зовнішньому еліпсу (ліворуч-праворуч). Вправа 5. Рухи очей по колу (ліворуч). Вправа 6. Рухи очей по колу (праворуч).
Підсумок уроку Які діаграми найчастіше використовуються? З чого зазвичай складається лінійна діаграма? Як ще іншими словами можна назвати кругову діаграму? За допомогою кругової діаграми треба порівняти 5 частин цілого. На скільки секторів треба поділити круг? Стовпчасті та кругові з відрізків секторна на п’ять