Додавання раціональних чисел в 6 класі

Про матеріал
Додавання раціональних чисел в 6 класі Мета : увести дію додавання від'ємних чисел, сформулювати відповідне правило; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач та вправ; розвивати логічне мислення, кмітливість, інтерес до математики; виховувати почуття колективізму, відповідальне ставлення до навчання, самостійність. Тип уроку: Урок засвоєння нових знань Обладнання: інтерактивна дошка, комп’ютер; комп'ютерна презентація; підручник Мерзляк А.Г. та ін.. Математика 6 клас ( [1] ).
Перегляд файлу

Урок математики в 6 класі

Тема «Додавання раціональних чисел»

Мета : увести дію додавання від'ємних чисел, сформулювати відповідне правило; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач та вправ; розвивати логічне мислення, кмітливість, інтерес до математики; виховувати почуття колективізму, відповідальне ставлення до навчання, самостійність.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань

Обладнання: інтерактивна дошка, комп’ютер; комп'ютерна презентація; підручник Мерзляк А.Г. та ін.. Математика 6 клас ( [1] ).

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. 

Обраний учнями кожного ряду учень - «учитель» перевіряє домашні завдання кожного учня свого ряду і доповідає про результати перевірки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування  (метод «Мозковий штурм»)

- Дайте визначення модуля числа.

- Чому дорівнює модуль невід’ємного числа?

- Чому дорівнює модуль від’ємного числа?

- Як можна порівняти два від’ємних числа, порівнюючи їхні модулі?

- Яке з двох чисел більше: додатне чи від’ємне; від’ємне чи нуль; додатне чи нуль?

ІV. Формування теми, мети й завдань уроку

Учитель  Молодці, а тепер перейдемо до наступного етапу уроку.  Для того, щоб дізнатися над якою темою ми будемо працювати слід розгадати анаграми: Яннавадод  ціранонихаль  лесич.

Після відгадування анаграми учитель повідомляє тему та мету  уроку:  увести дію додавати від’ємні числа та сформувати правило.

V. Засвоєння нового матеріалу

Учитель Вам, напевне, відомі такі ігри (наприклад, доміно), у яких той, хто переміг, одержує певну кількість заохочувальних очок, а той, хто програв, — штрафних очок. Якщо, наприклад, гравець за одну гру виграв 3 очка, а за наступну 5 очок, то загальну кількість виграних очок знаходимо додаванням 3 + 5 = 8, або можна записати: (+3) + (+5) = +8.

Якщо гравець за одну гру отримав 3 штрафних очка, а за наступну 5 штрафних очок, то загальну кількість штрафних очок знаходимо також додаванням. Якщо кількість штрафних очок записати від'ємними числами, то отримаємо: (-3) + (-5) = -8. Число -8, а також вираз (-3) + (-5) — це сума чисел -3 і -5.

Звернімося до підручника ( [1] : стор 267 ). Розглянемо приклад (учні розглядають приклад з підручника з коментуванням учителем незрозумілих місць).

Отже, прочитаємо правило додавання від'ємних чисел.

Правила:

  • Щоб додати два відємних числа, треба додати їх модулі і перед результатом поставити знак мінус.

 

  • Щоб додати додатне і відємне числа, треба знайти різницю їх модулів і перед результатом поставити знак числа з більшим модулем.

 

VІ. Первинне закріплення знань

[1] : стор 270 № 951 (усно);

        стор 270 № 952 (1, 5, 8); № 954 (1, 3, 5); (письмово)

«Математика-гімнастика розуму»,- сказав великий полководець О.В.Суворов. Саме такою гімнастикою займемося й ми, Розгадавши шифрограму, ви прочитаєте прізвище вченого-математика праці якого сприяли визнанню від’ємних чисел.

1)-45,3+(-24,7)

2)-5,9+(-3,7)

3)12+ (-26)

4) 4,23+ (-5,23)

5) -2,4+(-3,8)

6) -4,3+(-9,8)

 

-6,2

-1

-70

-14,1

-9,6

-14

Р

А

Д

Т

Е

К

 

РЕНЕ  ДЕКАРТ

 Учитель. Рене Декарт - французький математик. Він запропонував геометричне визначення додатніх та від’ємних чисел.

VІІ. Підсумки уроку

Історична довідка. Відомо, що додатні і від'ємні числа були відомі ще давнім індусам. Але, на відміну від нас, вони вважали додатні числа «майном», а від'ємні числа «боргом». Спробуйте перекласти вивчене правило додавання чисел з однаковими знаками на мову давніх індусів.

(Правильна відповідь. Борг + борг є борг; майно + майно є майно.)

VІІІ. Домашнє завдання

[1]: стор 267 § 34, вивчити правила, розглянути питання на стор 269;

     № 953; № 957 ( 1 - 6 ); № 961

     № 973* ( задача від Мудрої Сови)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вишневецька Оксана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
31 січня 2019
Переглядів
872
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку